Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 2.0 105kM 2000r.] Klimatyzacja a chłodzenie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:12
[R400 2.0 105kM 2000r.] Klimatyzacja a chłodzenie silnika
Autor Wiadomość
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 04, 2010 09:52   [R400 2.0 105kM 2000r.] Klimatyzacja a chłodzenie silnika

Witam!
Przejrzalem cale forum (rowniez innych marek), pytalem znajomych i wszedzie znalazlem dwie sprzeczne informacje dotyczace wplywu wlaczonej klimatyzacji na grzanie sie silnika.
Wszyscy byli zgodni ze gdy przegrzewa sie plyn to nalezy wlaczyc nawiew na goracy na max.
Ale moje pytanie czy wlaczenie klimatyzacji chlodzi plyn czy wrecz przeciwnie??
Jedni pisali ze tak bo zalacza sie wentylator, inni ze zalaczenie wentylatora nic nie daje bo klimatyzacja odbiera caly chlod.

Jeszcze drugie pytanie czy w moim modelu R400 2.0 105kM 2000r. to normalne ze wraz z wlaczeniem klimatyzacji startuja obydwa wentylatory na chlodnicy?? Myslalem ze tylko jeden odpowiada za klime??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 04, 2010 09:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Lip 04, 2010 10:04   

bizon, klima troche obciaza silnik i powoduje jego szybsze nagrzewania ale wydaje mi sie ze na schlodzenie plynu to raczej nie. Gdy wlaczysz nawiew na max i na goracy to plyn krazy w "duzym obiegu" i nagrzewnica odbiera czesc ciepla. Moin osobistym zdaniem nie powinno sie dodatkowo obiazac silnika (klima badz wyskokimi obrotami), schlodzic (w miare mozliwosci) jadac z jak najmniejszym obciazeniem silnika z otwarta nagrzewnica.

Nie wiem jak w R400 ale w R25iDT przy wlaczonej klimie dzialaja obydwa wentylatory. Co ciekawe - jak spalil mi sie silnik wentylatoa klimy - dzialal tylko ten od chlodnicy i klima dzialala ;) .
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 10:05   

bizon napisał/a:
czy w moim modelu R400 2.0 105kM 2000r. to normalne ze wraz z wlaczeniem klimatyzacji startuja obydwa wentylatory na chlodnicy??


Jak najbardziej normalne i prawidłowe.

Co do przegrzewania - włączenie klimatyzacji pomoże jeżeli w tym samym czasie będzie włączone ogrzewanie w kabinie i nawiew na max.
Dlaczego? :
1. po włączeniu klimatyzacji nawet jeśli nie ma takiej potrzeby bądź jest uszkodzony czujnik temp nastąpi włączenie wentylatora na chłodnicy wody
2. nagrzewnica wewnątrz auta będzie dodatkowo chłodzona przez powietrze przepływające przez układ klimatyzacji.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Lip 05, 2010 10:39   

Każde dodatkowe obciążenie silnika (w tym również klimatyzacja) powoduje (lub może powodować) podniesienie jego temperatury. Pozwolę sobie wrzucić wycinek z instrukcji R25 odnoszący się właśnie do tego zagadnienia:

_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 11:29   

PTE, dokładne i na temat :) . Kluczem do sukcesu jest czasem po prostu stosowanie się do zaleceń z instrukcji :) .
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 12:31   

Mam pytanie.
Dotyczy co prawda silnika K16 ale może będziecie znać odpowiedź.

Po wymianie termostatu i nabiciu klimatyzacji klima działa u mnie super (nawet 1 bieg to za dużo!) ale..
no wlasnie - po jeździe w korku pod koniec silnik zaczyna sie przegrzewać.

Dzieje sie to czasami, na włączonej klimatyzacji. Nigdy gdy używam tylko szyberka ;)


Przegrzanie nie jest duże, wskazówka daleko ma do czerwonego pola, tym niemniej jest wyżej niż zazwyczaj powinna być. Z tego co wiem w K ta wskazówka powinna sie nie ruszać.
W dodatku subiektywnie silnik słabnie i pracuje troche głośniej niż taki "nie przegrzany" (może placebo...).

Czy to zachowanie mieści sie w normie? Nie chce ryzykować HGF, ale też nie chce do upadłego wymieniać połowy samochodu...
Czujnik temperatury (ten od komputera) jest dobry, poziom płynu ok, oba wentylatory pracują.

Dodam jeszcze ze po wyłączeniu klimy i wrzuceniu ciepłego powietrza do środka samochodu temperatura wraca na miejsce w przeciągu sekund.

Jeszcze dodam że dzieje sie to gdy wioze dodatkową osobę (dla siebie samego wole zazwyczaj szyberek od klimy) no i hamulce troche mi trzymają - będę regenerować zaciski.

edit:
tak jak przeczytałem co napisałem to myśle ze najpierw powinienem zrobić hamulce a potem sie martwić ;) bo wiadomo obciążenie+korek+hamulce+klima...
Ale za wszelkie sugestie dziękuje.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 13:15   

minimalne hamowanie bardzo obciaza silnik skrzynie - caly uklad napedowy - napraw hamulce i pewnie problem zniknie.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 13:21   

Dzięki, w środe rano bede naprawiać/reegnerować hamulce w zakładzie który sie tym specjalizuje. Postaram sie sprawdzić wszystkie koła.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 14:01   

zobacz też czy chłodnica silnika nie jest przypadkiem w kiepskim stanie. Pamiętaj, że przy włączonej klimatyzacji leci na nią ogrzane już powietrze (i to wcale nie tak słabo ogrzane) przez chłodnicę klimy...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 14:04   

Jest w kiepskim stanie, ale mam nadzieje że jeszcze troche pożyje.
W pewnym miejscu sie po prostu zazieleniła i kruszy się w palcach.
Na szczęście procentowo nie jest to duża powierzchnia.
Ale przeżyła juz też olej z HGF więc podejrzewam że raczej z nią źle.

Rok temu, gdy go kupiłem nic sie nie przegrzewało, ale klimatyzacja nie działała tak sprawnie jak teraz i miałem wymieniany termostat (on również jest na liście podejrzanych).
O dziwo bywają dni kiedy nic sie nie przegrzewa - nawet w upał. Może termostat sie zacina.
Ale też właśnie za rzadko jeźdże na klimie, żeby wyciągnąć sensowne wnioski.

Koszt wymiany chłodnicy pewnie wysoki więc na razie spróbuje po prostu doprowadzić do działania to co jest. I ograniczyć klimę w korkach.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 05, 2010 15:16   

sobrus, powiem Ci, że mój mąż sam chłodnicę wymienił bez większego problemu, więc teraz kwestia za ile znajdziesz :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 19:33   

Wreszcie temat, którego szukałem :)

bizon, mam podobny problem, co Ty.

Po instalacji oryginalnej klimy (fabrycznie nie było), dziś ujrzałem problem z przegrzewaniem się. Dałem trochę po garach i po kilku minutach wskazówka pojechała do góry o 3-4 mm, czyli już powyżej poziomu.

Nie wiem, jak powinny działać wentylatory, bo po wyłączeniu rozgrzanego silnika też się wyłączyły, a liczyłem że będą pracować. Jak to z nimi jest? Wentylator klimy powinien pracować zawsze jak pracuje sprężarka? A po wyłączeniu silnika powinien pracować jeśli jest na 2 biegu (woda powyżej 114 stopni chyba)?

Podejrzewam, że mój roverek przegrzewa się bo zostawiłem krótką chłodnicę (od wersji bez klimy), która jest już w kiepskim stanie i w dodatku po HGF.

Aha, no i ten górny wąż od wody wręcz trochę napuchł, kiedy woda była gorętsza niż zwykle. Czy to normalne? Może korek za mocno trzyma?

Aha, no i oczywiście dodam, że przed założeniem klimy wsio było ok, a przed HGF (pół roku temu) trzymał ciut niższe temperatury, ale to może wina słabo umytej starej chłodnicy.

Czy jest różnica w wentylatorach chłodnic w wersjach z klimą a bez? Sprawdziłbym w RAVE, ale znikąd nie mogę pobrać... :(

Co o tym sądzicie?
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 05, 2010 20:27   

tomo63, tutaj jest RAVE http://www.roverki.pl/ind...owe-do-roverkow .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 20:48   

kasjopea napisał/a:
tomo63, tutaj jest RAVE http://www.roverki.pl/ind...owe-do-roverkow .


Jesteś boska :) Dzięki :*

Ileż ja się tego na szukałem :)

Kurcze, ale aż takich szczegółów to tam nie widzę :(
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 09:09   

u mnie jest krotka chlodnica a klime mam. Kiedys tez slyszalem ze powinienem miec ta dluzsza - to jak to wlasciwie jest - r416 1,6 16v 96r. Tyle ze ja nie widze zeby sie cos przegrzewalo - nawet jesli sie podniesie wskazowka to gora o 1-2 mm. a jak sie wlaczy wentylator od chlodnicy silnika to zaraz temp spada do normalnego polozenia.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 12:36   

Kurczę, jutro jadę montować oryginalną klimę i planuje zostawić małą chłodnicę (przynajmniej na razie) ale jak to czytam to już mi się odechciewa. Nie mam zamiaru przegrzać silnika i znowu bawić się z HGF. Jeśli ma tak być to sprzedaję kompletną klimę, najwyżej będę się gotował w środku ale przynajmniej silnik oszczędzę.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 16:49   

Ja przyznaję zagrzałem wodę testując hamulce ;) . wczoraj 35 stopni na zewnątrz, przyspieszanie (4,5 - tys obr), hamowanie i tak w kółko, no i na klimie oczywiście ;) - więc to wynik mojej głupoty raczej.

Będzie dobrze, chłodnicy nie zmieniam.
aiwer, instaluj bo w ogóle inna jakość jazdy, ja mam jeszcze skóry, więc jakbym jechał innym samochodem po instalacji klimy.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 21:11   

aiwer, instaluj ;) ak pisze tomo63 ... z klimą inna jazda ;) po trasie wysiadasz wypoczety a nie zdechnięty ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 23:38   

Dzisiaj zabrałem się za montaż ale odpuściłem gdyż wiązka którą posiadam różni się troszkę od tej co posiadam w samochodzie. Przeglądając dokładnie schematy w rave wyczytałem w 1997r. nastąpił "lifting" w instalacji, przynajmniej klimatyzacji. Przycisk zamontowałem, kabelki pod deską rozdzielczą pociągnięte ale jeszcze nie wyprowadzone do komory silnika, ponieważ tam właśnie nastąpiły zmiany. Wiązka którą ja posiadam jest w początków produkcji 4-setki w okrągłej budzie a ja mam 4-setkę z końca produkcji.
Chciałem założyć klimę przed wyjazdem na urlop ale niestety zostanie założona przez znajomego znajomego po powrocie.
Założę to choćby nie wiem co :wink:
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Pią Lip 30, 2010 13:03   

I stało się. Dziś silnik ewidentnie przegrzał się. Pękła górna rura od wody i uciekło borygo. powoli zaczynam mieć tego dość.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400 2.0 SDI 105KM 2000r] Przekaźniki w SDI
bizon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 09, 2010 08:38
tronsek
Brak nowych postów [R 400 2000r. SDI 105km] Kody błędów ABS
bizon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 18, 2010 20:10
Chester
Brak nowych postów [R45 2.0 iDt 77kw 105KM 2000r.] WYMIANA ROZRZĄDU
Proszę o pomoc w sprawie rozrządu
Kasa313 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Sro Paź 21, 2009 21:21
Kasa313
Brak nowych postów [400 2.0 SDI 2000r 105KM Sedan] Oświetlenie bagażnika
bizon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Maj 30, 2010 13:14
bizon
Brak nowych postów [400 2.0 SDI 2000r 105KM Sedan] Korek zbiornika wyrównawczeg
bizon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 30, 2010 12:50
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink