Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820/R220] Jakie różnice silnikowe?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820/R220] Jakie różnice silnikowe?
Autor Wiadomość
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 17:09   [R820/R220] Jakie różnice silnikowe?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Jak w temacie, jakie są różnice pomiędzy tymi silnikami w tych dwóch autach? Gdzieś wyczytałem na forum że 800tka ma mniejsze doładowanie i tylko dlatego ma 180km. Bloki i głowica są takie same? Gdzieś wyczytałem że skrzynie są takie same i czy wszystkie mają torsena?
Temat interesujący bo tanim kosztem można zrobić cichociemnego :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 06, 2010 17:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 18:15   

w roverach serii 800 były montowane zarówno silniki o mocy 180KM jak i 200KM, z tym ze te pierwsze można było spotkać w egzemplarzach wyprodukowanych przed 95r, natomiast wersje o mocy 200KM z oznaczeniem SPORT i skrzynią biegów z mechanizmem TORSEN produkowane były od 95r.
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 18:26   

Tomek1212 napisał/a:
w roverach serii 800 były montowane zarówno silniki o mocy 180KM jak i 200KM, z tym ze te pierwsze można było spotkać w egzemplarzach wyprodukowanych przed 95r, natomiast wersje o mocy 200KM z oznaczeniem SPORT i skrzynią biegów z mechanizmem TORSEN produkowane były od 95r

a jak się to ma do r220 tomcat? też były skrzynie z torsenem i bez?
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 21:02   

Tego już ci nie powiem, bo nie siedzę w temacie R200, ale z tego co pamiętam to w R220 turbo były skrzynie z torsenem, a czy były też zwykłe to nie wiem.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 22:08   

w R220 T były skrzynie (a raczej mosty) z torsenem, tylko nie było silników 200KM :neutral:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 22:10   

sTERYD napisał/a:
w R220 T były skrzynie (a raczej mosty) z torsenem, tylko nie było silników 200KM

a kanciaki R220 tomcat ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 22:14   

no właśnie on ZTCW miał fabrycznie ten osłabiony silnik T 186KM czy jakoś tak... chyba, że coś źle wiem :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 22:17   

Wszędzie piszą że Tomcat ma 200km a w 820 ti są właśnie te 18xkm. Liczę na wypowiedź w temacie Dobregozioma
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 06, 2010 22:40   

Tomcaty miały po 200KM i szpere, 800 miały po 180 lub 200KM, tak jak pisał Kolega wyżej :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 22:59   

A jakieś konkretniejsze informacje na temat silników? Bo na razie jesteśmy w punkcie wyjścia
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 06, 2010 23:36   

ale co konkretnie? 180 od 200km różniły się boostem, było o tym na forum jakie wartości są dla obu wersji :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 23:43   

A dokładnie jakie konkretniejsze informacje potrzebujesz ? Silniki 180 i 200(197) KM są takie same, różnica jest tylko w sterowaniu ciśnieniem doładowania. Wersja 180KM była ze skrzynią typu X, 200KM była ze skrzynią typu U(wzmocnione łożyska i torsen A lub B). Różnice między silnikami z 800 i 200 to mocowania silnika i układ smarowania. 800 ma dużą miską olejową, natomiast 200 ma znacznie płytszą, dlatego ma inną chłodnicę oleju, smok jest krótszy i pompa olejowa jest inna. Różnice w skrzyniach biegów to nieco inne przełożenia i inny napęd impulsatora(bo 200 mają malusieńkie kółeczka :wink: ).
Była jeszcze wersja MK1 820 Tickford turbo , ale tam był silnik serii M i wyszło ich niecałe 600szt.
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 00:11   

Konix, o takie info mi chodziło, dzięki bardzo :!: :!: :!: Leci pomógł
Jak wygląda sprawa komputera? Jakie to ma obd w r200 i r820?
Może ktoś zna mniej więcej wymiary silnika z kolektorami i jego wysokość? Wszystkie info na ten temat bardzo przydatne bo może silnik trafi do jakieś Hondy :mrgreen:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 18:40   

Odnośnie ogólnych informacji koledzy maja racje wychodziły dwie wersje 180 i 200KM różnica w KM wynikała z doładowania. W pierwszym 0,5 bara w drugim 0,75bara. Co do tego w którym jakie to nigdzie nie udało mi się doszukać rzetelnych informacji co i jak... wiadomo tylko ze mocniejsze miały Torsen. Odnośnie różnic między 220 a 820 Kolega Konix łądnie rozpisał te ważniejsze. Na koniec najważniejsza kwestia wersja 180KM ma inną gradajce tłoków oraz pierścienie to są niestety te same niewzmocnione tłoki co w 2.0 bez turbo... więc żadne podnoszenie doładowania nie jest tam mile widziane :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 19:22   

Co do różnic w tłokach, z tego co wiem to w 180 i 200 były te same. Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM. Tych samych tłoków co w N/A nigdy nie stosowano za duża kompresja by była.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 19:47   

Konix napisał/a:
Co do różnic w tłokach, z tego co wiem to w 180 i 200 były te same. Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM. Tych samych tłoków co w N/A nigdy nie stosowano za duża kompresja by była.


ostatnio miałem okazje szukać tłoków dla kolegi i z 5 silników które były na części w 4 były te słabsze tłoki i co najlepsze zdziwiło nas ze wyglądają identycznie jak te z 2.0 N/A i okazało się ze są takie same... może znajdę fotki to sobie porównasz.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 19:54   

dobryziom napisał/a:
ostatnio miałem okazje szukać tłoków dla kolegi i z 5 silników które były na części w 4 były te słabsze tłoki i co najlepsze zdziwiło nas ze wyglądają identycznie jak te z 2.0 N/A i okazało się ze są takie same

to po czym je rozróżnić jak wyglądają identycznie?

Czyli podsumowując najpewniej trafić wzmacniane w 220 i to samo się tyczy z torsenem?

Wie ktoś
bastek napisał/a:
Jak wygląda sprawa komputera? Jakie to ma obd w r200 i r820?
Może ktoś zna mniej więcej wymiary silnika z kolektorami i jego wysokość?
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 20:12   

bastek napisał/a:
dobryziom napisał/a:
ostatnio miałem okazje szukać tłoków dla kolegi i z 5 silników które były na części w 4 były te słabsze tłoki i co najlepsze zdziwiło nas ze wyglądają identycznie jak te z 2.0 N/A i okazało się ze są takie same

to po czym je rozróżnić jak wyglądają identycznie?


rozróżnić bardzo łatwo po symbolu gradacji, po pierścieniu oraz po natryskach na denka.

bastek napisał/a:
Czyli podsumowując najpewniej trafić wzmacniane w 220 i to samo się tyczy z torsenem?]


albo 820Ti po 96 roku jak jak pisał kolega Tomek1212

Wie ktoś
bastek napisał/a:
Jak wygląda sprawa komputera? Jakie to ma obd w r200 i r820?
Może ktoś zna mniej więcej wymiary silnika z kolektorami i jego wysokość?


komputery są inne nawet w R220 różnią się seriami.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 20:19   

dobryziom napisał/a:
bastek napisał/a:
Czyli podsumowując najpewniej trafić wzmacniane w 220 i to samo się tyczy z torsenem?]


albo 820Ti po 96 roku jak jak pisał kolega Konix

ale Konix napisał
Konix napisał/a:
Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM.


dobryziom napisał/a:
rozróżnić bardzo łatwo po symbolu gradacji

pamiętasz jaki to symbol? jak znajdziesz to podrzuć foto czym się różnią te wzmacniane od zwykłych
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 20:30   

bastek napisał/a:
dobryziom napisał/a:
bastek napisał/a:
albo 820Ti po 96 roku jak jak pisał kolega Konix

ale Konix napisał
Konix napisał/a:
Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM.


pomyłka chodziło mi o to co pisał, Tomek 1212 o wprowadzeniu gorszych tłoków z racji oszczędności nic nie słyszałem? Konix mógłbyś rozwinąć co znaczy gorsze?

bastek napisał/a:

dobryziom napisał/a:
rozróżnić bardzo łatwo po symbolu gradacji

pamiętasz jaki to symbol? jak znajdziesz to podrzuć foto czym się różnią te wzmacniane od zwykłych


http://www.allegro.pl/ite...sja_200_km.html

tak powinny wyglądać tłoki z R220 200KM
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820] Jakie sprzęgło?? Jakie uszczelniacze??
paff Rover serii 800 7 Pią Sty 08, 2010 21:31
Konix
Brak nowych postów [R800] Wymiana motoru z Ti na Si. Różnice
ggalach1 Rover serii 800 5 Pią Paź 11, 2013 18:00
Senn
Brak nowych postów [R820] Nie odpala
Yog-Sothoth Rover serii 800 9 Nie Sie 01, 2010 22:45
AndrewS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R820] zamienniki
leo1009 Rover serii 800 1 Pon Maj 27, 2013 18:32
szoso
Brak nowych postów R820] Co to może być
marpa Rover serii 800 5 Pon Lis 03, 2008 21:26
marpa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink