Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 17:09 [R820/R220] Jakie różnice silnikowe?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Jak w temacie, jakie są różnice pomiędzy tymi silnikami w tych dwóch autach? Gdzieś wyczytałem na forum że 800tka ma mniejsze doładowanie i tylko dlatego ma 180km. Bloki i głowica są takie same? Gdzieś wyczytałem że skrzynie są takie same i czy wszystkie mają torsena?
Temat interesujący bo tanim kosztem można zrobić cichociemnego
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 17:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w roverach serii 800 były montowane zarówno silniki o mocy 180KM jak i 200KM, z tym ze te pierwsze można było spotkać w egzemplarzach wyprodukowanych przed 95r, natomiast wersje o mocy 200KM z oznaczeniem SPORT i skrzynią biegów z mechanizmem TORSEN produkowane były od 95r.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 18:26
Tomek1212 napisał/a:
w roverach serii 800 były montowane zarówno silniki o mocy 180KM jak i 200KM, z tym ze te pierwsze można było spotkać w egzemplarzach wyprodukowanych przed 95r, natomiast wersje o mocy 200KM z oznaczeniem SPORT i skrzynią biegów z mechanizmem TORSEN produkowane były od 95r
a jak się to ma do r220 tomcat? też były skrzynie z torsenem i bez?
Tego już ci nie powiem, bo nie siedzę w temacie R200, ale z tego co pamiętam to w R220 turbo były skrzynie z torsenem, a czy były też zwykłe to nie wiem.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 23:43
A dokładnie jakie konkretniejsze informacje potrzebujesz ? Silniki 180 i 200(197) KM są takie same, różnica jest tylko w sterowaniu ciśnieniem doładowania. Wersja 180KM była ze skrzynią typu X, 200KM była ze skrzynią typu U(wzmocnione łożyska i torsen A lub B). Różnice między silnikami z 800 i 200 to mocowania silnika i układ smarowania. 800 ma dużą miską olejową, natomiast 200 ma znacznie płytszą, dlatego ma inną chłodnicę oleju, smok jest krótszy i pompa olejowa jest inna. Różnice w skrzyniach biegów to nieco inne przełożenia i inny napęd impulsatora(bo 200 mają malusieńkie kółeczka ).
Była jeszcze wersja MK1 820 Tickford turbo , ale tam był silnik serii M i wyszło ich niecałe 600szt.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 00:11
Konix, o takie info mi chodziło, dzięki bardzo Leci pomógł
Jak wygląda sprawa komputera? Jakie to ma obd w r200 i r820?
Może ktoś zna mniej więcej wymiary silnika z kolektorami i jego wysokość? Wszystkie info na ten temat bardzo przydatne bo może silnik trafi do jakieś Hondy
Odnośnie ogólnych informacji koledzy maja racje wychodziły dwie wersje 180 i 200KM różnica w KM wynikała z doładowania. W pierwszym 0,5 bara w drugim 0,75bara. Co do tego w którym jakie to nigdzie nie udało mi się doszukać rzetelnych informacji co i jak... wiadomo tylko ze mocniejsze miały Torsen. Odnośnie różnic między 220 a 820 Kolega Konix łądnie rozpisał te ważniejsze. Na koniec najważniejsza kwestia wersja 180KM ma inną gradajce tłoków oraz pierścienie to są niestety te same niewzmocnione tłoki co w 2.0 bez turbo... więc żadne podnoszenie doładowania nie jest tam mile widziane
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 19:22
Co do różnic w tłokach, z tego co wiem to w 180 i 200 były te same. Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM. Tych samych tłoków co w N/A nigdy nie stosowano za duża kompresja by była.
Co do różnic w tłokach, z tego co wiem to w 180 i 200 były te same. Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM. Tych samych tłoków co w N/A nigdy nie stosowano za duża kompresja by była.
ostatnio miałem okazje szukać tłoków dla kolegi i z 5 silników które były na części w 4 były te słabsze tłoki i co najlepsze zdziwiło nas ze wyglądają identycznie jak te z 2.0 N/A i okazało się ze są takie same... może znajdę fotki to sobie porównasz.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 19:54
dobryziom napisał/a:
ostatnio miałem okazje szukać tłoków dla kolegi i z 5 silników które były na części w 4 były te słabsze tłoki i co najlepsze zdziwiło nas ze wyglądają identycznie jak te z 2.0 N/A i okazało się ze są takie same
to po czym je rozróżnić jak wyglądają identycznie?
Czyli podsumowując najpewniej trafić wzmacniane w 220 i to samo się tyczy z torsenem?
Wie ktoś
bastek napisał/a:
Jak wygląda sprawa komputera? Jakie to ma obd w r200 i r820?
Może ktoś zna mniej więcej wymiary silnika z kolektorami i jego wysokość?
ostatnio miałem okazje szukać tłoków dla kolegi i z 5 silników które były na części w 4 były te słabsze tłoki i co najlepsze zdziwiło nas ze wyglądają identycznie jak te z 2.0 N/A i okazało się ze są takie same
to po czym je rozróżnić jak wyglądają identycznie?
rozróżnić bardzo łatwo po symbolu gradacji, po pierścieniu oraz po natryskach na denka.
bastek napisał/a:
Czyli podsumowując najpewniej trafić wzmacniane w 220 i to samo się tyczy z torsenem?]
albo 820Ti po 96 roku jak jak pisał kolega Tomek1212
Wie ktoś
bastek napisał/a:
Jak wygląda sprawa komputera? Jakie to ma obd w r200 i r820?
Może ktoś zna mniej więcej wymiary silnika z kolektorami i jego wysokość?
komputery są inne nawet w R220 różnią się seriami.
bastek napisał/a:
albo 820Ti po 96 roku jak jak pisał kolega Konix
ale Konix napisał
Konix napisał/a:
Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM.
pomyłka chodziło mi o to co pisał, Tomek 1212 o wprowadzeniu gorszych tłoków z racji oszczędności nic nie słyszałem? Konix mógłbyś rozwinąć co znaczy gorsze?
bastek napisał/a:
dobryziom napisał/a:
rozróżnić bardzo łatwo po symbolu gradacji
pamiętasz jaki to symbol? jak znajdziesz to podrzuć foto czym się różnią te wzmacniane od zwykłych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum