Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Sprzęgło pada?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Sprzęgło pada?

Jakie objawy?
Autor Wiadomość
Sacred 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Starogard Gdański



Wysłany: Sro Lip 16, 2008 14:48   [R620] Sprzęgło pada?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

A więc przejdę do rzeczy. Podczas jazdy po górach zauważyłem pewną moim zdaniem nieprawidłowość. Podczas próby podjazdu pod bardzo strome wzniesienia z pierwszego biegu, (a takich tam nie brakuje) bardzo trudno wyczuć moment w którym należy puścić sprzęgło i mimo wysokich obrotów ruszyć . Auto po prostu gaśnie. Musiałem zaciągać ręczny i kilkukrotnie próbować (wiecie jakie to stresujące). Auto maksymalnie dochodzi do jakichś 2500-3000 obrotów,
(nie wspominam nawet o tym że wówczas robi się bardzo głośne) . Na piątym biegu prędkościomierz pokazał max. 120-130 na godzinę, a w środku było tak głośno że nie dało się swobodnie rozmawiać. Do 110 niby wszystko ok. Co więcej na światłach zero przyspieszenia. Wiem że to diesel i ma tylko 105Km, ale nawet zwykły polonez ma lepsze odejście. Ponadto czasami słyszę podczas puszczania sprzęgła i dodawania gazu pisk który czasami (ale nie zawsze-mam wrażenie że jak jest zimny częściej- utrzymuje się jeszcze jakiś czas po zmianie biegu), szczególnie wyraźnie na wyższych. Gdy obroty się ustabilizują zanika.(ale w tym wypadku nie wykluczam któregoś z pasków- niedawno wymieniałem rozrząd). Ciekawi mnie co podejrzewacie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 21, 2011 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 16, 2008 14:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Sro Lip 16, 2008 16:06   

mysle, ze to nie zawsze jest związane ze sprzęgłem, może to wina turbo. ja miałem taki problem poprzez zużyte turbo, dziura była ogromna i ciężko sie ruszało z jedynki, o pisku gum mowy nie było. albo cos w silniku, wlasnie w stylu rozrząd, nie koniecznie sprzęgło.

z drugiej strony, jesli slizga ci sie przy ruszaniu lub np. jadac na 3jce i trzymajac noge spokojnie na gazie naciskasz mocno pedał by przyspieszyc i wtedy obroty ida ci w gore, natomiast jedziesz z ta sama predkoscia, wtedy sprzeglo sie slizga, dlatego nalezy to wymienic. ja tak mialem w roverze 620 i 416stce.

mozesz miec racje - sprzeglo do wymiany. ale sprawdz czy turbo działa poprawnie
 
 
skuter 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 22
Skąd: Gorlice



Wysłany: Sro Lip 16, 2008 22:59   

danterape napisał/a:
jesli slizga ci sie przy ruszaniu lub np. jadac na 3jce i trzymajac noge spokojnie na gazie naciskasz mocno pedał by przyspieszyc i wtedy obroty ida ci w gore, natomiast jedziesz z ta sama predkoscia, wtedy sprzeglo sie slizga, dlatego nalezy to wymienic


Ja miałem takie objawy, ale problemem okazała się nie tarcza sprzęgła - która (wnioskując z oględzin) musiała być niedawno wymieniona, tylko pompa i wysprzęglik (mechanik stwierdził, że prawdopodobnie zostały uszkodzone podczas wymiany tarczy - szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia na którym widać było by jak próbowano to uszkodzenie naprawić, byłoby się z czego pośmiać).
 
 
Sacred 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Starogard Gdański



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 09:41   

Może dodam do sprawy, że sprawdzałem na jałowym biegu i swobodnie obroty dochodziły do 4,500-4700 tyś. Zarówno na podpiętej , jak też odpiętej przepływce (bez większej różnicy). Te 3000 osiąga tylko podczas pracy pod obciążeniem. Na równej drodze nie mam problemów z ruszaniem, ale fakt że o ruszeniu z piskiem(sic!) nie ma mowy (a diesel tak potrafi?). Dotychczas jeździlem tylko benzynkami i myślałem że takie spokojne ruszanie to dla dieselków normalne.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 10:54   

sacred coś masz nie tak ale raczej z silnikiem :| tzna nie ma powera. Jesli sprzęgło się by ślizgało, to obroty by Ci rosly do 5000 a auto stałoby w miejscu. Obstawiam nieszczelność w dolocie powietrza. Posprawdzaj wszystkie rury pomiędzy turbiną, IC i kolektorem ssącym. CZy po dodaniu gazu rury "puchną" ?? Czy check engine sie świeci ?? Możesz samemu sprawdzić kody błędów, moze coś pokażą. No i standardowo obejrzyj wiązkę do pompy wtryskowej i pozostałe kabelki ;)
Mój pod ostrą górke to rusza prawie z wolnych obrotów bez żadnych problemów.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 20:48   

ta, jeśli silnik to wypalone tłoki, silnik do wymiany :)

powiedz mi, czy jak jest zimno to samochod zapala normalnie? czy bardzo go męczy, czy pali od pierwszego uderzenia? czy długo grzeje świece?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pią Lip 18, 2008 08:26   

Sacred, obsetawiam dokładnie to samo co Brt, sprawdź węzę od IC oraz za turbo szczególnie stozek gumowy i górny wąż IC, następnie sprawdz układ paliwowy i dopiero zabieraj sie za wiązke...
 
 
 
Sacred 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Starogard Gdański



Wysłany: Pią Lip 18, 2008 09:44   

czy bardzo go męczy, czy pali od pierwszego uderzenia? czy długo grzeje świece?

Mam go od 4m-cy i cały czas w garażu więc trudno mi coś powiedzieć na temat rozruchu w niskich temperaturach. Od początku palił za pierwszym razem. Ządełko. Swiece grzeje chyba normalnie- kilka sekund. Wiązka była niedawno robiona i raczej przyczyna nie leży po jej stronie. Posprawdzam te węże i dam znać. Dzięki za wszystkie sugestie.
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 17:31   

Ja mam taki problem, że silnik się ślizga. Dodaje gazu, puszczam sprzegło do końca, obroty rosną, a samochód "stoi" w miejscu. To zapewne wina tarczy sprzęgłowej, czy czegoś innego?? W jakiej cenie, są tarcze sprzęgłowe??
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 17:50   

mariuszlol23 napisał/a:
Dodaje gazu, puszczam sprzegło do końca, obroty rosną, a samochód "stoi" w miejscu. To zapewne wina tarczy sprzęgłowej, czy czegoś innego??

ewidentnie sprzęgło
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ??
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 19 Sro Cze 10, 2009 08:26
seyfer
Brak nowych postów [R620] Sprzęgło
takeda666 Rover serii 600, Honda Accord 20 Czw Sty 20, 2011 18:29
takeda666
Brak nowych postów [R620] Sprzęgło
wlodi1991 Rover serii 600, Honda Accord 12 Sro Lip 14, 2010 11:22
Mazak
Brak nowych postów [R620] Sprzęgło
karolkos Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Wrz 09, 2009 14:20
Skiba
Brak nowych postów [R620] Sprzęgło
Marti Rover serii 600, Honda Accord 11 Pią Cze 01, 2007 11:50
Marti



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink