Wysłany: Czw Mar 22, 2012 20:43 [R45 1,8] Słabo przyspiesza, brak mu mocy.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Witam. Niedawno zakupiłem Roverka 45 z silnikiem 1,8 z 2001r. Zaraz po zakupie gdy wracałem do domu stwierdziłem ze jest on jakiś mułowaty jak na prawie 120KM. Dziś wziąłem się za wymianie rozrządu myśląc ze może jest on źle ustawiony, ale okazało się ze wszystkie znaki się zgadzają. Po wymianie rozrządu i oleju pojechałem na jazdę próbną i postanowiłem zmierzyć jego przyśpieszenie. Przy dwóch próbach wyszło mi zawsze około 16 sekund co jest wartością prawie dwukrotnie wyższa jak podaje producent. Poza tym silnik pracuje równo, dość ładnie odpala, nie przerywa. Czasem tylko po wrzuceniu na luz np przed światłami obroty trochę za nisko zejdą i potem wracają na około 800obr/min.
Proszę o podpowiedzi jakie mogą być przyczyny tak słabego przyśpieszenia???
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 22, 2012 20:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Proszę o podpowiedzi jakie mogą być przyczyny tak słabego przyśpieszenia???
Ciśnienie na cylindrach do zmierzenia, może się okazać, że słaba kompresja i dlatego tak słabo idzie. 16 s. to faktycznie słabo, Trzeba było się przejechać przed zakupem. Najlepiej zadzwonić do sprzedawcy i popytać powiedzieć jaka jest sytuacja, ewidentnie sprzedawca zataił ten fakt bo nie chciał się pakować w remont silnika i dlatego postanowił pozbyć się auta.
Przy mierzeniu kompresji zasugeruj mechanikowi żeby zrobił "próbe olejową" jeśli ciśnienie wyjdzie słabe.. Będzie wiadomo czy przepuszcza góra/dół
Powodzenia!
Zmierzyłem dzis cisnienie na cylindrach. 2 zewnętrzne po 12 a środkowe 7,5 i 8,1 także to raczej bedzie dolegało mojemu silnikowi. Jakie są orientacyjne koszty planowania głowicy z uszczelniaczami zaworów i uszczelkami??
Jakiej firmy najlepsze uszczelki??
Na allegro są zestawy kompletne do demontażu głowicy. (uszczelki śruby...) cena około 300 zł. Ale wiesz na tulejach cylindrów też jest uszczelnienie, a gdy zdejmiesz głowice może się okazać że i tam będzie ciekło . Nie wiem jak to jest uszczelniane bo nigdy nie widziałem, jedni twierdzą że o-ring a drudzy że sylikon czy klej.... Najpierw zrób próbę olejową żeby wykluczyć pierścienie. Głowicę zawsze zdążysz zdjąć
Po niedzieli jestem umówiony z mechanikiem to wtedy jeszcze raz dokładnie zmierzymy cisnienie i zrobimy próbę olejową. Uszczelki zamówiłem na TomaTeam bo na allegro nie znalazłem FAI starego typu ze wzmocnionym silikonem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum