Wysłany: Wto Lip 13, 2010 01:05 [R200 1.4i 8V 99r] Chłodnica od wersji bez klimy?
Witam Grupowiczów!
od trzech miesięcy jestem (zadowolonym) posiadaczem mojego pierwszego roverka, model 200, silnik 1.4i 8V z 99r.
Już podczas zakupu zwróciłem uwagę na bardzo zły stan chłodnicy w szczególności odpadające masowo blaszki (harmonijki) między kanałami oraz zielonkawy nalot na chłodnicy, pewnie korozja elementów miedzianych (jeśli takie tam są).
Poszukałem na allegro oraz w sklepach internetowych nowej klimy i okazuje się że chłodnica do wersji z klimatyzacją kosztuje minimalnie 295 PLN a do wersji bez klimatyzacji od 150 PLN.
Czy ktoś się orientuje czym różnią się te chłodnice? Wygląda na to że wymiary zewnętrzne są takie same.
Chciałbym się dowiedzieć czy nie będzie wielkich problemów z założeniem chłodnicy od wersji bez klimatyzacji.
pozdrawiam i dzięki za wszystkie artykuły i porady!
Sławek
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 13, 2010 01:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Chłodnica od wersji bez klimy jest krótsza o jakieś 8cm i ma chyba 440mm (520mm wersja z klimą) obie wchodzą bez problemu, różne są jednak górne węże wodne i jeśli wymienisz chłodnice na inną to na pewno musisz zmienić też górny wąż wodny i ten cienki od przelewu do zbiorniczka wyrównawczego.
najlepiej założyć chłodnicę o wymiarze tej, którą ma się obecnie, bo wtedy odpada rzeźba.
Jednak potrzebna ta droższa (pewnie ma też lepszą wydajność chłodzenia).
Dodatkowo powinienem wymienić wąż (górny, gruby od silnika do chłodnicy), jest szczelny ale przy końcu przy silniku (tam gdzie jest czujnik temperatury) powstał spory bąbel(średnicy około 2-3 cm),podejrzewam że kiedyś było za mało płynu i para go rozsadziła.
Niestety nowy wąż tylko sprowadzany na zamówienie z Anglii, koszt 350PLN!
Zastanawiam się nad zrobieniem oplotu z czegoś nierozciągliwego (z czego?) aby go wzmocnić.
Nie działa mi wskaźnik temperatury, najpierw drgał od zera do połowy co kilka sekund a teraz wcale nie daje znaków życia, który czujnik daje sygnał do tego wskaźnika, czy ten zamontowany obok wejścia grubej rury od chłodnicy do silnika? Czy ten sam czujnik daje sygnał do komputera?
Obroty na ciepłym silniku to około 1050 (o ile wskaźnik pokazuje poprawną wartość), chyba trochę za wysokie...?
1. Co do czujnika temperatury na desce - poszukaj proszę w FAQ, tam to bodajże jest.
2. Obroty - używasz klimy?
3. Na forum było o zamiennikach węży, poczekaj chwilę, może ktoś pamięta w którym temacie to było, lub też sam znajdziesz.
1. Co do czujnika temperatury na desce - poszukaj proszę w FAQ, tam to bodajże jest.
2. Obroty - używasz klimy?
3. Na forum było o zamiennikach węży, poczekaj chwilę, może ktoś pamięta w którym temacie to było, lub też sam znajdziesz.
Witam,
1. Na razie doszedłem do tego że zwarcie przewodów przy czujniku nie zmienia w żaden sposób wskazania na desce, podejrzewam że albo przerwa w przewodach albo sam wskaźnik zabrudzony/niesprawny.
Czy jednostka sterująca pobiera wskazania z tego samego czujnika (tego przy ujściu płynu chłozącego z silnika)?
2. z włączoną klimą czy z wyłączoną obroty są zawsze takie same, tj. 1050 (o ile ufać wskaźnikowi). Obroty są równe, nie słychać/czuć żadnego falowania. Przeczyszczę dokłdnie przepustnicę, może tam jest problem.
3. Przeszukałem FAQ i archiwum ale niestety nie znalazłem
Może ktoś akurat niedawno miał z tym do czynienia? Poszukuję zamiennika grubego węża (górny) do chłodnicy do R214 8V wersja z klimatyzacją.
jakie zwarcie przewodów? Czujnik temperatury jet jedno przewodowy i znajduje sie na kolanku tam gdzie jest główny czujnik temperatury do ECU tyle że jest od spodu. Jedno przewodowy!
Co do obrotów to po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym powinno bys ok 850obr/min jeśli się utrzymują na poziomie 1000-1100 to możesz mieć albo odłączony czujnik temperatury ten od ECU co jest od góry i ma dwa przewody, bądź jest uszkodzony - ewentualnie silnik krokowy nie domaga ale piszesz że obroty nie falują.
Co do zamienników węży to proponuje jechać na pierwszy lepszy szrot i sobie coś dobrać. Nowych zamienników nie znam.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Co do obrotów to po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym powinno bys ok 850obr/min jeśli się utrzymują na poziomie 1000-1100 to możesz mieć albo odłączony czujnik temperatury ten od ECU co jest od góry i ma dwa przewody, bądź jest uszkodzony - ewentualnie silnik krokowy nie domaga ale piszesz że obroty nie falują.
U mnie obroty są zawsze około 950, albo nawet 1000, a jak się klima włączy to już różnie, więc chyba nie ma reguły.
slawo, jaką chłodnicę w końcu kupiłeś?
U mnie obroty są zawsze około 950, albo nawet 1000, a jak się klima włączy to już różnie, więc chyba nie ma reguły.
slawo, jaką chłodnicę w końcu kupiłeś?
Witam,
znalazłem na alledrogo chłodnicę do wersji z klimą za 300PLN, jeszcze nie założona. Jest baardzo lekka, pewnie ścianki grubości sreberka od czekolady
Chłodnica klimy też nie wygląda zbyt ciekawie (chyba ktoś ją karcherem potraktował i blaszki nie wytrzymały, ale na razie nie wymieniam, jeśli nawet padnie to tragedii nie bedzie.
Przy okazji wymiany chłodnicy sprawdzę czujnik od wskaźnika temperatury. Czy przy wkręcaniu tego czujnika należy użyć jakiegoś uszczelniacza do gwintów, czy jest tam jakaś uszczelka?
Wolę się przygotować zanim wykręcę ten czujnik.
Co do podwyższonych obrotów to pewnie wszystko okaże się po podłączeniu komputera do złącza diagnostycznego. Jeśli ktoś wie jaki interfejs powinienem zakupić w tym celu to bardzo proszę o info. Chciałbym się wpiąć laptopem.
slawo, NIe wepniesz się jest jeden interfejs ale jest z nim tyle kombinowania że jest to absolutnie nie opłacalne. Muszisz jechać na Testbook'a.
@Vesper, skąd ten brak wiary w człowieka?
Jeśli tylko interfejs można kupić za rozsądne pieniądze to jestem zdecydowany powalczyć.
Czy mógłby ktoś polecić konkretny interfejs (najlepiej z allegro)?
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Lip 26, 2010 10:31
slawo napisał/a:
Jeśli tylko interfejs można kupić za rozsądne pieniądze to jestem zdecydowany powalczyć.
Czy mógłby ktoś polecić konkretny interfejs (najlepiej z allegro)?
Właśnie o to chodzi, że żaden interfejs z alledrogo nie załatwia sprawy a jeśli masz jakieś 5000 funtów na luźne wydatki to możesz kupić interfejs do rovera .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Właśnie o to chodzi, że żaden interfejs z alledrogo nie załatwia sprawy a jeśli masz jakieś 5000 funtów na luźne wydatki to możesz kupić interfejs do rovera .
To bardzo zła informacja
Wygląda na to że w 25 montowano ECU z interfejsem zgodnym z OBD2.
Tak się zastanawiam czy dużo roboty byłoby z przeszczepieniem ECU z R25 do R200 (zakładając ten sam typ silnika) ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum