Wysłany: Pon Sie 02, 2010 12:38 [R220 SDI] Poważny problem z hamulcami - PILNE
Roverek zrobił mi niespodziankę w dniu wyjazdu na wakacje - dobrze, że blisko domu...
Problem jest następujący:
Przednie hamulce nie do końca odpuszczają, przez co grzeje się felga. Po podniesieniu lewarkiem koło można bujnąć o ok 30-60 stopni i staje... Tak zdecydowanie być nie powinno...
Nagrzewają się tylko przednie koła, najbardziej prawe.
Co może być przyczyną?
Oto co już zrobiłem:
- zdjąłem zaciski, obejrzałem gumy (harmonijki zarówno tłoczka, jak i prowadnic zacisku) wszystkie są całe
- wyczyściłem wszystkie blaszki mocujące klocki hamulcowe
- klocki są w dobrym stanie
- tarcza ma lekki rant, ale nie przekracza normy zużycia
- bez zacisku, koło kręci się lekko i po bujnięciu robi spokojnie dwa obroty - co za tym idzie wykluczam łożysko
- było lekko chyba za dużo płynu hamulcowego, więc strzykawką wyrównałem wybrałem trochę płynu
Czego jeszcze może to być wina?
Pilnie potrzebuję jakiegoś rozwiązania, gdyż wyjazd z dziś przełożyłem na jutro i potrzebuję wiedzieć co z tym zrobić...
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 02, 2010 12:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Remi, też się tego obawiam, ale niestety przed blokiem tego zrobić nie dam rady, to po pierwsze, a poza tym, nie mam nowego tłoczka, a z tego co się orientuję to czyszczenie papierem ściernym jest na krótką metę...
Rozłożyłem to raz jeszcze, wyczyściłem i nasmarowałem prowadnice (te ruchome śruby), oczywiście smarem specjalnym do zacisków.
Teraz pytanie: jak ciepłe powinny być felgi (stalówki) po normalnej jeździe ? Bo po smar jechałem ojca autem i tam również koła się całkiem nagrzały, mimo, że dużo hamowane nie było. Tak na oko jest to temperatura 50-70 stopni, bo można przyłożyć rękę.
Bordos, Zrób jak mi Jugol radził, Odkręć zacisk i wypompuj tłoczek az do momentu ze ma wypaść i zobacz czy nie ma rdzy, jak jest to ja zeszlifuj i posmaruj smarem to dobrze, i kilka razy włóż i wypchał tłoczek, Tylko tak żeby nie wypadł bo się zapowietrzy I powinno być ok.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
czy wymieniales kiedykolwiek plyn hamulcowy? Jesli dlugo sie nie wymienia po pewnym czasie robi sie po prostu bloto i koroduja tloczkiw efekcie czego blokuja sie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum