Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika
Autor Wiadomość
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 04, 2010 23:05   [Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika

Witam,
posiadam od roku ukochanego Roverka, którego przyciągnęłem od Niemca.
Jego historia jest tak długa i obarczona problemami że nie w sposób ich wszystkich opisać, ale zacznę od najważniejszego i na tym bym się chciał skupić.
a mianowicie :

Problem przepływomierza - dzięki forum Roverki.pl dowiedziałem się że przyczyną "zamulonego" silnika może być awaria przepływomierza - dzięki Wam wszystkim ! :)
Nie kupiłem nowego ( jestem zbyt skąpy - nowy Bosha 545 pln ;/ ) wyczyściłem go metodą opisywaną na forum ( aceton, nitro itp ). Niestety pomogło tylko połowicznie, auto się ożywiło ale nadal mu brakuje mocy, np startując od zera, wrzucając 2 bieg czuje się spadek mocy, auto nie jedzie w ogóle poniżej 2tys. obrotów i trzeba go wkręcać na ok. 3 tys. Nie chcę go zarzynać więc szukam pomocy tutaj - dodam nawet że sprawdziłem jak zachowuje się auto od odpięciu przepływomierza z komputera - auto pędzi jak oszalałe, wkręca się na obroty jak rasowy turbodiesel i jest rewelacja, ale nie tędy droga.

Drugi problem, a może tak powinno być, nie wiem jestem laikiem w tej materii,
Roverek, czy to na biegu jałowym czy każdym innym kręci się tylko do 4 tys. obrotów.
Czy została fabrycznie założona blokada obrotów? Skrzynia biegów nie wytrzymuje wyższych obrotów skoro na skali jest pokazane 6tys. ?

Nie wspominam o świecących się kontrolkach silnika i SRS, przy czym z kontrolką poduszek sobie poradziłem metodami z forum.
Do tego dochodzi nie działająca klimatyzacja.

Wchłonąłem wiedzę nt. p. Gawina we Wrocławiu, ale nikt tak naprawdę nie doprecyzował ile u niego takie zabiegi kosztują/lub też sama diagnostyka problemów.

Pomożecie Ukochani ?

Bardzo liczę na Waszą pomoc.
dzięki
Ostatnio zmieniony przez adamsky Czw Sie 05, 2010 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 04, 2010 23:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sro Sie 04, 2010 23:13   

adamsky8811 napisał/a:
Nie kupiłem nowego ( jestem zbyt skąpy - nowy Bosha 545 pln

Nowy kosztuje około 250 zl.Kupujesz do opla albo do fiata , wyjmujesz wkład i wkręcasz do swojej obudowy
http://forum.roverki.eu/v...ryginalny+bosch
adamsky8811 napisał/a:
Roverek, czy to na biegu jałowym czy każdym innym kręci się tylko do 4 tys. obrotów

U mnie bez problemu dochodzi do 5 tyś obrotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 04, 2010 23:41   

Dzięki Magneto za info :) będę musiał do znajomego z Foty podjechać ze swoją przepływką i sprawdzić :)

Wracając do obrotów silnika i odcięcia paliwa przy 4 tysiącach ... czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną ?

Mam dodatkowe pytanie.

Pod pokrywą silnika, z lewej strony od kurka wlewu oleju jest wtyk, na jakąś wtyczkę... a ja nie mam tam żadnego podpiętego kabla. Kojarzycie do czego ten wtyk ( 2 pinowy ) może służyć ??
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 07:31   

adamsky8811 napisał/a:
Dzięki Magneto za info :) będę musiał do znajomego z Foty podjechać ze swoją przepływką i sprawdzić :)

Wracając do obrotów silnika i odcięcia paliwa przy 4 tysiącach ... czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną ?

Mam dodatkowe pytanie.

Pod pokrywą silnika, z lewej strony od kurka wlewu oleju jest wtyk, na jakąś wtyczkę... a ja nie mam tam żadnego podpiętego kabla. Kojarzycie do czego ten wtyk ( 2 pinowy ) może służyć ??


Zrób fotę tego, będzie łatwiej :ok:
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 05, 2010 07:38   

adamsky8811 napisał/a:

Mam dodatkowe pytanie.

Pod pokrywą silnika, z lewej strony od kurka wlewu oleju jest wtyk, na jakąś wtyczkę... a ja nie mam tam żadnego podpiętego kabla. Kojarzycie do czego ten wtyk ( 2 pinowy ) może służyć ??


W iDT sluzy jako zaslepka i nic nie powinno byc tam podpiete.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 07:43   

adamsky8811, To obcięcie może być problem z pierwszym wtryskiem sterującym
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=58512

Tu kolega IMMQ opisał co zmierzyć.
:ok:
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 05, 2010 11:32   

bociannielot, To obcięcie może być problem z pierwszym wtryskiem sterującym


Zanim wezmę miernik do ręki i śrubokręt, to może najpierw wymienię przepływkę i pójdę sposobem i wezmę od Astry.

Jeśli nie pomoże wymiana przepływki i rezystancja na wtyczce wtryskiwacza będzie inna niż podana przez kolegę IMMQ to co wtedy ??
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 11:33   


Administrator Brt informuje

adamsky8811! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji


_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 11:41   

adamsky8811, ja wiem? kupno innego wtryskiwacza?

[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 12:41 ]
generalnie w Twoim przypadku - jak świeci Ci się na dodatek kontrolka silnika to waliłbym na diagnostykę :ok:
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 05, 2010 11:42   

bociannielot napisał/a:


[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 12:41 ]
generalnie w Twoim przypadku - jak świeci Ci się na dodatek kontrolka silnika to waliłbym na diagnostykę :ok:


W pierwszym poście pisałem że słyszałem że specem nr 1 we Wrocławiu jest p. Gawin.
Ktoś miał już styczność z tym Panem i może powiedzieć jak się rozkłada cenowo u niego takie zabiegi ?
Ostatnio zmieniony przez adamsky Czw Sie 05, 2010 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 11:44   

acha co do przepływki to można ją jeszcze przeczyścić jest temat na forum :) może to pomorze oszczędzić koszta ;)

[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 12:44 ]
http://forum.roverki.eu/v...ght=czyszczenie
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 05, 2010 11:44   

bociannielot napisał/a:
acha co do przepływki to można ją jeszcze przeczyścić jest temat na forum :) może to pomorze oszczędzić koszta ;)


Pisałem również w pierwszym poście że ją czyściłem :)
Troszkę się odmulił ale obroty się kończą na 4 dużej kresce obrotomierza i dalej jest przymulony z dołu.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 05, 2010 11:53   

adamsky8811, on zawsze będzie przymulony od dołu i przy 2000 rpm będzie dostawał kopa. Możesz kupić MAFAM (skrzynke, którą się wpina między wtyczkę przepływki i przepływkę), ona trochę podobno poprawia właściwości od dołu.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sie 06, 2010 09:02   

adamsky8811, jak się pali kontrolka check Engine(kontrolka silnika) to jedz na diagnostyke, mozliwe że stad blokada na 4000 obrotów, jak się z check engine uporasz i dalej będzie finito na 4000tys obrotów to bedziemy szukac dalej.
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 06, 2010 09:56   

bociannielot napisał/a:
adamsky8811, jak się pali kontrolka check Engine(kontrolka silnika) to jedz na diagnostyke, mozliwe że stad blokada na 4000 obrotów, jak się z check engine uporasz i dalej będzie finito na 4000tys obrotów to bedziemy szukac dalej.


Znasz jakiś dobry warsztat we Wrocku albo w okolicach? wiem że Gawin to magik ale ktoś pisał że nie mają osprzętu do diagnostyki.
 
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 06, 2010 10:11   

adamsky8811 napisał/a:

Znasz jakiś dobry warsztat we Wrocku albo w okolicach? wiem że Gawin to magik ale ktoś pisał że nie mają osprzętu do diagnostyki.


Nie maja ale Gawin jest w kontakcie z czlowiekiem z ul. Chalupniczej na ktorej maja T4 i tam robi diagnostyke.

Pytac o Gawin'a lub Piter'a
ul. Kamienna 145 - serwis Hyundai/Suzuki wjazd od Shell'a
tel.: 663221121 - uzbroic sie w cierpliwosc albo slac sms'a -> to jest numer do Gawina

tutaj wiecej info i opinie:

http://www.roverki.pl/ind...=19&sobi2Id=174
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sie 06, 2010 10:14   

orson, albo niech poszuka na chałupniczej, po co płacić komuś za to że zawiezie tam auto :) .
 
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 06, 2010 10:20   

bociannielot napisał/a:
orson, albo niech poszuka na chałupniczej, po co płacić komuś za to że zawiezie tam auto :) .


Gawin bierze kase za robote i rozwiazanie problemu a nie za wozenie auta. Jesli czlowiek ten pojedzie z Gawinem na diagnostyke to bedzie mial pewnosc ze nie zostanie zrobiony w ...
Poczytaj opinie ludzi korzystajacych z uslug firmy na chalupniczej to bedziesz wiedzial o co chodzi.

Jest szansa ze chlopaki zrobia to bez diagnostyki.

Potwierdzeniem ich rzetelnosci, wiedzy i umiejetnosci - Piter ustawial umie w diesel'u roverkowym kat wtrysku na sluch - sprawdzone na zlocie, mariusz418 podpinal T4 i stwierdzil ze z katem wtrysku jest wszystko w jak najlepszym porzadku.
Ostatnio zmieniony przez orson Pią Sie 06, 2010 10:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sie 06, 2010 15:22   

orson, to faktycznie fajna firma, dziwi mnie takie podejście do klientów w tych czasach...

[ Dodano: Pią Sie 06, 2010 16:22 ]
orson napisał/a:
Potwierdzeniem ich rzetelnosci, wiedzy i umiejetnosci - Piter ustawial umie w diesel'u roverkowym kat wtrysku na sluch
to naprawde dobry fachowiec, dziś już takich coraz mniej...
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 08:47   

Jugol
Zrób fotę tego, będzie łatwiej :ok:

fotki zrobione, tylko nie za bardzo wiem czy to coś pomoże.
Wtyczka znajduje się po lewej stronie silnika zaraz pod pokrywą silnika.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami silnika
Fiodor2000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Wrz 03, 2007 14:00
wsl
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami silnika
bioly99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Cze 25, 2008 14:45
Dolt
Brak nowych postów [R416] Problem z obrotami silnika
SIWY73 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Gru 03, 2008 22:54
SIWY73
Brak nowych postów [R45 2.0 idt 2003r] problem z obrotami silnika
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pią Sie 20, 2010 22:52
piterek1812



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink