Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:20 ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica
Witam. Nie moglem znalezc nic na ten temt na forum wiec wrzucam tutaj to pytanie:
jak jest roznica miedzy silnikiem BMW a ROVERka wiem ze jest to silnik od BMW ale pytanie dotyczy mocy w roverkach jest od 116KM do 136KMa w bmw az 150KM czym roznie sie osprzet lub silnik BMW czy tylko jest tam inna elektonika czy cos wiecej? Z gory dzieki za odp.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 21:55
M47-116 Na porytej pompie VP44 która lubi się wysrać
M47-136 Silnik już nowszy oparty na technologi CM
M47N-150KM CM różni się od 136 PS innym Turbem
Pierwsze dwa maja lipne możliwości tuningu choćby ze wględu na to że Pompą VP 44 nie da się podlać za dużo wachy a drugiego ogranicza słabą dmuchające turbo. Tyle co ja wiem od siebie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 22:08
kolin
Silniki te same. Oznaczenie Rovera M47R, a w BMW M47N. Różnica w mocy wynika w Roverach z oprogramowania (mapy wtrysku). Pomiędzy Roverem a BMW jest też inna Turbina. Turbina w BMW ma zmienna geometrie łopatek.
W BMW i w R75 zastosowane jest ta sama pompa COMMON RAIL.
Plotki mówią że BMW dało Roverowi silnik do przetestowania aby u siebie już wprowadzić poprawki i mieć
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 16:01
apples, no i teraz popłynąłeś...
Już nie raz pisałem o tym. 136konna wersja jest VP. Dopiero 150konna była CR. Do tego nie różnią się tylko mapami, ale też sterownikami, innym kolektorem dolotowym i jeszcze kilkoma drobnostkami.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 16:11
Dlaczego popłynąłem? odpisywałem na post skrzypol. Napisałem prawie dobrze. Mało precyzyjnie.
Co do silników M47N i M47R różnice chyba dobre? Reszta jak kolega wcześniej. Różnica w silnikach Rovera to chyba tylko mapy wtrysku i czujnik powietrza dolotowego na róże intercoolera.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:19
apples, Właśnie problem w tym, że:
apples napisał/a:
Silniki te same. Oznaczenie Rovera M47R, a w BMW M47N
To niby ten sam silnik, ale:
-inny sterownik,
-inna turbina(nie we wszystkich egzemplarzach, od któregoś Vin),
-klapki podciśnieniowe w kolektorze dolotowym(beznadziejne rozwiązanie, urywały się i wpadały do silnika).
kolin napisał/a:
M47-136 Silnik już nowszy oparty na technologi CM
M47N-150KM CM różni się od 136 PS innym Turbem
Tutaj też błąd. Silnik 136 to nie silnik na CR, tylko VP. Jest on bardzo skłonny do sporych strat mocy. Miałem okazję się nawet przejechać takim z 2000r. kilka dni temu i powiem, że nie ma czym jechać w porównaniu do CDT mojego w tym momencie. To nawet gorzej niż seria CDT.
kolin napisał/a:
M47-116 Na porytej pompie VP44 która lubi się wysrać
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Lut 25, 2010 15:51
apples napisał/a:
BMW ma ze zmienną geometrią łopatek, a Rover sztywne łopatki.
Dokładnie miały zmienną geometrie łopatek. No po prostu inny model turbiny. Ale i tak trzeba przyznać, że wyciągnęli sporo jak na tamte czasy z tego silnika.
Ktore rozwiazanie jest wedlug was solidniejsze? Bo o ile czesto slysze o problemach z turbinami w BMW to w Roverkach wydaje mi sie nie ma z nimi takich problemow?
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Lut 25, 2010 18:44
menior, no wiadomo, że turbo bez zmiennej geometrii jest mniej awaryjne. O zmienna geometrię trzeba dbać. A jak się zapiecze suwak od geometrii to auto ma bardzo dziwne zachowanie wtedy.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:41
Przy mulastej emeryckiej jeździe lub niskoobrotowej zapiekają się łopatki i jest problem bo auto nie chce jeździć. Jeśli mamy takie turbo trzeba autem czasami poganiać lub potrzymać na wysokich obrotach co ładnie sadze przedmucha.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BMW ma ze zmienną geometrią łopatek, a Rover sztywne łopatki.
CDT nie ma żadnych "łopatek" tylko zawor upustowy wastegate. Mala sprezarka MHI (mitsubishi) w dodatku wbrew temu co niektorzy mysla - sprezarka nie sterowana ecu
bmw garretty vnt plus tak jak koledzy wspominali 136km vp44, 150km CR
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum