Mam do Was mnóstwo pytań i będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.
Zacznę może od tego, iż jestem po kilku latach (5) zmęczony wrzucaniem dużych ilości pieniędzy w samochody (ceny części, paliwo itd) Miałem już w swoim posiadaniu (1szt) Opel, (6szt) BMW. Na pewno wiele zębów zjadłem, wiele nauczyłem się. Teraz przechodzę w tryb ECO. Wszystko tanio.
Obecnie mam w posiadaniu BMW e34 Touring 525iA - 1995r (192ps) i do ekonomicznych aut niestety nie należy (choć fajne auto), ale automat (benzynka) spala przy mieszanej jeździe 16L/100km (~70 zł/100km) Przy jeździe +-5km do pracy i z powrotem wychodzi spalanie ~20L/100km (85 zł/100km). Części też bardzo drogie, nie mówiąc o OC itd. Postanowiłem coś z tym zrobić (zmienić to, bo w życiu są ważniejsze rzeczy niż wtapianie kasy w auta)
Pomyślałem więc o roverku 200 z motorkiem SDI (105km) osiągi ciekawe. I tu zadaje Wam pytania (aby nie narobić chaosu, będę pytał w punktach).
1. Jakie są orientacyjne ceny części do R200 (SDI) ?
2. Co jest tańsze w eksploatacji : R200 czy Golf3 ?
3. Jak wygląda kwestia elastyczności silnika 2.0 SDI w trasie (powyżej 120km/h) ?
4. Czy będzie spora różnica w ekonomiczności między bmw e34 a R200 ?
5. Jak wygląda dostęp do części do tego modelu ?
6. Czy większość rzeczy można naprawić/wymienić samemu ?
7. Wygodne są te auta czy toporne ?
8. Rdzewieją bardzo ? czytałem, że mają ocynk (prawda?)
9. Czy auta te są zawodne ? Czy taniej wyjdzie mnie kupno części drogiej do BMW raz w roku, czy do rovera taniej 4 razy w roku i wyjdzie na to samo ?
10. Mam zamiar jechać roverem 200 do Norwegii (1100 km) i tam poruszać się nim ok 100 km dziennie. Czy to dobry samochód ?
11. Czy Rover 200 jest lepszym autem od Golfa 3 TDi ? Jeśli tak, dlaczego ?
12. Realne jest spalanie rzędu 5.5L/100km (SDI) przy średnio mieszanej jeździe w mieście ?
13. Łatwiej trafić w zadbany R200 ? Czy tak samo są zajechane jak BMW, VW, Audi itd.
Przepraszam, za cały zestaw pytań. Chciałbym poprawnie ulokować moje pieniądze, a R200 zdaje się być na prawdę bardzo ciekawym samochodem.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 10:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
2. Co jest tańsze w eksploatacji : R200 czy Golf3 ?
Moim skromnym zdaniem nieznacznie ale Golf3 (zlownie ze wzgledu na bardzo duza ilosc zamiennikow - niekiedy watpliwej jakosci).
STi napisał/a:
3. Jak wygląda kwestia elastyczności silnika 2.0 SDI w trasie (powyżej 120km/h) ?
Co prawda posiadam 25 iDT a to troszke zmodyfikowana wersja SDI z R200 ale powiem szczerze ze spokojnie na 5 da sie bez problemu dac kopa w gaz i wyprzedzic pojazd przed nami. Przy 120 km/h auto ma jakies ~2700 obr/min. a do 3200 spokojnie czuc wyrazne dzialanie turbiny (odczucia w moim pojezdzie).
STi napisał/a:
4. Czy będzie spora różnica w ekonomiczności między bmw e34 a R200 ?
Hmmm zeby osiagnac spalanie ktore wymieniles musialbys kupic przerobiona wersje R200 z 2l silnikiem benzynowym z turbina. Silnik benzynowy 1.6 to jakies 9-10 litrow w miescie 1.4 16v to jakis litr mniej. Diesel to jakies 8-9 w miescie i 5-6 w trasie.
STi napisał/a:
5. Jak wygląda dostęp do części do tego modelu ?
Raczej nie ma problemow. Sa oryginaly i zamienniki, czesci uzywane z anglikow.
STi napisał/a:
6. Czy większość rzeczy można naprawić/wymienić samemu ?
W R200/R400/R600/R25/R45 raczej tak jesli sie ma pojecie o mechanice - na forum jest sporo poradnikow "HOWTO" sporo tez pomagaja ludzie ktorzy dziela sie wiedza. R75 posiada juz sporo elektroniki.
STi napisał/a:
7. Wygodne są te auta czy toporne ?
Jakby to powiedziec - po przesiadce z BMW serii 5 mozesz odczuc lekki dyskomfort... Moze warto zastanowic sie nad modelami R400 lub R600 by nie doznac szoku i na wstepie sie nie zrazic.
STi napisał/a:
8. Rdzewieją bardzo ? czytałem, że mają ocynk (prawda?)
Zalezy od przeszlosci modelu (jak we wszystkich markach). Osobiscie stwierdzam ze jesli sa oryginalne czesci nie uszkodzone to sa o wiele trwalsze od Golfa 3 i Opla Astry I.
STi napisał/a:
9. Czy auta te są zawodne ? Czy taniej wyjdzie mnie kupno części drogiej do BMW raz w roku, czy do rovera taniej 4 razy w roku i wyjdzie na to samo ?
BMW serii 5 to kompletnie inna polka niz model R200. Proponuje bys rozgladnal sie za R400 lub R600 albo mowsze modele R25 lub R45. Jesli kupuje sie dobry oryginal lub dobry zamiennik to nie ma sposobu zeby sie popsul (chyba ze ma sie pecha i kupilo sie uszkodzony lub z jakas wada). Jesli w do BMW kupisz jakis tani badziew to pewnie tez nie bedzie dzialal wiecznie.
STi napisał/a:
10. Mam zamiar jechać roverem 200 do Norwegii (1100 km) i tam poruszać się nim ok 100 km dziennie. Czy to dobry samochód ?
To jest bardzo zle zadane pytanie -> to tak jakbys na forum BMW zapytal czy to dobry samochod...
STi napisał/a:
11. Czy Rover 200 jest lepszym autem od Golfa 3 TDi ? Jeśli tak, dlaczego ?
Rownie zle zadane pytanie i nie dostajesz jasnej odpowiedzi na nie...
STi napisał/a:
12. Realne jest spalanie rzędu 5.5L/100km (SDI) przy średnio mieszanej jeździe w mieście ?
5-6l trasa do 140/150 km/h, miasto (Wroclaw - 4-6 km do pracy, po drodze jakies ~11-14 skrzyzowan ze swiatlami) 8,5-9l -> w moim przypadku - wszystko zalezy od tego ile, gdzie i jak sie jezdzi...
STi napisał/a:
13. Łatwiej trafić w zadbany R200 ? Czy tak samo są zajechane jak BMW, VW, Audi itd.
Zalezy gdzie szukasz, zdarzaja sie zajechane modele jak we wszystkich markach ale to widac po sprzedajacym (zazwyczaj ktory dorabia jakies teorie do faktow). Powiem tak ze zadbane modele trzymaja cene jednak sa jakies 10-20% tansze od zadbanych modeli "popularniejszych" marek przy tym posiadaja zazwyczaj lepsze wyposazenie przy tym samym roczniku (porownanie R200 do Golfa 3).
Mam nadzieje ze jakos to naswietlilem w miare obiektywnie
1. Nie wiem nie posiadam tego modelu.
2. przypuszczam ze pod wzgledem częsci golf ma więcej części ale szybciej się psują.
następny mankament ze mająć R200 SDI masz nietuzinkowy szybki samochód .
3. Smiga aż miło !
4. na pewno będzie człowieku 20 litrów ! ! ! 6-6.5 litrów przy 120 to max !
5. tomateam.pl intercars duuużo anglików
6. zapewne na pewno .
7. Wygodne
8. nie posiadam takiej wiedzy.
9. Nie ma takie możliwości .jak sie dba tak się ma .
10. da radę !
11. Ekonomia/ przyspieszenie/ wygląd/ nietuzinkowość SDI
12. tak realne
13. jest realne trafić 200 w dobrym stanie niż dobrego golfa BMW itd.
1. Jakie są orientacyjne ceny części do R200 (SDI) ?
Pytanie ogólnikowe. Odpowiedź: ceny różne. Zerknij na allegro, www.tomateam.pl , Intercars itp.
STi napisał/a:
2. Co jest tańsze w eksploatacji : R200 czy Golf3 ?
Też ogólnik. Myśle, że podobne. R200 będzie tańszy w zakupie i lepiej wyposażony w danym porównywalnym roczniku.
STi napisał/a:
3. Jak wygląda kwestia elastyczności silnika 2.0 SDI w trasie (powyżej 120km/h) ?
Nie mam zastrzeżeń. Ale silnik jest dość głośny.
STi napisał/a:
4. Czy będzie spora różnica w ekonomiczności między bmw e34 a R200 ?
Tak. Mój R400 SDi spala średnio 5,7 l/100 w cyklu mieszanym
STi napisał/a:
5. Jak wygląda dostęp do części do tego modelu ?
Nowe orginalne części (MG Rover) są drogie. Zamienniki dobrych firm już w cenach milszych dla kieszeni jakością nie odbiegające od orginału. Ogromny rynek części używanych (głownie z anglików) i niedrogo.
STi napisał/a:
6. Czy większość rzeczy można naprawić/wymienić samemu ?
Jak w każdym innym aucie. Nie ma 'dziwnych" kluczy czy lewych gwintów w śrubach Diagnostyka nieco utrudniona, możliwa testbookiem T4 a tych w kraju niewiele. Można sobie też błędy "wybłyskać" (opis na forum) ale kompleksowa diagnostyka raczej testbookiem.
STi napisał/a:
7. Wygodne są te auta czy toporne ?
Nie mam zastrzeżeń (ale w moim R400 są troszkę lepsze siedzenia).
STi napisał/a:
8. Rdzewieją bardzo ? czytałem, że mają ocynk (prawda?)
Bezwypadkowe są dość odporne na rudą. Cała reszta (a tych jest więcej na rynku) zależy kto naprawiał
STi napisał/a:
9. Czy auta te są zawodne ? Czy taniej wyjdzie mnie kupno części drogiej do BMW raz w roku, czy do rovera taniej 4 razy w roku i wyjdzie na to samo ?
Nie są zawodne "z natury". Źle eksploatowane robią niespodzianki jak każde niezadbane autko. Co do porównania z BMW, nie wiem.
STi napisał/a:
10. Mam zamiar jechać roverem 200 do Norwegii (1100 km) i tam poruszać się nim ok 100 km dziennie. Czy to dobry samochód ?
Nie widzę przeciwskazań.
STi napisał/a:
11. Czy Rover 200 jest lepszym autem od Golfa 3 TDi ? Jeśli tak, dlaczego ?
Jesteś na forum miłośników marki Rover jakiej odpowiedzi oczekujesz?
STi napisał/a:
12. Realne jest spalanie rzędu 5.5L/100km (SDI) przy średnio mieszanej jeździe w mieście ?
Tak. U mnie w R400 latem średnio 5,5-6,0 w jeździe mieszanej, zimą pół litra więcej.
W trasie najmniejsza średnia mierzona na pełnym zbiorniku to 4,5 l/100
Największe w mojej R-karierze 7,5 l/100 (zima w mieście)
STi napisał/a:
13. Łatwiej trafić w zadbany R200 ? Czy tak samo są zajechane jak BMW, VW, Audi itd.
Odnoszę wrażenie, że mechanicznie jest nieźle, gorzej z niebitymi/dobrze naprawionymi egzemplarzami. Ale to tylko subiektywne odczucie.
Trzeba sprawdzać, sprawdzać i jeszcze raz sprawdzać!
Przy ewentualnym zakupie weź pod uwagę także R400SDi hatchback. To Ci trochę rozszerzy pole manewru
Panowie nie miałem nic złego na myśli pytając o różnicę pomiędzy R200 a Golf3. Kupując auto, którym jesteśmy zainteresowani próbujemy czerpać różne informacji z różnych źródeł. Ja mając tyle ile mam przeznaczonych pieniędzy, chciałbym wiedzieć co lepiej kupić (ekonomia, trwałość, itd) dlatego też myślałem, że może któryś z Was jeździł np. takim golfem i ma jakieś porównanie co do tych 2 samochodów.
Zbieram te informację, pytam również o inne marki i modele, ponieważ w internecie krąży bardzo dużo opinii i tak naprawdę dochodzę do wniosku, że najlepszy jest tramwaj i autobus, skąd taka myśl u mnie ? Opinie zebrane od ludzi (piszę o aucie w kwocie 10 000 zł i dieslu) :
Audi - drogie w utrzymaniu, opinia dobra
Alfa Romeo - więcej stoi w warsztacie niżeli porusza się
BMW - będziesz miał wydatki. Zajeżdzone przez buraków
Citroen - z dala od francuzów
Fiat - nie kupuj samochodu na F. Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Ford - gó...no wort
Mercedes - nie za te pieniądze
Mazda - nie ma diesla
Opel - blachy, ruda..
Seat - chcesz mieć w domu grata, kup sobie seata
Renault - z dala od francuzów
Saab - drogie w utrzymaniu, opinia dobra
Toyota - nie za te pieniądze
VW - w tym wypadku golfy 3 (blachy, ruda) zajeżdzone przez buraków.
Wobec tego pozostał już tylko Rover, który jak widzę też drogi w utrzymaniu.
czyli z eksploatacją (ceny części) będę zadowolony z R220 czy BMW (które ma opinie drogich w utrzymaniu)
rafal_13 napisał/a:
oj bo sie nie polubimy
Opinia ogólna. Ojciec przywiózł 3 lata temu mondeo mk1 (1.8) zrobił ponad 110k km. Nic nie naprawiał po za eksploatacją (rozrząd, zawieszenie, olej, płyny) dopiero po tych 3 latach, zdechła nagrzewnica i trza było kupić nową (150 zł).
Jednak sam nie mam przekonania do fordów.
Widzi mi się bardzo R220, ale zarazem boję się ogromnych kosztów utrzymania (większych od BMW)
Ostatnio zmieniony przez STi Wto Sty 19, 2010 17:31, w całości zmieniany 1 raz
A mercedes w124? Przecież tym jeździło i jeździ masa taryfiarzy. Gdzieś wyczytałem że to ostatni model mercedesa z tych: "nie do zajechania". Duży wybór diesli, z tym że nie mocnych
STi, powiem ci tak mam swojego R ponad rok z czego 9 miesiecy nie pracowałem . Większość napraw to przyczyny losowe . A tak pozatym tylko czesci eksploatacyjne i nic wiecej . I tak jak napisałem kupisz trupa będziesz jeździł trupem ja swojego ponad poł roku szukalem i jestem bardzo zadowolony nie zmienił bym na astre/golfa/honde/bmw . Po prostu te wszystkie "złe" opinie zazwyczaj są od ludzi którzy wogole nie widzieli Rovera na oczy. Prosty przykład mój Wujek . "Rover to g.. nie kupuje tego czesci drogie i servisu niema" . A tym czasem wujek ma skodę oraz volvo z którym jezdzi non stop . Kupiłem przejechał się i powiedział tak "fajne auto" ps dałem 8.500
Co do spalania jakie osiągnełem :
min : 1 trasa powrotna Roverkiem Szczescin-Warszawa : 4.3 l ( cisneło sie po 4-5 samochody 150 km/h )
średnie: 80/20 (miasto/trasa) przy normalnej jezdzie lato+klima/zima 6-6.5 / 7-8 l
max : Przycisnąć "troche" w zime po mieście 8.2 l
Tak na marginesie 8 l bardzo ciężko przekroczyć
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Na pewno jest dokładnie tak jak napisałeś powyżej (nie ważne co by to było Honda/VW/BMW/Opel/Mazda) jeśli się trafi na gniot to będzie skarbonka. Nie mniej zorientuję się w częściach. Jak na razie widziałem tylko nowe amortyzatory i cena pogięła nawet BMW
STi, np wpadłem w dziurę prawym kołem /stłuczka 2 lampy + nieszczelnosc klimy/ rozwalona osłona silnika w lesie i to by bylo na tyle
silnik iDT / SDi jest w Hondzie jeśli chodzi o czesci to raczej mowa o starszych Roverach kanciakach oraz 600 tam sporo czesci pasuje od hondy
Pozatym zapraszam do garage tam z grubsza jest to co wymienialem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
STi, Mój odpala od strzału ( podstawa sprawny akumulator) jeśli chodzi o gaśnięcie i odpalanie myśle że ropniak górą a jeśli chodzi o przerywanie my myśle że ropniaczek minimalnie przegrywa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum