Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam
Mam problem prawdopodobnie z turbiną.
Jak odpalę swojego r75 to nie ma żadnego dymu silnik cyka aż miło jak stoi na jałowym nawet tego co wylatuje z rury nie widać natomiast zapach spali jest nieznośny.
Jak się rozgrzeje to też nic nie widać tylko czuć jak go prze gazuję to pojawi się biało niebieski dymek i znika to wszystko jak stoi.
Jak się przejechałem to kopci na biało-niebiesko jak lokomotywa, jak się zatrzymałem to to nadal tak kopcił z wydechu kapał czarny olej (nie lał się) spadły z 2-3 czarne krople pochodził na jałowym wydmuchał biało-niebieski dym po czym znowu czystko. jednak nie słyszę gwizdania turbiny tak jak w innych nowych dieselch tylko szum, jak się lepiej wsłuchać to jest delikatny pogwizd turbo ale jest mocno zagłuszany przez szum.
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 18:27, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 19:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 11:21
wyjmij bagnet oleju i na włączonym silniku sprawdź, czy nie pluje z otworu olejem. Ewentualnie zobacz czy nie dmucha zbytnio po zdjęciu korka wlewu oleju. Jeśli tak to wiadomo, odma. Może wystarczy ją przeczyścić. Ja miałem podobnie ale w ciężarówce. Czterokrotnie jechałem z turbiną na serwis, a wystarczyło wymienić filtry odmy.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 15 Skąd: miasteczko W
Wysłany: Sob Paź 02, 2010 18:49
wymieniłem interlcooler bo był pęknięty plastik po stronie kierowcy od rury która wchodzi do EGR i wyczyściłem odmę. Przejechałem się Nadal dymi ale trochę mniej.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 15 Skąd: miasteczko W
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 15:25
Zapomniałem dodać że dym jest nadal biały z lekkim odcieniem niebieskiego ale przeważa biel. Pojawia się przy obciążonym silniku (jazda) natomiast na postoju jak przetrzyma się na 3500 obr. po czym odpuszczam postoi trochę na wolnych obrotach wydmucha i czysto.
A i jeszcze jedno pytanie jakie jest turbo w R75 2.0 cdti po 05r ze zmienną geometrią czy bez
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 15 Skąd: miasteczko W
Wysłany: Wto Paź 05, 2010 10:09
Cytat:
jareklyson napisał/a:
A i jeszcze jedno pytanie jakie jest turbo w R75 2.0 cdti po 05r ze zmienną geometrią czy bez
Bez zmiennej geometrii łopatek. Temat poruszany http://forum.roverki.eu/v...p=465415#465415
Dziękować za info
Natomiast co z tym siwym dymem i zapachem czy to z wydechu już idzie i musi się wypalić czy jak
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 15 Skąd: miasteczko W
Wysłany: Wto Paź 19, 2010 20:17
apples napisał/a:
Co z filtrem powietrza?
EDIT: Czy nie ubywa delikatnie płynu chłodzącego?
Filtr jest spoko ale zobaczę czy coś się zmieni jak go zdejmę.
A co do płyny chłodzącego to ciężko wyczuć bo samochód od momentu usterki stoi w garażu.
[ Dodano: Sob Paź 09, 2010 10:44 ]
Podjechałem na kompa
pokazało że mam uszkodzony czujnik CKP z tego prawdopodobnie jest niebieska chmurka bo odpowiada on za kont wtrysku. A turbina jest podobno chłodzona cieczą i trzeba ją przejrzeć
[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 21:17 ]
wyjąłem turbo i nie jest ono chłodzone żadną cieczą, zaniosłem do człowieka i powiedział że mogę od niej się odczepić bo jest w bdb stanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum