Jak w temacie, nie działało mi ogrzewanie tylnej szyby więc rozebrałem włącznik, wymieniłem w środku przełącznik na nowy (stary nie zwierał żadnych nóżek) jednak przyglądając się płytce doszedłem do wniosku że tak jak zwiera typowy przełącznik (góra-dół) na tym laminacie nie ma najmniejszego sensu. Logika podpowiada że zwierać musi lewo-prawo.
Mógłby ktoś sprawdzić u siebie jak to jest?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bibson3 Wto Wrz 28, 2010 17:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 19:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak się rozbierze włącznik (ta plastikowa obudowa z emblematem) to w środku znajduje się płytka z przyciskiem cztero-nóżkowym i żarówkami, przycisk tego typu dostępne w sklepach elektronicznych zwierają górne nóżki i dolnymi tak jak tu:
natomiast budowa płytki sugeruje że zwarcie powinno następować tak:
Pytam ponieważ wlutowałem nowy przełącznik (stary kompletnie nic nie robił) a ogrzewanie nadal nie działa, nie wiem czy problemu szukać dalej w przełączniku/włączniku czy iść dalej przekaźniki itd.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 21:55
Jeśli chcesz wyeliminować pozostałe elementy poza wyłącznikiem wystarczy zewrzeć piny w kostce lub ścieżki na laminacie. Zadziałanie wyłącznika ogrzewania tylnej szyby jest możliwe dopiero przy pracującym silniku więc najpierw go uruchamiasz a później sprawdzasz. Co do wyłącznika jest to wyłącznik chwilowy a piny zwierają prawo-lewo.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dzięki. Właśnie o to mi chodziło Jednak jest pewien problem jak pomierzyłem piny kostki to pomiędzy lewym a prawym jest napięcie 12V, czyli pstryknięcie przełącznika sugerowałoby zwarcie plusa do masy. Tak chyba nie powinno być prawda?
Okazało się że w skrzynce bezpieczników pod maską nie było wogóle przekaxnika od ogrzewania tylnej szyby, po wsadzeniu działa bez przerwy, bez względu na to w jakiej pozycji jest przełącznik Jeśli przełącznik jest dobrze zrobiony to co może powodować taką sytuacje? MFU?
Odłącz przycisk ogrzewania tylnej szyby ze środkowego słupka i zobacz czy załączy się.
Jeśli nie to przycisk do naprawy, jeśli tak to szukamy dalej, może gdzieś przy przekaźniku coś zwiera?
Przekaźnik wsadzasz do puszki? jeśli tak to ją rozbierz, możliwe że w niej zrobiło się zwarcie.
Jak nie, to trzeba przejrzeć kable aż do włącznika, gdzieś coś zwiera.
Tam niema nawet co wysyłać, przekaźnik zbudowany jest z cewki która załącza styki.
Gdy wciskamy przycisk, wtedy załączamy cewkę a ona przełącza styki i włącza tylne ogrzewanie. Jeśli wsadziłeś nowy przekaźnik i od razu się włącza, to gdzieś jest zwarcie po za przyciskiem i trzeba go znaleźć.
To jak przycisk w latarce, gdzieś po za nim się zwarło i "żarówka" cały czas nam świeci, wystarczy poszukać, rozewrzeć, zaizolować i cieszyć się sprawnym ogrzewaniem.
Myślę że jesteś w błędzie, ten włącznik jest chwilowy nie zaskakuje na stałe tylko na czas trzymania palcem. Jest układ który podtrzymuje to włączenie na czas włączonego samochodu, po wyłączeniu sam. i wł. go ponownie musisz powtórnie wł. przycisk grzania szyby.
_________________ Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum