Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416] Wymiana Oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 15:37
[R 416] Wymiana Oleju
Autor Wiadomość
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Paź 02, 2010 08:07   [R 416] Wymiana Oleju

Witam Serdecznie.
Mam mały problem Panowie a mianowicie chciałbym się poradzić Fachowców.
Jestem przed wymianą Oleju Silnikowego. Kiedy kupiłem Mojego Rover-ka był zalany olejem Mobil 15W-40 półsyntetyk
Wymieniam na zalecany 10W40 ACEA A2:96 jednak mam problem.
- Czy mogę przejść z Półsyntetyku na syntetyk, czy też nie wiem mineralny jak niektórzy wlewają. Jaka jest zależność
Przebieg ~160000 km
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 02, 2010 08:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Paź 02, 2010 08:17   

Kolego chyba cos pomyliłeś. 15W40 to olej mineralny (czasem też pół syntetyk, ale raczej rzadko) stosowany kiedy silnik daje oznaki zużycia. Zalecany jest olej półsyntetyczny czyli 10W40. Jeśli auto jest w b.dobrym stanie możesz zalać pół syntetykiem natomiast jeśli pracy silnika pozostaje wiele do życzenia (wycieki, branie oleju itp.) zostań przy mineralnym.

Pozdrawiam
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 02, 2010 08:20   

Mój ma 180tyś i jedzie na półsyntetyku. Felcia która miałem ma prawie 200tyś i też półsyntetyk.

Krążą pogłoski jakoby oleje mineralne powodują puchnięcie uszczelek-co pomaga zatamować drobne wycieki oleju. Za to syntetyk lepiej "czyści" silnik (z nagaru, opiłkuów itp.) zachowując jego fabryczny stan.
Wzorując się na tym, przejście z mineralnego na syntetyk może okazać się kiepskim pomysłem.

Jeśli miałeś półsyntetyk i nie ma jakiś większych wycieków z pod uszczelek to możesz spróbować wlać syntetyk, ale osobiście myślę, że troche już za późno dla silnika co ma 160tyś na przejście na syntetyk.
Zostań przy tym co masz, czyli półsyntetyk, zmień tylko klasę lepkości na 10w30 lub 10w40.

Po zakupie mojego R zdecydowałem, że będe lał tylko Castrola półsyntetyk 10w40.
Olej sprawdzony w trudnych warunkach służbowego auta :razz: .
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [45] wymiana oleju
lisieckiw Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lip 04, 2014 05:55
Adrian
Brak nowych postów [R 45 2.0 IDT] wymiana oleju
yagher Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Sie 11, 2009 13:54
yagher
Brak nowych postów [R45] Wymiana oleju pytania
macius997 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Cze 24, 2008 12:26
Cherman
Brak nowych postów [R414 1.4Si 97r] wymiana oleju
budyn26 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Czw Sie 13, 2009 19:46
budyn26
Brak nowych postów [R 400 SDI 98'] Wymiana oleju silnikowego
Opis krok po kroku
MSaigon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Sie 10, 2009 09:04
MSaigon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink