Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] Problem z czujnikiem temp. zewnętrznej...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] Problem z czujnikiem temp. zewnętrznej...
Autor Wiadomość
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 20:55   [Rover 75] Problem z czujnikiem temp. zewnętrznej...
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam.

Wiem, że na temat czujników temperatury zewnętrznej było już parę postów na forum. Ale postanowiłem napisać nowy temat.

Dzisiaj zmieniłem czujnik na zupełnie nowy.
Odczyty są takie, jakie były przy starym czujniku...

Jak zapala się silnik to temperatura oscyluje między -30, a -20. Potem w trakcje jazdy temperatura rośnie. Po dłuższej trasie odczyt jest zbliżony do panujących warunków.
Dzisiaj np. zaraz po zmianie czujnika u mechanika, po odpaleniu silnika miałem -23 st. Przejechałem 10km w mieście i pod koniec było +24 st.

Po ponownym uruchomieniu silnika- to samo...znowu w trakcje jazdy temperatura sukcesywnie wzrasta.
Mógłby ktoś pomóc w tej sprawie? To naprawdę lekko wkurzające. Zmieniłem czujnik za 85 zł a efektu brak...
Może jest ktoś z niedalekich okolic Poznania, który mógłby mi w to zajrzeć i ocenić fachowym okiem?
Pozdrowienia, Dominik.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 20:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 21:13   

Jak masz miernik to sprawdź jakie jest napięcie na wtyczce czujnika przy wyłączonym i włączonym silniku.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 21:22   

Niestety miernika nie mam...
Poza tym ja jestem zielony w tych sprawach.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 21:42   

Wygląda jakby coś nie stykało / było za niskie napięcie albo było gdzieś zwarcie. Jak nie ma czujnika komputer pokazuje temperaturę -30 stopni. Jak podłączysz czujnik to nie pokaże się od razu prawidłowa tylko tak jak u Ciebie będzie powoli rosnąć (a przynajmniej u mnie też tak jest).

Miernikiem jesteś w stanie sprawdzić jakie jest napięcie we wtyczce i czy w ogóle jest. Ja bym szukał przetartego kabla albo nie stykającej kostki (u mnie ciężko wchodzi 'rozgałęzienie od komory silnika do zderzaka - po zdjęciu zderzaka zwykle muszę poprawiać wtyczkę, bo halogeny nie chcą świecić :o ).

Możesz spróbować pogadać z kimś z okolicy kto ma Inpę i sprawdzić czy jakieś błędy są (na tę chwilę chyba tylko Longer86 ma - mój przewód niestety zakończył swój żywot).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 15:15   

No więc tak...

Dzisiaj odpaliłem auto i cały dzień pokazuje temperaturę zbliżoną do rzeczywistej- jednak myślę, że co najmniej 2, 3 stopnie mniej, niż na zewnątrz...

Czy te głupie czujniki już tak mają, czy jednak jest coś nie tak?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 18:23   

Dominoz napisał/a:
Czy te głupie czujniki już tak mają, czy jednak jest coś nie tak?
Te "głupie" czujniki nie sa kalibrowane z jakimś wzorcem i sa normalnym elementem elektronicznym który moze mieć jakiś rozrzut parametrów. Mam na podjeździe 3 R75 i temperaturę potrafią pokazywać każdy inna a czasem są zgodne więc bym nie dramatyzował z powodu 1 czy 2 stopni
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 18:29   

jedne z najpopularniejszych termistorów laboratoryjnych PT100 mają tolerancję +/- 3 stopnie, więc nie ma co oczekiwać, że takie montowane w samochodach będą lepsze.
Ludzie są leniwi i myślą, że jak im elektronika pokazuje 10, to jest 10, a nie gdzieś między 5 a 15 ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 19:18   

No dobra.
W takim razie faktycznie olewam sytuację i cieszę się jazdą w swoim pięknym Roverze :)

Pozdro!
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 19:36   

Dominoz, sprawdź i popraw połączenie popielatej wtyczki za lampą przednią, oraz punktu masowego w kabinie po stronie pasażera,tego najniżej położonego. Czy wskaźnik poziomu paliwa w tym czasie działa poprawnie ?

[ Dodano: Pią Wrz 18, 2015 19:36 ]
Dominoz napisał/a:
Po ponownym uruchomieniu silnika- to samo...znowu w trakcje jazdy temperatura sukcesywnie wzrasta.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 19:42   

Wskaźnik paliwa raczej ok.

Wiadomo, że co do litra nie pokaże...ale generalny pogląd mam :)
Obecnie mam przejechane 250km (50% miasto 50% trasa) i mam 3/4 baku.
Wiadomo, że to idealnie nie ma przełożenia na spalone litry paliwa...za pięknie by było ;)

Ale ostatnio jak zapaliła mi się rezerwa, to wlałem 58L...to dobry pomiar?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 21:03   

Dominoz napisał/a:
Wskaźnik paliwa raczej ok.
chodzi mi o to , czy wskazówka normalnie płynnie się podnosi i opada po uruchomieniu bo czujniki poziomu i czujnik temp. mają powiązanie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 21:09   

Jeśli o to chodzi, to jest idealnie ;)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 20:02   

A przestawiłeś sobie w liczniku współczynnik po zmianie kół na 18" felgi?
Tzn. Poprzedni właściciel czy to zrobił ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 20:07   

Jaki współczynnik?
Jeśli chodzi o np pomiar przebiegu dziennego, to jest ok. Prędkościomierz też pokazuje dobre wartości.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 21:17   

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=756251#756251
Przeczytaj, tutaj kolega to wyjaśnił ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 21:22   

Sam nie będę się w to bawił.
Poczekam na okazję, gdy spotkam się z jakimś poznańskim ekspertem z forum ;)

Zimówki mam 15stki felgi z oponami 195/65/15...co taka kalibracja daje? W sumie jakby wysokość koła powinna być podobna...
To wpływa na spalanie, wskazania poziomu paliwa, czy co?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 21:39   

MaReK, co ma " piernik do wiatraka" , tu był problem ze wskazaniem temperatury zewnętrznej a nie poziomu paliwa, a po za tym to nie felgi wpływają na wyniki, tylko felgi + opony, jak obwód nie różni się więcej jak 3% to jest OK. . Ja pytałem o czujniki paliwa tylko dlatego , że mają one wspólną masę z czujnikami paliwa.

[ Dodano: Sob Wrz 19, 2015 21:39 ]
Dominoz napisał/a:
Sam nie będę się w to bawił.
zapomnij o tym.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 21:40   

A propos czujnika może...
Dzisiaj pokazywał mi sporo za niskie wartości.

Na zewnątrz było około 22st, a na wyświetlaczu 15...
Przy pierwszym odpaleniu silnika- 8,5st. Potem rosło oczywiście.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 21:54   

Dominoz napisał/a:
Na zewnątrz było około 22st, a na wyświetlaczu 15...
Przy pierwszym odpaleniu silnika- 8,5st. Potem rosło oczywiście.
to zrób to co wcześniej radziłem, poprawić punkt masy i kontakt / Elrktrosolem /wtyczki popielatej za lampą.Jest może gdzieś tzw. duży opór przejścia.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 22:49   

SeniorA napisał/a:
MaReK, co ma " piernik do wiatraka"

Hehe... no tak ;) Za dużo okienek. Przepraszam za zamęt. Kolega prowadzi jeszcze inny wątek, gdzie dowiedzieliśmy się o metamorfozie jego auta z R75-T do MG ZT-T. Zobaczyłem o paliwie, to spytałem o ten fakt. A czemu o to spytałem? Może to nie jest temat o tym, ale :

Mając wyciągnięte eepromy z IKE R75 oraz MG ZT (głównie diesle, ale nie ma to specjalnie znaczenia) w obszarze odpowiedzialnym za współczynnik korekcji spalania

PARZUWEISUNG_FSW : {} 00000008 0002 00F5 {CONSUMPTION_CAL_FACTOR}

Wartości dla R75 różnią się od MG ZT. W przypadku diesla różnice oprócz kół są praktycznie znikome. T4 natomiast w kodach ZCS posiada zapis o obecności 18 calowych kół ze stopów lekkich. Do czego mu to jeszcze byłoby potrzebne?

Różnica mogłaby być jeszcze spowodowana mapą silnika oraz rodzajem paliwa. Jednak w tych kilku sztukach od benzyn, wartości są te same.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Gdzie się znajduje czujnik temp. zewnętrznej?
norton66 Rover serii 75, MG ZT 25 Sob Cze 07, 2014 16:23
marcin.misek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZT] problem z wentylatorem i czujnikiem
seb747 Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Mar 25, 2013 18:42
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z czujnikiem drzwi
marsjaningn Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Gru 07, 2010 10:28
solkim
Brak nowych postów [R75]Problem z czujnikiem położenia wałka
tomaszvts Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Maj 23, 2013 23:03
tomaszvts



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink