Wysłany: Czw Lis 04, 2010 17:27 [R416] Czy to wysoka kompresja
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam.
Mój Roverek ma problemy z wolnymi obrotami - szarpią, falują, stukają.
Już sprawdziłem świece, przewody, kopułkę rozdzielacza a dziś sprawdziłem kompresję
i na pierwszym cylindrze wyszło 15,9 na pozostałych trzech około 13,5.
To na pierwszym to chyba za dużo ? czy to może być przyczyną spalania stukowego?
I jak to naprawić?
2 tygodnie temu wymieniałem uszczelkę kolektora dolotowego, bo do czwartego cylindra
wlewała się woda z chłodzenia, a 10tyś. km temu był robiony HGF i przy okazji uszczelniacze zaworów.
Pozdrawiam i z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 25, 2010 15:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 04, 2010 17:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nominalne ciśnienie sprężania w tym silniku to 1.4 MPa (14 barów).
Jeśli jest większe - to albo głowica była za mocno "liźnięta" przy naprawie HGF'a, albo na komorach spalania i na czole denka tłoka nagromadził się nagar, a pierścienie uszczelniające jakoś się uchowały i nie zakleszczyły.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Jakby to było od planowania głowicy to raczej na wszystkich cylindrach chyba ?
A tyle nagaru przez 10kkm chyba by się nie zebrało, zresztą szarpał na wolnych obrotach zaraz po robieniu HGF i przed też.
A i jeszcze jedno ciśnienie w kolektorze dolotowym na wolnych obrotach ciśnienie to 0,50-0,55
to chyba też za duże ciśnienie (czy jak kto woli za małe podciśnienie).
Ja na jednym cylindrze mam ponad 16 (chyba 16.2) i jakoś jeździ bez problemu
Co prawda jakiś miesiąc temu próbowałem rozpuszczalnikiem nitro usunąć nagar więc jak jest teraz nie wiem.
Jeżdżę na benzynie 95, ale możesz spróbować zalać 98 (przy niemal pustym baku do pełna zalewasz), jeśli to przez "stuk" to powinno pomóc.
Chciałbym się dołączyć do tematu. Mój Roverek niedługo jedzie na przegląd i będzie także pomiar ciśnienia robiony. Jakie powinno być całkowicie prawidłowe ciśnienie na cylindrach i (jeśli mierzy się gdzieś jeszcze) to jakie powinny być wartosić ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum