Forum Klubu ROVERki.pl :: [mg zr 2004] plyn w zbiorniczku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:08
[mg zr 2004] plyn w zbiorniczku
Autor Wiadomość
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 536
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 18:13   [mg zr 2004] plyn w zbiorniczku

witam bylem dzis ogladac mg zr i przy wlaczonym silniku w zbiorniczku wyrownawczym troche jakby bulgotalo czy to normalny objaw czy nie :?: :grin:
_________________
....special stereo system ....
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 14, 2010 18:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 18:28   

hertz25 napisał/a:
w zbiorniczku wyrownawczym troche jakby bulgotalo czy to normalny objaw czy nie
To nie jest normalny objaw. Może był wymieniany płyn chłodniczy ( z jakiegoś tam powodu) i układ nie został odpowietrzony.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 536
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 18:50   

aha ,myslalem ze moze uszczelka pada czy cus, silnik mg zr to sera L tak?
_________________
....special stereo system ....
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 18:55   

seria L to diesel
 
 
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 536
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 18:58   

a w seri L jak wyglada uszczelka pod katem hgf tez wrazliwa hehe :razz:
_________________
....special stereo system ....
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 18:59   

W zbiorniczku wyrownawczym wraca plyn z obiegu, wiec to bulgotanie moze byc normalnym objawe, kwestia czym to "bulgotanie " jest spowodowane, praca, brakiem odpowietrzenia ...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 19:06   

hertz25 napisał/a:
a w seri L jak wyglada uszczelka pod katem hgf tez wrazliwa hehe :razz:

hgf nie występuje w dieslu no chyba, że ktoś się bardzo postara
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 19:13   

byly takie przypadki, ale to jak wygrac w lotto O_o

HGF to maslo, olej innej konsystencji, trzeba sprawdzic auto, przejechac sie, zagrzac, i spojrzec jak sie zachowuje plyn przy dodawaniu gazu, linka poruszac ipatzrec czy bardzo sie pieni, bable leca, czy w normie- tu tez lekko sie pieni- wzburza przy powrocie do obiegu. Wazne zeby kolor i konsystencja byla dobre ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 19:54   

Jeśli bulgocze na zagrzanym silniku i zakręconym korku - to jest coś nie tak. Układ chłodzenia pracuje po zagrzaniu silnika na nadciśnieniu około 1bar (100 kPa, 0.1 MPa) i nie może tam nic bulgotać, właśnie to nadciśnienie zapobiega wrzeniu chłodziwa przy właściwej temperaturze pracy silnika (około 90 stopni) oraz powstawania szkodliwej kawitacji. Może nie tyle tam bulgocze, co się przelewa ciecz?
W zbiorniczku wyrównawczym przelewanie nie powinno występować, gdy układ jest sprawny, w nim ciecz chłodząca, gdy od temperatury rośnie jej objętość, wpływa do niego dolnym przewodem, a z drugiej strony, od góry, idą doń opary cieczy z chłodnicy. Wszystko będzie się dziać samoczynnie, bez bulgotania, jeśli układ jest sprawny i powstaje w nim ciśnienie. Przez sam zbiorniczek ciecz cyrkuluje samoczynnie, bez udziału pompy cieczy, na bazie zmian jej objętości od ciepła. Gdy silnik stygnie, ciecz zmniejsza nieco swą objętość i powraca do układy (przez co poziom jej w zbiorniczku spada), a układ, żeby nie powstało w nim podciśnienie, łapie powietrze z zewnątrz przez zaworek zwrotny korka, wlotowy, który posiada słabą sprężynę i pozwala układowi ssać powietrze bez większego oporu. Drugi zawór korka, ten większy, jest wylotowym i ma silniejsza sprężynę, on dba o powstanie właściwego ciśnienia w układzie, które przyjęte jest jako około 1 bar.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4i '98]PLYN W ZBIORNICZKU A MALY i DUZY OBIEG
pytanko
grzelus2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Sty 07, 2009 07:56
oprawca_1978
Brak nowych postów [MG ZR] bulgotanie w zbiorniczku
majkel13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Kwi 03, 2015 12:32
AndrewS
Brak nowych postów [R200 Si '98] Olej w zbiorniczku - nie HGF
wojciod Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 13, 2007 22:13
Gość
Brak nowych postów [R25 1.4 '02] Pytanie nt. babli w zbiorniczku
mt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Lip 02, 2007 10:26
piter34
Brak nowych postów [R200] Mleko w zbiorniczku.
ran2001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Gru 18, 2010 11:54
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink