Wysłany: Sro Lis 10, 2010 20:29 [MGF] Problem ze sprzęgłem - ciężko wchodzą biegi
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Problem taki jak w temacie. Po długiej lekturze różnych postów na forum zacząłem od pompy sprzęgła i wysprzęglika. Wszędzie jednak sucho i czysto – poziom płynu w zbiorniczku bez zastrzeżeń. Pomimo tego postanowiłem odpowietrzyć układ. Nie wypłynął jednak ani jeden pęcherzyk powietrza – zauważyłbym bo założyłem na odpowietrznik 50cm przezroczystego wężyka. Jedynie stary wypływający płyn był bardzo ciemny. Przelałem przez układ prawie 400ml nowego płynu czyli można powiedzieć, że układ jest zalany nowym płynem. Problem jednak nie zniknął. Sprzęgło bierze przy samej podłodze i jakby nie wysprzęglało do końca. Pierwszy bieg i wsteczny wchodzą bardzo ciężko, jedynie 4 i 5 tak w miarę normalnie.
Ktoś ma może jakiś pomysł pomijając wymianę tarczy i docisku.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez emes Wto Lis 23, 2010 19:56, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 10, 2010 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zrób tak: kup z półtora metra wężyka igelitowego, załóż na odpowietrznik siłownika sprzęgła klucz oczkowy, potem na odpowietrznik ww. wężyk, jego drugi koniec wsadź w otwarty zbiorniczek płynu siłownika sprzęgła, wetknij najlepiej w płyn, żeby był zanurzony (choć nie jest to w zasadzie konieczne) i przytrocz czymś, żeby zeń nie wyleciał, odpuść trochę odpowietrznik, wsiądź do samochodu i przepompuj pedałem sprzęgła ze dwadzieścia - trzydzieści razy powolnym jego naciskaniem.
Potem wysiądź z samochodu, dokręć odpowietrznik siłownika sprzęgła, ściśnij wężyk tuż nad odpowietrznikiem czymś, zdejmij go tak ściśnięty i podnieś do góry, żeby płyn z wężyka wleciał do zbiorniczka układu siłownika sprzęgła.
Tak się właściwie odpowietrza układ hydrauliczny, to samo dotyczy hamulców, z tymże trzeba to powtórzyć przy każdym kole osobno.
Jeśli nadal biegi będą wchodzić źle i ciężko - to masz układ włączania i wybierania biegów do sprawdzenia + poduszki silnika.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Co mogłem to zrobiłem.
Układ odpowietrzony. Poduszka silnika jak na moje oko w porządku.
Zastanawia mnie jeszcze nisko stojący pedał sprzęgła - stoi wyraźnie niżej niż pedał hamulca.
Co do sprawdzenia mechanizmu zmiany biegów to nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać.
Jest w ogóle jakaś możliwość regulacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum