Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416+BRC] Nierówna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416+BRC] Nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
wpietruszewski 



Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 20, 2010 09:29   [R416+BRC] Nierówna praca silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Hej,

Zauważyłem ostatnio, że na wolnych obrotach (na gazie i na benzynie) silnik ma tendencje do podrygów, nie są to falujące obroty; wskazówka się nie rusza, po odgłosie silnika też nie można powiedzieć, że obroty spadają. Są to nieregularnie występujące drgania. Wymieniałem układ zapłonowy (kable WN, świece, palec rozdzielacza, kopułka), czyściłem silniczek krokowy. Dzisiaj będę czyścił przepustnice.
Jadąc na gazie zauważyłem, że na 2,3 biegu ostro dodając gazu jest szarpnięcie i dalej już jest ok.

Tak więc czy po wymianie sondy lambda oraz silniczka krokowego, należy odpiąć akumulator na chwilę, żeby zresetować komputer? Jak wygląda kalibracja tych układów? W internecie wyczytałem, że należy odpiąć aku, na parę minut i później zostawić auto na wolnych obrotach aż dojdzie do nominalnej temp. pracy silnika.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 20, 2010 09:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 20, 2010 18:03   Re: [Rover 416Si 1.6 + BRC] Nierówna praca silnika

z tego co wiem to na pierwszym miejscu w roverze jest podejrzana cewka zaplonowa.
 
 
 
wpietruszewski 



Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 20:11   

Ok dzisiaj wyczyściłem przepustnice, trochę pomogło jednak lekkie podrygi wciąż są wyczuwalne. Jutro czeka mnie wymiana sondy lambda, mam nadzieję, że nie będzie problemów z dopasowaniem.

W dalszej kolejności biorę się za cewkę. Dzięki za wskazówkę.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 20:18   

Po czyszczeniu przepustnicy możesz jeszcze spróbować zresetować jej ustawienia (na włączonym zapłonie, wciśnij 5 razy gaz do oporu).
 
 
 
wpietruszewski 



Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 06, 2010 19:18   

Tak własnie zrobiłem. Żadnej informacji zwrotnej nie otrzymałem, ażeby coś się zmieniło mimo, to 5x wcisnąłem. Za 2-3 dni zdam relacje jak wygląda jazda po zmianie sondy.

Oprócz tego mam ten problem z LPG przy którym podczas gwałtownego dodania gazu dostaje czkawki. Po cichu liczę, że jest to lambda ew. cewka. Pojeżdżę trochę na benzynie żeby się lambda skalibrowała i do gazownika na regulowanie.
Przy ostatniej regulacji i pomiarach spalin wyszło, że zarówno na benzynie jak i gazie jest zła mieszanka.

[ Dodano: Pon Gru 06, 2010 19:09 ]
Ok, lambda wymieniona, jednak nie obyło się bez rozwiercenia kolektora pod nową sondę.
Silnikiem wciąż nieregularnie telepie na jałowych, zarówno Pb jak i LPG.

Z rzeczy, które mogą nakierować kogoś na diagnozę; jak ruszam i mam za niskie obroty mam mocne drgania silnika tak, że aż wewnątrz plastik się trzęsie.

Zauważyłem również, że na benzynie przy 2k obrotach przy gwałtownym (raptownym) dodaniu gazu (pedał w 2/3 wciśnięty) jest uczucie "kopa" i dopiero później normalnie się rozkręca.

Z tego co udało mi się wyczytać na forum:

-poduszki silnika (telepie autem na wolnych obrotach)
-TPS (regulacja)
-wtryski (przeczyszczenie, powiększenie?)

do tej porty wymieniałem układ zapłonowy bez cewki, przeczyściłem silniczek krokowy i przepustnice.

[ Dodano: Pon Gru 06, 2010 19:18 ]
Odnośnie przepustnicy, patrząc w wylot przepustnicy widać prześwity między motylkiem a ściankami przepustnicy.

Jest to normalne czy przepustnica powinna być spasowana na tyle dokładnie żeby tych prześwitów nie było widać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Nierówna praca silnika po HGF???
oneu2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Lis 26, 2007 23:44
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Chwilowa nierówna praca silnika
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Lut 27, 2009 07:32
tomi78
Brak nowych postów [R416] Nierówna praca silnika na ssaniu
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sie 08, 2008 12:05
tomi78
Brak nowych postów [R416] nierówna praca silnika, szarpanie
luqar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Sie 06, 2012 07:01
rafalrz1989
Brak nowych postów [R416] Strata mocy nierówna praca silnika
ziomek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Lip 16, 2008 08:53
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink