Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Niski poziom płynu w ukł. wspomag. kierown.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Niski poziom płynu w ukł. wspomag. kierown.

szumy przy skręcaniu przy rozpoczęciu jazdy
Autor Wiadomość
jarcat 




Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 44
Skąd: Żory / Kraków



  Wysłany: Nie Gru 30, 2007 14:00   [R400] Niski poziom płynu w ukł. wspomag. kierown.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam

zauważyłem że poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy spadł sporo
poniżej minimum, a od kilku dni jak skręcam na zimnym silniku słysze jakiś
szum jakby jakiś drugi silnik się rozkręcał na wysokie obroty ;)
jak jadę z 10min. i wszystko się rozgrzeje to tego szumu już nie ma przy
skręcaniu... a tak to na początku szum się nasila czym mocniej skręcę,
średnio co miesiąc kontroluje wszystko pod maską i ostatnim razem ten poziom
był równy minimum, ale nie poniżej, wiec sie tym nie martwiłem, a teraz
gwałtownie spadł...
jaki specyfik się wlewa do tego układu?
i czy mam tylko dolać czy wymienić jakoś całość? (jeśli całość to ile
zakupić?)


proszę o pomoc

dziękuje i pozdrawiam, życząc szcześliwego nowego roku!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 01, 2010 08:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 30, 2007 14:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



  Wysłany: Nie Gru 30, 2007 14:34   Re: [R400 1,6 99r] Niski poziom płynu w ukł. wspomag. kierow

jarcat napisał/a:
Witam

zauważyłem że poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy spadł sporo
poniżej minimum, a od kilku dni jak skręcam na zimnym silniku słysze jakiś
szum jakby jakiś drugi silnik się rozkręcał na wysokie obroty ;)
jak jadę z 10min. i wszystko się rozgrzeje to tego szumu już nie ma przy
skręcaniu... a tak to na początku szum się nasila czym mocniej skręcę,
średnio co miesiąc kontroluje wszystko pod maską i ostatnim razem ten poziom
był równy minimum, ale nie poniżej, wiec sie tym nie martwiłem, a teraz
gwałtownie spadł...
jaki specyfik się wlewa do tego układu?
i czy mam tylko dolać czy wymienić jakoś całość? (jeśli całość to ile
zakupić?)


proszę o pomoc

dziękuje i pozdrawiam, życząc szcześliwego nowego roku!


Mialem te same objawy i tylko dolalem Hipola ATFIID (zgodny z Dextron II). W slangu, czerwony plyn do wspomagania (bo taki byl wlany wczesniej )).

Mariusz
 
 
 
pajet 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 2
Skąd: kalisz



Wysłany: Nie Gru 30, 2007 16:33   

Witam dolej płynu do wspomagania bo zatrzesz pompe czerwony albo niebieski jaki tam masz
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Gru 30, 2007 18:17   

jarcat napisał/a:
jaki specyfik się wlewa do tego układu?
i czy mam tylko dolać czy wymienić jakoś całość?
wlać mozna każdy olej do HUDRAULIKI. W końcu mamy hydraulczne wspomaganie :mrgreen:

jarcat napisał/a:
zauważyłem że poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy spadł sporo
poniżej minimum
Więc nie marudź, tylko dokup i nlej pynu, bo jak go cakiem zabraknie to zaczna sie wydatki.

Sprawdź też czy gdzieś nie ma nieszczelności, obejż pompe, maglownice i przewody.

Pozdr!! :grin:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 30, 2007 18:39   

Cytat:
wlać mozna każdy olej do HUDRAULIKI. W końcu mamy hydraulczne wspomaganie :mrgreen:

trudno sie z tym zgodzic jak wlejesz olej hydrauliczny, albo plyn hamulcowy, to za dlugo Ci pompa nie pociagnie. Do wspomagania wlewa sie olej do automatycznych skrzyn biegow (do Roverkow zalecany jest zzgodny ze specyfikacja Dexron II tak jak napisal secio)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Gru 30, 2007 21:20   

sTERYD napisał/a:
trudno sie z tym zgodzic jak wlejesz olej hydrauliczny, albo plyn hamulcowy, to za dlugo Ci pompa nie pociagnie.

Zgadzam się z Tobą sTERYD a 1000%, ale tylko jeśli chodzi o plyn hamulcowy. Oleje do napędów hydraulicznych mają inny sklad niż hamulcowy. wiam z praktyki, ze nawet byle jaki olej DO NAPĘDÓW HYDRAULICZNYCH, krzywdy pompce nie zrobi :grin:

ale oryginal to oryginal :mrgreen:

Ważne żeby jarcat sprawdzil przyczynę ubywania plynu...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
rtoip24 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 65
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Gru 30, 2007 22:37   

jarcat napisał/a:
jak skręcam na zimnym silniku słysze jakiś
szum

jarcat napisał/a:
szum się nasila czym mocniej skręcę

Miałem to u siebie. Pojawiło się gdy poziom płynu był na min. Dolałem czerwonego Mobila i wszystko jest OK.
Mnie również ubywa płynu ale dzieje się to na tyle wolno że podejrzewam wyciek tylko na wężach przy zbiorniczku wyrównawczym (są cały czas wilgotne pomimo wycierania).
W miarę możliwości uzupełnij lub wymień olej bo może się zdarzyć że na zakręcie stracisz nagle wspomaganie. :shock:
 
 
jarcat 




Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 44
Skąd: Żory / Kraków



Wysłany: Pon Gru 31, 2007 13:39   

dolałem czerwonego LOTOSa
problemu już nie ma :)

dziękuje za pomoc!
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Pon Gru 31, 2007 16:04   

mi tez ubywal, winne okazaly sie weze przy zbiorniczku

dokrecilem opaski ze srubkami, a tam gdzie byly te na "zagniatane" dolozylem te na srubki

teraz juz nie ubywa :)
 
 
 
jarcat 




Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 44
Skąd: Żory / Kraków



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 16:11   

no i ubywa dalej... :(
tak jak mówisz sprawdzę czy to te wężyki przy zbiorniczku, na razie wyczyściłem dokładnie wszystko dookoła zbiorniczka i zobaczymy gdzie bedzie się lać

ps.
jak się zmienia cały płyn?
jak zatamuję wyciek to chciałbym wymienić CAŁY...
_________________
Rover 400 1,6 16V hatchback 99r.
 
 
slaszysz
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:39   

U mnie to samo. Jak się zaczęły mrozy, to coś zaczęło skrzypieć przy ostrym skręcaniu. Nie mogłem skojarzyć co to może być. No a dziś jak jechałem, to coś strzeliło, wspomaganie przestało działać, potem silnik już nie odpalił. Potem zauważyłem, że przy zbiorniczku płynu do wspomagania na rurkach widać jak coś ciekło.
No i jestem uziemiony. :(
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 11:12   

Cytat:
jak się zmienia cały płyn?

najpierw zlewasz ze zbiorniczka (wystarczy odmontować dolny wężyk i sam wyleci ;) )
później odłączasz przewód między kopułką a cewką zapłonową (ten w środku kopułki) odłączasz górny wężyk od zbiorniczka i wkładasz końcówkę do jakiegoś pustego naczynia i przez 5 sekund kręcisz rozrusznikiem
i tak kilka razy aż przestanie cieknąć.
Montujesz wężyki do zbiorniczka
nalewasz płynu do poziomu max,
skręcasz koła max w jedną stronę, i kręcisz rozrusznikiem 5 sekund, (kilka razy, aż płyn zacznie wylatywać z górnego wężyka (poziom przestanie opadać ;) )
dolewasz płynu do max
skręcasz koła w drugą stronę i kręcisz rozrusznikiem 5 sekund
dolewasz płynu do poziomu między min a max
podpinasz kabel od cewki do kopułki :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 19:12   

czy mozna dolewac (mieszac) plyny roznych producentow?
i
czy jezeli plyn, ktory obecnie znajduje sie w ukladzie ma kolor brązowy moza do niego dolac czerwonego Shella

Pozdrawiam
Tomhet
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 19:22   

Tomhet napisał/a:
w ukladzie ma kolor brązowy


Bo pewnie stary.

Ja pomieszałem i chodzi dobrze.
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 19:37   

kurde mam ten sam problem ubywającego płyny, raz na miesiąc zużywam 1l Mobila (26zł), a ostatnio przerzuciłem sie na Orlenowski(12zł) też czerwony.
Jakoś nie moge zlokalizowac wycieku, znaczy sie cieknie z okolicy pompy, tylko co przetrę od spodu pompe, na następny raz znow jest cała mokra.
Nie moge dojść czy to jakieś łączenie przewodów nad pompą (trudno tam dojść) czy to cieknie z pompy.
Jakieś pomysły ?
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 13:41   

Wazzabii napisał/a:
mi tez ubywal, winne okazaly sie weze przy zbiorniczku
dokrecilem opaski ze srubkami, a tam gdzie byly te na "zagniatane" dolozylem te na srubki
eraz juz nie ubywa :)
No właśnie.
U mnie cieknie na tych wężykach przy zbiorniczku, zwłaszcza na tym wężyku będącym wyżej.
Ale te opaski na wężykach nie mają śrubek to dokręcenia. :(
To jak mam się dobrać do tych opasek? Jak je "dokręcić" albo ewentualnie zdjąć i zamienić na takie ze śrubkami?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 30, 2009 13:56   

Robertus74 napisał/a:
To jak mam się dobrać do tych opasek? Jak je "dokręcić" albo ewentualnie zdjąć i zamienić na takie ze śrubkami?

rozpiąłem stare opaski a były zaciskane i bez ściągania węży nałożyłem opaski skręcane trzeba je po prostu na maxa rozkręcić, delikatnie rozgąć i założyć na wąż i wtedy skręcić
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 00:27   

bizkid, sprawdz czy nie cieknie Ci z przewodow przy podluznicy...
 
 
 
mossberg 




Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 14:57   

U mnie też się gdzieś leje płyn do wspomagania.
Przez dwa tygodnie ubyło około centymetra ze zbiorniczka. Przewody(rurki) są mokre i nie wiem, która rzyga ;-)
 
 
chrzanek 



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Gru 01, 2010 00:02   

a czy ktoś się orientuje ile płynu wchodzi do układu wspomagania? Muszę wymienić cały bo chyba dostała się do niego woda.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Niski poziom płynu wspomagania kiery
yoshi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sty 03, 2008 16:35
yoshi
Brak nowych postów [R416] Poziom płynu
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Paź 07, 2008 18:17
thef
Brak nowych postów [R45] Poziom płynu wspomagania kierownicy
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Cze 30, 2008 15:34
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Brak ogrzewania i wysoki poziom płynu w zbiorniczku.
Radarski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Mar 26, 2016 23:44
Radarski
Brak nowych postów [R400] 1,6l : WYMIANA PŁYNU CHŁODNICZEGO- Ile tego płynu?
adamek.o2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lis 21, 2011 14:26
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink