Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich temat odmy był już wiele razy opisywany ale z tego co się zoriętowałem to cały syf w kolektorze dolotowym bierze się z odpowietrzenia skrzyni korbowej [odmy].Powodem tego jest ekologia a mianowicie odpowietrzenie jest podpięte do rury gumowej pomiędzy filtrem powietrza a turbiną. Tak więc gdyby odopowietrzenie poprowadzić w powietrze a miejsce gdzie jest podpięte przy turbo zaślepić kolektor dolotowy był by czysty .
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 06, 2011 16:33, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 28, 2010 08:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
blazi [Usunięty]
Wysłany: Nie Lis 28, 2010 09:43
Z odprowadzeniem odmy w powietrze też już gdzieś było, dla silnika to żadna strata, natomiast pojawia się kapiący olej pod autem oraz jego zapach. Możesz mieć też problemy na stacji diagnostycznej.
A co do czystości kolektora to jest jeszcze jeden wężyk z silnika dochodzący za przepustnicę.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Lis 28, 2010 10:55
Mówisz o zaworze EGR tlko że jest on otwierany w momencie jazdy [chamowanie silnikiem] z tym że są to spaliny i są suche a w połączeniu z olejem z ODMY robi się właśnie ten paskudny nagar.Co do stacji diagnostycznej to jeszcze ani razu nikt mi nie sprawdzał czystości spalin.Z resztą raz na rok można przywrócić do stanu faktycznego.
koza-06, Poszukaj na forum separator oleju oraz oil catch tank i będziesz miał foty.
Jest dokładnie jak ty piszesz, robi sie przez ta odmę niezły syf w kolektorze. Jest to tylko zrobione z względu na ekologie ponieważ nie można wylewać oleju na ulice.
Ja w 220 i 25 miałem bez separatora wypuszczony wężyk poniżej autka, Trochę czuć jak się stoi na światłach olej i dymi sie troszkę z pod auta ale za to doloty oraz węzę od Turbo miale suchutkie. Drugi plus to uważam ze się ładnie przez to konserwuje podwozie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Lis 28, 2010 20:39
koza-06 napisał/a:
Witam wszystkich temat odmy był już wiele razy opisywany ale z tego co się zoriętowałem to cały syf w kolektorze dolotowym bierze się z odpowietrzenia skrzyni korbowej [odmy].
Odma nie jest połączona z kolektorem. Jedyną opcją gdzie winę może ponosić odma to wtedy kiedy jest zapchana i olej wypycha turbiną do intercoolera i dalej do kolektora ssącego. Wtedy jednak będzie turbo mokre oraz będzie wypychać miarkę oleju.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon Lis 29, 2010 10:30
apples napisał/a:
Jakie wyjście z odmy? Przecież odma odpowietrznik ma na sobie
Nie wiem co to za odpowietrznik ale tak jak pisałem wcześniej i jak widać na fotce od [domel-x] gazy z odmy są zasysane przez turbo a potem do intercolera i kolektora .A to wszystko z ekologi żeby te gazy dopalić a nie wypuszczać w powietrze.Tak więc jak by ten przewód odłączyć a wejście przed turbo zaślepić napewno było by czyściej w intercolerze i kolektorze a docelowo i same zawory.Jeden minus gazy z odmy będą szły pod auto i już nie będziemy eko.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon Lis 29, 2010 12:30
apples napisał/a:
Nie jest tak. Zapomniałeś chyba o EGR i do czego służy.
aplles nie zapomniałem :
koza-06 napisał/a:
Mówisz o zaworze EGR tlko że jest on otwierany w momencie jazdy [chamowanie silnikiem] z tym że są to spaliny i są suche a w połączeniu z olejem z ODMY robi się właśnie ten paskudny nagar.Co do stacji diagnostycznej to jeszcze ani razu nikt mi nie sprawdzał czystości spalin.Z resztą raz na rok można przywrócić do stanu faktycznego
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lis 29, 2010 17:20
koza-06, wytłumacz mi jakim cudem przewód który nazywacie odmą ma mieć wpływ na zabrudzenie kolektora dolotowego.
1. Przewód ten wchodzi do obudowy filtra powietrza.
2. Obudowa filtra nie jest połączona bezpośrednio z kolektorem dolotowym.
3. Powietrze poprzez filtr powietrza który jest w obudowie filtra tafia na przepływomierz i na turbo, a stamtąd na intercooler i dopiero w kolektor dolotowy.
4. Gdyby wasz przewód był odmą to filtr powietrza byłby cały w oleju.
5. EGR otwiera się w momencie kiedy tryb pracy jest ekonomiczny.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon Lis 29, 2010 19:20
apples napisał/a:
1. Przewód ten wchodzi do obudowy filtra powietrza.
1.Tak zgadza się
apples napisał/a:
2. Obudowa filtra nie jest połączona bezpośrednio z kolektorem dolotowym.
2.Obudowa filtra spełnia dwie funkcje pierwsza to oczywiste a druga to właśnie odprowadzenie gazów z odmy wbudowanym kanałem w dolnej jego części do wyżej opisywanego przewodu.
apples napisał/a:
3. Powietrze poprzez filtr powietrza który jest w obudowie filtra tafia na przepływomierz i na turbo, a stamtąd na intercooler i dopiero w kolektor dolotowy
.
3.Tu ok. tylko za przepływomierzem a przed samą turbiną powietrze z filtra trafia na trójnik gdzie jest wpięty w/w przewód odmy .A dalej już czyściutkie powietrze zmieszane z gazami z odmy jest zasysane przez turbo ,a stamtąd na intercoler w kolektor i do garów.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Gru 01, 2010 14:43
koza-06 napisał/a:
Obudowa filtra spełnia dwie funkcje pierwsza to oczywiste a druga to właśnie odprowadzenie gazów z odmy wbudowanym kanałem w dolnej jego części do wyżej opisywanego przewodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum