Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF] Rozładowany akumulator w 2 i pół miesiąca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF] Rozładowany akumulator w 2 i pół miesiąca
Autor Wiadomość
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 14:24   [MG TF] Rozładowany akumulator w 2 i pół miesiąca
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam,
Po dwóch i pół miesiąca stania w ogrzewanym garażu, akumulator w moim TFie rozładował się do poziomu 2 V. Czy jest możliwe żeby fabryczny autoalarm pobierał aż tyle prądu?
Pozdrawiam,
Gites
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 22, 2010 14:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 22, 2010 14:26   

Jest to możliwe. Nie tylko alarm pobiera energię z aku w nieużywanym samochodzie. Dodatkowo poza tym, że urządzenia pobierają energię z aku również on sam jest obciążony efektem samorozładowania. Producenci zalecają ładownie akumulatora co miesiąc nawet jeśli jest przechowywany nieużywany. Używany jak w tym przypadku powinien być ładowany co ok 2-3 tygodnie a nie rzadziej niż 1x w miesiącu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 14:31   

Akumulator właśnie się ładuje. Kiedy znów go podłączę, zamknę auto kluczykiem nie uzbrajając alarmu. Zobaczymy ile wtedy pociągnie.
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 22, 2010 15:11   

U nas w firmie bus VW używany sezonowo też się dosć szybko rozładowuje i jak stoi na dłużej, to podpinany jest pod taki prostownik podtrzymujący o niedużym prądzie ładowania i dość inteligentnej elektronice:

http://www.markowe-akumul...12e034a1ac85d57

mamy w firmie 4 takie (oprócz busa jeszcze 2 jachty + 4 auto prezesa ;) ) i sprawują się bez zastrzeżeń :ok: polecam tego typu rozwiązanie :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 16:02   

Ja na szczęście też mam dobry prostownik (a raczej inteligentną ładowarkę) ale zdziwiłem się że TF tak szybko "spija" aku. Dodam, że inny aku zimuje nie wyciągany z łódki i na wiosnę nie miałem jeszcze problemu z uruchomieniem silnika. No ale to być może dlatego że to jest morski aku więc może dlatego daje radę tak długo.
Pytanie dodatkowe... Czy mam się spodziewać jakichś fajerwerków po ponownym podłączeniu aku do TFa? Nie wyzwoli mi się alarm albo coś w tym stylu? Czy po podłączeniu aku należy coś jeszcze wykonać specjalnego? np. sekwencja kluczykiem albo coś.
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pon Lis 22, 2010 16:30   

synchronizacja pilota. Zamykasz auto kluczem, naciskasz kilka razy przycisk otwierania na pilocie - otworzy się - OK.

albo odwrotnie, otwierasz auto kluczem a zamykasz naciskajac kilka razy przycisk na pilocie.
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 20:00   

Mad napisał/a:
synchronizacja pilota.[...]

Czy w ten sam sposób mam potraktować drugiego pilota?
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pon Lis 22, 2010 20:02   

Ja synchronizuje tylko tego aktualnie używanego :D ale domyślam się że tak :)
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 22, 2010 20:05   

Gites napisał/a:
Czy w ten sam sposób mam potraktować drugiego pilota?


Dokładnie tak samo.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 21:24   

Gites napisał/a:
Kiedy znów go podłączę, zamknę auto kluczykiem nie uzbrajając alarmu.

nie wiem jak w MG,ale w 200 nawet jak zamkniesz z kluczyka to alarm sie włącza
druga sprawa to, że komputer potrzebuje podtrzymanie pamięci i też pobiera prąd
a po za tym to nie jest zdrowe dla auta jak tak długo stoi nie uruchamiany, ponieważ wszystko się zastać, ze ścianek cylindra spływa olej i później rdza wchodzi
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 22:29   

Ok, naładowany akumulator znów w aucie. Harry, ma rację - alarm się uzbraja bez względu na to czy auto zamknie się "radiowo" czy "mechanicznie".
Tak, wiem że mechanizmy powinno się ruszyć co jakiś czas. Myślę, że od teraz każdego miesiąca będę robił TFem rundkę po hali garażowej. Mam nadzieję że to mu wystarczy. A potem to już lato i lato :P
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 23:08   

Gites napisał/a:
ma rację - alarm się uzbraja bez względu na to czy auto zamknie się "radiowo" czy "mechanicznie".

Uzbrajać się uzbraja, ale nie powinien "wyć" po nieprawidłowym otwarciu jeśli się go zamknie z klucza. W Violli MG TF mamy właśnie ten problem ;)

Po zamknięciu z pilota auto wariuje. Zamyka, otwiera, zamyka i uzbraja się po czym zaczyna wyć alarm.

Po zamknięciu z kluczyka uzbraja się, immo działa ale nie wyje.

Nie wiem jak w Waszych TF'ach ale u nas nawet przy wyłączonym zapłonie, uzbrojonym alarmie cały czas idzie prąd na zapalniczkę. Przez co działa np. ładowarka do telefonu.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Wto Lis 23, 2010 13:29   

MaReK napisał/a:
[...] Nie wiem jak w Waszych TF'ach ale u nas nawet przy wyłączonym zapłonie, uzbrojonym alarmie cały czas idzie prąd na zapalniczkę.[...]

Auto pod pokrowcem ale sprawdzę to dziś dla ciebie wieczorem.
Dla przykładu, komputer Xsary, kilka minut po wyjęciu kluczyka włącza "eco mode" i odłącza oba gniazda zapalniczek, wyłącza światła, oświetlenie w kabinie, itd.
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 23, 2010 18:19   

Gites napisał/a:
Dla przykładu, komputer Xsary, kilka minut po wyjęciu kluczyka włącza "eco mode" i odłącza oba gniazda zapalniczek, wyłącza światła, oświetlenie w kabinie, itd.

Patrz, tego nie sprawdzałem. Bardzo możliwe, że po upływie pewnego czasu, prąd nie popłynie do gniazda zapalniczki ;/

Gites jak to problem, to sam sprawdzę przy najbliższej okazji. Nie demoluj sobie poskładanego autka ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 13:11   

MaReK, a to czasem nie objaw dla padniętego siłownika od centralnego ?
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 26, 2010 01:35   

Sprawdziłem. Nie wyłącza się zasilanie gniazda zapalniczki po pewnym czasie. Czekałem dość długo i nic... działało i żarło prąd na ładowarce.

Niestety nasz MG TF też padł ofiarą złodzieja prądu.
Wyładowany akumulator i brak możliwości rozruchu, po kilkudniowym postoju auta.
Aku jest świeży ;) Podejrzewam, że podtrzymanie radia pożera ten prąd ;/

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] akumulator
Maciek MGF i MG TF 3 Nie Maj 13, 2012 19:20
Maciek
Brak nowych postów [MG F] Czy mogę wyciągnąć Akumulator ??
cortez MGF i MG TF 3 Czw Sty 30, 2014 23:38
sTERYD
Brak nowych postów [MGF] Akumulator - kupno i wymiana
Mad MGF i MG TF 11 Pon Wrz 27, 2010 12:34
eva.



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink