Forum Klubu ROVERki.pl :: ECU chipping - 200 SDi = radość z jazdy!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
ECU chipping - 200 SDi = radość z jazdy!
Autor Wiadomość
scanikwwo 




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



  Wysłany: Pią Sie 27, 2010 17:42   ECU chipping - 200 SDi = radość z jazdy!

Witam!

Jako, że jestem tu nowy, to chciałem wszystkich serdecznie powitać i pochwalić się co też fajnego zmajstrowałem. Jako, że z komputerami samochodowymi do czynienia mam na codzień, to stwierdziłem, że sprawdzę co w Roverku siedzi. A więc pacjent to 200 SDi z kwietnia 1998 (autko siostry, dopieszczam je aktualnie, bo trochę je zaniedbali...). Komputerek, to dwupłytowiec BOSCHa o nr - 0 281 001 418. Posiada dwie kości pamięci na których zapisane są mapki paliwa i kąta wtrysku. Troszkę w nich pogmerałem i w końcu zaczął jeździć na poziomie, który mnie zadowala (na codzień śmigam Hondą Civic 4G 1.6). Śmiało mogę powiedzieć, że jestem nareszcie zadowolony z lekkości z jaką auto się porusza. Mam nadzieję, że wykres z hamowni uda mi się zdobyć już w poniedziałek - ciekaw jestem ile wyjdzie. Dupohamownia mówi, że niutona przybyło ze dwa lub trzy wiadra i niemałe stadko koni dołączyło. Zdjęcia dodam prawdopodobnie wieczorem. Cała operacja zajęła mi raptem 1,5h. Idę pojeździć, bo sprawia mi to teraz niemałą frajdę!

Pozdrawiam,
scanikwwo
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 27, 2010 17:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 27, 2010 17:51   

hej :)
Taki opis nic nikomu nie mówi, jakieś szczegóły by się przydały, może ktoś jeszce by skorzystał.
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 27, 2010 18:05   

scanikwwo, że bez hamowni robiłeś chipa to trochę nie ten teges. Ale najwyżej skorygujesz ;)
Pamiętaj, żeby nie robić dużej górki momentu obrotowego tylko :)
Pewnie ze 125-130 KM Ci wyjdzie ;) Samym chipem tyle powinno być, żeby nie przesadzić :)
Jeszcze podkręć turbo na 1.3 bara a wtedy zobaczysz efekt. Podkręcanie turba + chip daje fajne efekty :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 27, 2010 22:23   

A nie szybszy i tańszy jest tuning za 7zl :mrgreen:

Ale jestem tez ciekaw wykresu i nie przesadzaj z mocą jak chcesz autkiem dłużej jeździć jeszcze :wink: moim zdaniem granica bezpieczna jest tak do 130KM dla L-series :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Sie 28, 2010 00:49   

Remi55, chcesz powiedzieć, że przeholowałem? ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
scanikwwo 




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Sob Sie 28, 2010 02:43   

Remi55 napisał/a:
A nie szybszy i tańszy jest tuning za 7zl :mrgreen:


Tańszy na pewno. Ale czy rezystorem oszukującym ECU dasz radę skorygować kąt wtrysku? Pewnie nie. Ja mam dostęp do odpowiednich programów i narzędzi, więc wg mnie ingerencja w sterownik jest rozwiązaniem pewniejszym i bezpieczniejszym. Nie robiłem skarpy momentu, starałem się by rozwijał moc liniowo. Jednak reakcja jak turbo napompuje przy ok 2200 jest mega! Wątek o tuningu za 7zł też czytałem. Ktoś wspomniał o 1Z. Genialny silnik. Z 90 koni po zmianie końcowek wtryskow i programie zrobiłem 125KM i ok 270Nm. Co do hamowni. To co takiego magicznego Ci powie samo hamowanie auta? EGT, AFR? Chyba nie. Wiem, że konkretnie chodzi o przyrosty uzyskane, ale w moim przypadku staram się najpierw uzyskać najlepszy wynik jak dla dupy, potem hamownia i ew. korekty - zdaje sobie też sprawę, że mogę zrobić i 140 kuca na serii. Nie ma być żyła na maxa. Ja mam po prostu odpowiednie narzędzia i wiedzę, żeby zmienić świadomość sterownika. Hardware już dawno chętnie bym zmienił, ale siostra rządzi autem. Jeśli byłoby to moje auto, to już dawno nie byłoby nic prócz końcowego tłumika na dp 3 cale, reszta na 2.5 cala. Sztanga będzie kręcona jutro (dzisiaj) raczej na lajcie i EGR zaślepiony. W 1Z dawało radę :) Co do fotek, to jutro wyjmę kompa z auta i porobię zdjęcia co i jak.

Pozdrawiam,
scanikwwo
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 28, 2010 07:36   

scanikwwo, czekamy na info jestem zainteresowany jak ci to wyszło ;) tez mam zamiar czipa robic

ps jaka cena ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 28, 2010 07:51   

Krzysi3k, Nie nie nie mowie ze przeholowałeś :wink:

scanikwwo, Jak masz caly spzret do wiadomo ze jest to lepsze :razz: Samemu sobie dostrajac mapy az sie uzyska ten wynik co chce to jest dokladnie tak jak trzeba.

Jak bys mial ochote moze dostrajac w idt mapy to chetnie bym drugiego kompa podrzucil :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
scanikwwo 




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 18:54   

Jutro wybieram się na hamownię. Zrobię dwa pomiary - seria i modzony program. Chcę wyraźnie zobaczyć ile koników wskoczyło pod maskę. Fotki porobię przy okazji zmiany kostek na hamowni. Jutro relacja ;)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 29, 2010 18:59   

Pytanie, jakim sprzętem programujesz kości ?
 
 
 
scanikwwo 




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 20:11   

ADI-mistrzu napisał/a:
Pytanie, jakim sprzętem programujesz kości ?


Willem.

UPDATE:

Niestety, terminy na hamowanie byłyby dopiero na jutro. A dzisiaj w nocy wyjeżdżam na urlop na drugi koniec Polski. Umówiłem się wstępnie na wtorek 07.09.2010. Wszystkich czekających na wykres przepraszam - nie było to zależne ode mnie niestety.

Pozdrawiam,
scanikwwo
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 17:55   

Scanik, to teraz w dieselkach grzebiesz? ;)

Jak tam Twoja 'Maryna' ?

Pozdrawiam.
_________________
Roverlution
 
 
 
scanikwwo 




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 21:41   

Wojtek88 napisał/a:
Scanik, to teraz w dieselkach grzebiesz? ;)

Jak tam Twoja 'Maryna' ?

Pozdrawiam.


Niedługo wraca od lekarza ;)

Co do tematu, to chciałbym dodać, że spalanie zanotowałem na poziomie 4,8l/100 przy jeździe 100~120 km/h. Oczywiście nie obyło się bez zrywów i buta pod 1,50 przy wyprzedzaniu czasem. Zaliczyłem też Warszawkę, trochę korków w Łomiankach i Mińsku Mazowieckim, także ze spalania jestem nad wyraz zadowolony. Przejechałem 700 km zapakowany po sam dach i we dwie osoby. Jest dobrze! :ok:

[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 18:35 ]
A więc tak. Hamownia zaliczona. Efekty? Miłe dla oka i pleców, bo przyspieszenie teraz jest o niebo lepsze. Elastyczność jest mega. A, zapomniałbym wspomnieć : sztanga od turbo jeszcze nieruszana :D





Pozdrawiam!

[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 22:41 ]
Wykresik (ten drukowany) zeskanowałem i widać różnicę w średnich : zarówno moc wzrosła średnio o 13KM jak i moment poszybował - 34Nm średnio.



Panowie z hamowni się trochę zasmucili, że nie dałem im zarobić tylko zrobiłem sobie 2 pomiary :mrgreen: Podkręcę sztangę w turbo i pojadę chyba raz jeszcze zobaczyć co się zmieni :rotfl:

May the force be with You :twisted:
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:14   

Jeszcze troszke tak z 10 km mocy i bedzie gitara ;) coś za duzo niuta ci w serii naliczyło

Ogólnie zacnie to wyglada chyba pojade na czipa ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:28   

To ile za to chcesz i jak to mozna zalatwic? :)
 
 
scanikwwo 




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 23:02   

Raptile napisał/a:
Jeszcze troszke tak z 10 km mocy i bedzie gitara ;) coś za duzo niuta ci w serii naliczyło

Ogólnie zacnie to wyglada chyba pojade na czipa ;)


Na początek takie mądre zdanie, które ktoś kiedyś mi na audiklubie napisał: "żyje się momentami" - święta prawda :) Moc trzyma jak trzeba. Silnik przez 2000 km jeżdżenia (nieraz ciężkiego deptania) ani grama oleju nie wziął, więc wierzę w wykresik z niutem również. Te 10KM to pikuś - dałoby się ugrać na pewno programem, a jest jeszcze rezerwa na turbawce. Z tego, co pobieżnie lukałem, to na sztandze do skrócenia mam z 4~5 obrótów do granicy gwintu. Wolę z dozą bezpieczeństwa zostawić ten programik. Tym bardziej, że owe 120KM wystarczyło, żeby na niemieckiej autostradzie ( ;) )zamknąć licznikowe 200 km/h. Zostawiam jak jest - jestem zadowolony, a siostra chyba się posika ze szczęścia. W drodze powrotnej z lubelszczyzny na pomorze spalił mi znów ok 4,9L/100km. Najbardziej cieszy mnie elastyczność - śmiało mogę stwierdzić, że seria, to muł bagienny w porównaniu. Jadąc na hamownię brakowało mi poweru - zmieniłem kości na serię, żeby na hamowni 2 razy nie rozbierać ECU. Wyprzedzanie ze 100 km/h odbywa się bez redukowania, bo nie ma sensu machać biegami :) Czwórkę mogę wbić przy 60 km/h i jechać bez stresu, że przy depnięciu będzie to trwało całe wieki.

xtek napisał/a:
To ile za to chcesz i jak to mozna zalatwic?


Poszło PW. Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach przy wszystkich ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 23:37   

lekki błąd masz w podaniu max powera po chipie bo leży on przy max momencie a nie przy końcu momentu bo potem się ma spadek mocy na wyższych obrotach i na grafice to widać.

Powinna bardzie góra zostać dopracowana moim zdaniem i isc bardziej jak na Seri ładnie równolegle ale nie takie skoki drastyczne.

czyli na chipie przy ok 2500RPM masz 220KM :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
scanikwwo 




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 23:57   

Remi55 napisał/a:
lekki błąd masz w podaniu max powera po chipie bo leży on przy max momencie a nie przy końcu momentu bo potem się ma spadek mocy na wyższych obrotach i na grafice to widać.

Powinna bardzie góra zostać dopracowana moim zdaniem i isc bardziej jak na Seri ładnie równolegle ale nie takie skoki drastyczne.

czyli na chipie przy ok 2500RPM masz 220KM :mrgreen:


Co do pierwszego zdania: gdzie Ty to wyczytałeś?!

Skoki drastyczne? Przy 3500 można polać trochę jeszcze - fakt. Ale chyba bez hamowni nie spodziewałeś się harmonicznej amplitudy...

Ostatnie zdanie, to dla mnie zagadka. Potrafię dużo zrozumieć i wyczytac między wierszami, ale to mnie przerosło. Jedyne, co przychodzi mi na myśl to, że 220 to niut kolego z seryjnego pomiaru. Czytamy legendę i rozpoznajemy kolory.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 00:03   

Dolne dwa wykresy masz serie Moment i KM

gorny po Chipie na tej samej skali Moment i KM

Widze na wykresie i czytać wykres jeszcze umiem, nie wiem czemu komp podal max KM po chipie przy końcu obrotów jak masz tam spadek na mocy juz w dol :sad:

Chodzi mi tylko o to ze przyrost jest drastyczny w porównaniu do serii teraz u ciebie :mrgreen: Niebo i ziemia :razz: chodzi mi ze przyrost jest może ok ale potem od 2500 ten spadek mógł by być mniejszy :wink:

Gn8 :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
scanikwwo 




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 00:14   

Błąd pomiaru, błąd rysowania, zbyt mała skala rysowania wykresu?. Na to uwagi nie zwróciłem - dzięki, bo naprawdę nie wychwyciłem tego. Co do 2500 RPM, to na chipie mam jakieś 96~97 KM - tyle ja wyczytałem z wykresu ;) Spadek już nawet całkiem u góry, gdzie diesel za bardzo jechać nie chce, to i tak jakieś 30Nm więcej niż w serii. Wydaje mi się, że bezpiecznie zrobiłem mapkę. Nie oczekuję jakiegoś hardkoru. Tak jak jest = jest naprawdę malinowo! Pokręcę z ciekawości tylko sztangą i zobaczę co się zmieni. PEACE!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Samodzielne ustawienie świateł do jazdy dziennej i drogowych
pietka Tuning mechaniczny 8 Sro Gru 28, 2016 13:22
prebenny



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink