Witam, jakiś czas temu uszkodzeniu uległ silnik w moim R400 i po kilku-nastu telefonach w kwesti poszukiwania identycznego silnika, zdecydowałem, że zmienie serię K na T,mianowicie 2.0.
Wiem że muszę zmienić osprzęt, prawdopodobnie skrzynię biegów, zapewne trzeba by też pokąbinować z układem wydechowym.
Co jeszcze musiałbym dokupić, żeby przekładka odbyła się bez większych kłopotów
Wszelkie sugestie wezmę pod uwagę.
Aktualny, uszkodzony motor to 1.6 111KM.
Z mechanicznym napinaczem rozrządu.
Mam też klime, którą jeden z poprzednich właścicieli dołożył(czyt. nie oryginalna-bez filtra za dmuchawą ).
Dodam, iż znalazłem 2.0 wraz ze skrzynią w bardzo przystępnej cenie i chciałbym wcielić mój plan w życie, nawet jeśli za osprzęt musiałbym dopłacić coś koło tysiaka.
Jeśli plan wypali, to fotorelacja murowana .
pozdrawiam
Robert
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Właśnie znalazłem "silnik z osprzętem oraz skrzynią biegów" w wersji bez turbo.
Tylko czy nie będe musiał nic majstrować przy samej budzie?Otwory na mocowania są te same?
Chyba nie zważywszy chociażby na to , że silnik jest innych rozmiarów.A może się mylę?
Zastanawiam się, czy zbiorniczki na płyny mogą zostać te same, czy może ich pojemność jest inna.
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Tylko czy nie będe musiał nic majstrować przy samej budzie?
Będziesz.
Mocowanie jest inne. Już jak spojrzysz na to której jest od rozrządu to w 2.0 idzie do kolumny z mocowaniem amortyzatora a w 1.6 jest poniżej.
Co nie oznacza że nie da się tego zrobić. Tylko to już jest rzeźba.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Hm... do 2.0 kompa też pewnie musiałbym zmienić.Koszty,koszty,koszty.
To teraz spytam z innej strony, czy silniki 1.6 16v od R200 różnią się czymś od tych z R400?Jedni mówią, że tak a inni z nowu że nie.Komu wierzyć?
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
inna lapa od strony rozrzadu i miska olejowa ( w 400 stalowa w r200 alu - do niej mocowana jest dodatkowa lapa z tylu silnika )
miska alu moze byc uzyta w 400tce, stalowa nie moze byc uzyta w 200tce
i tyle roznic
ja u siebie przewalilem np glowice od poloneza 1,4 do silnika 1,6 - musialem zmienic pasek bo napinacz byl inny ( i sruba go mocujaca )
co do 1,8: musialbys jeszcze skrzynie zmienic na pg1
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum