Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1997] SWAP 1.6 na 2.0
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 1997] SWAP 1.6 na 2.0
Autor Wiadomość
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:21   [R400 1997] SWAP 1.6 na 2.0

Witam, jakiś czas temu uszkodzeniu uległ silnik w moim R400 i po kilku-nastu telefonach w kwesti poszukiwania identycznego silnika, zdecydowałem, że zmienie serię K na T,mianowicie 2.0.
Wiem że muszę zmienić osprzęt, prawdopodobnie skrzynię biegów, zapewne trzeba by też pokąbinować z układem wydechowym.

Co jeszcze musiałbym dokupić, żeby przekładka odbyła się bez większych kłopotów :?:
Wszelkie sugestie wezmę pod uwagę.

Aktualny, uszkodzony motor to 1.6 111KM.
Z mechanicznym napinaczem rozrządu.
Mam też klime, którą jeden z poprzednich właścicieli dołożył(czyt. nie oryginalna-bez filtra za dmuchawą :/ ).

Dodam, iż znalazłem 2.0 wraz ze skrzynią w bardzo przystępnej cenie i chciałbym wcielić mój plan w życie, nawet jeśli za osprzęt musiałbym dopłacić coś koło tysiaka.

Jeśli plan wypali, to fotorelacja murowana :wink: .

pozdrawiam
Robert
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:25   

ale 2.0Turbo?? 2.0 bez śmigła wychodził w budzie 400, więc możesz poszukać gratów z tej wersji, będziesz miał trochę łatwiej :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:32   

Właśnie znalazłem "silnik z osprzętem oraz skrzynią biegów" w wersji bez turbo.
Tylko czy nie będe musiał nic majstrować przy samej budzie?Otwory na mocowania są te same?
Chyba nie zważywszy chociażby na to , że silnik jest innych rozmiarów.A może się mylę?

Zastanawiam się, czy zbiorniczki na płyny mogą zostać te same, czy może ich pojemność jest inna.
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:45   

Robert_ napisał/a:
Tylko czy nie będe musiał nic majstrować przy samej budzie?

Będziesz.
Mocowanie jest inne. Już jak spojrzysz na to której jest od rozrządu to w 2.0 idzie do kolumny z mocowaniem amortyzatora a w 1.6 jest poniżej.
Co nie oznacza że nie da się tego zrobić. Tylko to już jest rzeźba.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:47   

greg-si, teraz jak o tym wspomniałeś to faktycznie w 2.0 widziałem mocowanie na wysokości kielicha od amortyzatora...
Jeszcze jakieś kłody pod nogi? :razz:
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 22:55   

myślę że to największa
pod te łapy to tylko 1.4 i 1.6
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 23:01   

A co z 1.8? Mało go widać na allegro.
1.8 nie widziałem jeszcze na żywo, ale to chyba też seria K?
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 23:10   

też K seria i dlatego że go mało widać to nie piszę o nim
z tego co widać mocowanie jak w 2.0
R45
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 23:21   

Hm... do 2.0 kompa też pewnie musiałbym zmienić.Koszty,koszty,koszty.
To teraz spytam z innej strony, czy silniki 1.6 16v od R200 różnią się czymś od tych z R400?Jedni mówią, że tak a inni z nowu że nie.Komu wierzyć?
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 23:30   

Ja należę do tych którzy mówią że te silniki się nie różnią od siebie. Oczywiście pomijając wersję z automatem bo jej nie znam.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 00:41   

inna lapa od strony rozrzadu i miska olejowa ( w 400 stalowa w r200 alu - do niej mocowana jest dodatkowa lapa z tylu silnika )
miska alu moze byc uzyta w 400tce, stalowa nie moze byc uzyta w 200tce

i tyle roznic
ja u siebie przewalilem np glowice od poloneza 1,4 do silnika 1,6 - musialem zmienic pasek bo napinacz byl inny ( i sruba go mocujaca )

co do 1,8: musialbys jeszcze skrzynie zmienic na pg1
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
Maxiking Tuning mechaniczny 23 Nie Sie 07, 2011 20:33
Marrkus
Brak nowych postów [R-200 1.4 16v 98R] Swap na 2.0 V6 z 75
kolin Tuning mechaniczny 11 Sro Sie 20, 2008 12:13
Senn
Brak nowych postów swap
ivi199 Tuning mechaniczny 45 Sro Sty 22, 2014 12:24
tuners
Brak nowych postów SWAP 1.8 VVC na 1.8 T
spider Tuning mechaniczny 41 Wto Mar 04, 2014 11:39
spider
Brak nowych postów SWAP z VTi
ciekawość
spider666 Tuning mechaniczny 2 Sob Lis 14, 2009 13:37
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink