Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ECT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ECT
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 12:13   [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ECT
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

W związku z tym że na zimnym silniku mam problemy z jego uruchomieniem i dlatego podejrzewam że mogę mieć problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego silnika ECT.
Nasuwa się jednak pytanie - jeżeli mam prawidłowe wskazania temperatury płynu chłodzącego na IPK czy czujnik może być uszkodzony w taki sposób że podaje tylko błędne dane o temperaturze silnika potrzebne do rozruchu dla ECM?

Pytanie do posiadaczy CDT/CDTi. Czy po uruchomieniu zimnego silnika przy temperaturach poniżej 0°C macie podwyższone obroty silnika?

Wszystkie pozostałe podzespoły związane z rozruchem mam OK, więc proszę o pisanie w tym temacie tylko o ECT.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 15, 2011 12:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 15:11   

deska bierze z ecm temperaturę płynu także jeśli jest ok to masz coś innego . Diesel nie musi mieć ssania.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 17:47   

PHJOWI napisał/a:
deska bierze z ecm temperaturę płynu
ECM z ECT ?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 19:31   

ECT jest podlączony do ECM - tak mówi wielki wodzu RAVE.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 10:35   

apples napisał/a:
Czy po uruchomieniu zimnego silnika przy temperaturach poniżej 0°C macie podwyższone obroty silnika?


według programu PCMSCAN na zimnym i na ciepłym mam 780 +- lekkie wychylenia,niemam podwyższonych obrotów ponizej 0°C.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 13:15   

Dzisiaj obserwowałem wskazówkę od temperatury płynu. Zauważyłem że nie podnosi się idealnie płynnie tylko delikatnie przeskakuje co jakiś czas. Powinna iść idealnie płynnie czy przeskakiwać co ileś stopni tak jak zmienia się rezystancja przedstawiona na zdjęciu http://forum.roverki.eu/v...p=188624#188624 ?
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 16, 2011 14:51   

U mnie wskazówka też nie podnosi się płynnie tylko idzie jak by skokami,te skoki są minimalne.Ja mam benzyniaka ale myśle że to nie mam znaczenia
 
 
robo 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 15:17   

Analogowe wskazania wskaźnika temperatury to ściema. Zwróć uwagę, że w bardzo szerokim zakresie temperatur uznanych za optymalne dla silnika, wskazówka wskaźnika temperatury murem stoi w połowie skali i ani myśli drgnąć. Wynika to z tego, że nie ma ścisłej korelacji rezystancji czujnika temperatury ze wskazaniami wskaźnika temperatury. Wskaźnik pokazuje tylko interpretację otrzymanych danych z ECT przez ECM co nie jest zależnością liniową. Dodatkowo sam wskaźnik temperatury to silnik krokowy a ten z samej zasady działania nie może działać "idealnie płynnie" ;-)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 21:35   

Sprawdzę w takim razie rezystancję czujnika miernikiem na ciepłym i zimnym silniku.
 
 
robo 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 21:48   

Sprawdzić możesz, ale skoro diagnostyka w pkt. 7 pokazuje właściwą temperaturę w całym zakresie to czujnik jest OK a problemy z uruchomieniem są spowodowane czym innym.
 
 
 
tomek1234 



Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: radom



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 18:03   

co zrobic jesli czujnik temp. zewnętrznej pokazuje -30 nawet gdy jest +8
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 18:10   

tomek1234 to nie ten temat. Następnym razem pisz w temacie który dotyczy Twojego problemu, a nie byle gdzie. Szukaj tu http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732

Na przyszłość http://forum.roverki.eu/search.php lub http://forum.roverki.eu/v...p=493181#493181
 
 
dbmw11 




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Człuchów - Chojnice

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 19:38   

Witam wszystkich.Mam pytanie,jaka powinna być temperatura plynu, bo u mnie diagnostyka wskazuje na rozgrzanym silmiku między 95'C a 99'C. narazie jest temperatura zewnętrzna na poziomie 10'C ale boje sie pomyśleć co będzie latem. Dziś zaobserwowałem ze wskaznik tempwratury płynu wskazywał temperature w normie a diagnostyka w ptk. 7- 105'C i włączył się wentylator, płyn świeży, poziom w normie, termostat nowy
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 20:59   

dbmw11 napisał/a:
.Mam pytanie,jaka powinna być temperatura plynu
przeczytaj to
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47865
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dbmw11 




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Człuchów - Chojnice

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 23:46   

SeniorA napisał/a:
dbmw11 napisał/a:
.Mam pytanie,jaka powinna być temperatura plynu
przeczytaj to
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47865
Z tego co wyczytałem,to wszystko w normie z moim R75, ale i tak martwię się co będzie latem. Dzięki
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sob Mar 03, 2012 16:52   

witma ma pytanie dotyczące czujnika...
dziś zrobiłem test IPK jeśli chodzi o temperature silnika bo domyślam sie ze mam chyba walnięty czujnik temperatury i okazało sie ze pokazuje na
pozycji: _ _ 7.0
wartość: _ _ _ 087
przy dobrze nagrzanym silniku
ale sugerując sie postem: http://forum.roverki.eu/v...a+pok%B3adowego
wynika z teog ze ECM dostej sygnał ze temperaturta silnika wynosi 8,7C
najfgorsze jest to ze byłem na T4 i nic nie wyszło... komp bez zadnych usterek, a domyslam sie ze chyba przez ten czujnik silnik nie chce sie wkręcić na wyższe obroty bo ECM odczytuje ze nie jest zagrzany.......
poniżej daje zdjęci z testu....
i czy to 087 to oznacza 87C czy 8,7C jak to drugie to znaczy ze mam walnięty czujnik i musze go kupić
pozdrawaim
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 03, 2012 17:33   

Angliki pisza że:

7 Temperature and Speed
7.0 Coolant/Engine temperature - changes every whole degree Centigrade. (eg: 021+ is 21°C)
7.1 Ambient/Outside temperature - changes every 0.5 degree Centigrade. (eg.125/130/135 is 12.5°/13.0°/13.5°C)
7.2 Engine speed / Current (RPM)
7.3 Vehicle speed / Current Speed (km/hour).

Więc czujnik jest Ok.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sob Mar 03, 2012 18:12   

VMatas czyli w tym poście
http://forum.roverki.eu/v...a+pok%B3adowego

pomylił sie kolega o jeden przecinek ??

[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 18:12 ]
jezeli czujnik jest ok to juz nie wiem co moze być przyczyną braku możliwość wkrcenia sie pow 3800obr/ nim dodatkowo zauwazyłe ostatnio ze na zimnym silniku na 2 biegu jak przyśpieszam to zaczyna juz szarpac od 2000obr ale wkoncu wkreca sie do tych 3800.. hmm.. juz niewiem co jeszcze mam wyminic
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 03, 2012 20:02   

A po co go wkręcać aż tyle? :D

Jeżeli byleś na T4 i nie zobaczyli ci, jaka jest temperatura silnika to jakoś dziwnie jest - a więc może coś więcej też przeoczyli? Może z dopływem paliwa coś jest nie tak? Wtryski sprawdzili na T4?
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 07:52   

VMatas napisał/a:
Wtryski sprawdzili na T4?
podobno tak, a wkręcam bo czasem potrzeba tak wkręcic jak np. wyprzedzam

dodatkwo jest problem ze jak jest zimny silnik to na 2 powyzej 2000obr zaczuyna szarpac jak dodaje mocnej gazu i tu jest juz wiekszy problem
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
HarryVip Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Lut 26, 2013 20:56
SeniorA
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75] Gdzie jest czujnik temperatury płynu chłodzącego
Lokione Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Paź 28, 2012 19:23
apples
Brak nowych postów [R75] Skoki temperatury płynu chłodzącego
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Maj 05, 2015 20:49
rafalmis1
Brak nowych postów [MG ZT R75] Dodatkowy wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
wingregor Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Wrz 16, 2015 20:30
wingregor
Brak nowych postów [R75] Czujnik temperatury płynu chlodniczego
Pablo.Franek Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Gru 03, 2017 00:45
dimka0309



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink