Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Od jakiegos czasu znikal mi plyn.
Zlokalizowalem wyciek w okolicy termostatu - jest mokra polka silnika i tu rodzi sie moja pytanie. Wygrzebalem gdzies na forum, ze to moze byc
1) peknieta obudowa termostatu
2) jeden z oringow termostatu
Chcialbym sam do tego zajrzec i prosze o rade jak wyjac termostat.
Zalaczylem plik termostat.jpg. Z opisu wyglada to na wykonalna czynnosc, tylko nie wiem jak poluzowac ta rurke z numerem (1), zeby wysunac z niej termostat ?
Czy da rade bez zdejmowania kolektora ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 14:02, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 21, 2010 13:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Musisz odkrecić dwie śrubki mocujace metalowy odcinek przewodu chlodzacego z tylu za silnikiem (w ktorym zamocowana jest wlasnie obudowa termostatu). Odciagasz ta rurke i wyciagasz obudowe termostatu. Najlepiej miec dostęp do kanału i próbować te śrubki poodkręcać
No wlasnie problem jest taki, ze nie moglem srubek wymacac od rury, ktora wchodzi w termostat. A cieknie miedzy obudowa termostatu, a obudowa rozrzadu (pompa wody). Problem polega na tym, ze raz cieknie a raz nie ... Auto stoi u mechanika i oczywiscie jak oddalem to nie cieklo ... Co to bedzie ? Oring (ew. obudowa termostatu strzelona) czy raczej walnieta pompa wody (obudowa rozrzadu jest sucha) ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum