Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 8V] układ powietrza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 8V] układ powietrza
Autor Wiadomość
Gucjan 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: Bych

Rover 200

  Wysłany: Wto Sie 31, 2010 22:12   [R200 1.4 8V] układ powietrza

Wiatm. Chciałbym przerobic układ powietrza i mam juz pewien pomysł tylko mam takie pytanie. Jakie ma zadanie taka czarna puszka pod piltrem powietrza w R200 1.4 8V 97r
mozna ją usunąc czy ma zostac ?
_________________
Gucjan
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 31, 2010 22:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
przemek393 




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 11
Skąd: Brzesko

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 31, 2010 22:41   

Czarna puszka pod Filtrem to rezonator powietrza który powoduje, iż powietrze w układzie dolotowym oraz cykle napełnień cylindra mieszanką paliwowo-powietrzną występują względem siebie w rezonansie w pewnych zakresach obrotowych. Daje to w rezultacie efektywniejsze i szybsze wtłaczanie mieszanki do cylindra, przez co auto jest nieco żwawsze. Nie wiem po co chcesz usuwać rezonator lepiej zmienić cały dolot albo wkładkę sportową np KN
 
 
Wojtek759 



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Lubartów



Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 21:48   

Ja w swoim założyłem Air boxa plus mały wirnik za Air boxem całe nic to daje ale cały dolot z doprowadzonym powietrzem od dołu nawet ładnie chodzi.
Przy normalnej jezdzie chodzi tak jak zawsze (cicho) Przy bardziej dynamicznej czasem potrafi być jak wrc. na pewno samochód wkręca sie szybciej i żwawiej na obroty można poszaleć.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 15:53   

co mu założyłeś? wirnik????????? widze, że z lubartowa jestes, często tam bywam u rodzinki ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
VanOrtega 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 130
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 23:27   

tak racja, ta puszka pod filtrem powietrza to puszka rezonansowa.
Ja osobiscie przy zamontowaniu mojego Air Boxa od SIMOTY usunolem rezonator.
Smiga jak szlaony:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 18:50   

Jakiej wielkości puszkę od simoty dałeś? Czy odczułeś jakąś różnicę poza dźwiękiem?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Wojtek759 



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Lubartów



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 19:40   

spider666 napisał/a:
Jakiej wielkości puszkę od simoty dałeś? Czy odczułeś jakąś różnicę poza dźwiękiem?


AIRBOX SIMOTA do 200km

OBUDOWA WYKONANA Z KARBONU
Wymiary:

* wysokość - 160 mm
* średnica - 130 mm
* średnica wlotu 77mm
Plus....
PODWÓJNA TURBINKA DOLOTOWA
DO UKŁADÓW DOLOTOWYCH WYPOSAŻONYCH W FILTR STOŻKOWY
ŚREDNICA MONTAŻOWA:
65-77 [MM]


Odczucia z jazdy? eleganckie. Efekt ? szybciej się zbiera potrafi nawet na 2 biegu kołami zamielic mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach. Ogółem poprawiona dynamika silnika.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 19, 2011 21:44   

Turbina dolotowa? Możesz pokazać jakieś jej zdjęcie lub link ?
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 19, 2011 22:01   

ehh rozbraja mnie ten pomysł z turbinkami tymi :D Adi to taki wiatraczek wsadzony w dolot który mega robi dla dolotu :D tak jak magnetyzery, rozumiesz? :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 19, 2011 22:21   

Wiatraczek hm... wstawienie wiatraka nic nie da, musiał by być to typowy turbowentylator (konstrukcja zbliżona do wentylatorów pierwszego stopnia w silnikach turboodrzutowych), w tym że z regulowanymi obrotami (lub zaworek spustowy) bo chodzi w nich o to aby podnieść nieco ciśnienie powyżej atmosferycznego.
Problem z tym że turbina musi się kręcić dostatecznie szybko aby w wysokich partiach obrotów nie blokować przepływu swoją niewydajnością a w niskich nie dmuchać za dużo.

A co do magnetyzerów, śmiechy śmiechami ale to po części działa, tylko że powyżej 1,5T (jednostka indukcyjności Tesla, od nazwiska wielkiego naukowca Nikoli Tesli tak nawiasem, fajna postać :wink: ).
Tlen wykazuje właściwości magnetyczne, ale można to zaobserwować tylko gdy jest w postaci ciekłej, kropelki tlenu podążają za magnesem, więc i da się go jakoś tam namagnesować.

We wszystkim jest trochę prawdy że może pomóc silnikowi, ale zazwyczaj to co sprzedają to buble które nie działają bo tego typu wynalazki oblicza się pod konkretne układy.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 19, 2011 22:24   

ADI-mistrzu napisał/a:
We wszystkim jest trochę prawdy że może pomóc silnikowi, ale zazwyczaj to co sprzedają to buble które nie działają bo tego typu wynalazki oblicza się pod konkretne układy.
no i o to mi chodziło :) a wiatraczki to kolejna nowość po magnetyzerach na allegro za groszowy tuning
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 23:47   

Wojtek759 napisał/a:
Ja w swoim założyłem Air boxa plus mały wirnik za Air boxem całe nic to daje ale cały dolot z doprowadzonym powietrzem od dołu nawet ładnie chodzi.
Problem będziesz miał jak Ci się to g....o rozleci i wpadnie do silnika, więc raczej bym to wyjął na twoim miejscu, tym bardziej że to nie daje nic, a wręcz blokuje przepływ powietrza.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 20, 2011 08:22   

Powoduje opóźnienie, czyli wciskasz pedał gazu i zanim ten wiatrak się rozpędzi to hamuje przepływ powietrza (coś jak turbina w dieslach).

Ja taki wynalazek jak już to dał bym przed filtrem i napędzany silnikiem ciągle, z racja ze jego łopatki mają spory prześwit to nadmiar ciśnienia ucieknie (chodź jego wzrost będzie nikły).
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sob Sty 22, 2011 22:17   

fakt że wszystko w dolocie może ograniczać przepływ powietrza.
o ile simota to bardzo dobra firma o tyle te 'turbinki' mogą przeszkadzać.

ciekawe czy kręci się do maks obrotów.
mi kiedyś zagięła się lekko rura od powietrza i do maks obrotów już brakowało 1500
-zatrzymywała się wskazówka (myślałem na początku że za mało zatankowałem :)


Prosty przelicznik z którego łatwo sobie wyobrazić ile auto potrzebuje powietrza:
właściwy stosunek powietrza do paliwa 14,7/1 [kg/kg]
gęstość paliwa ~ 750 kg/m3
gęstość powietrza ~1,3 kg/m3 [tylko]


albo przykład - zdejmij rurę gumową od dolotu powietrze przy kolektorze
i [na własną odpowiedzialność] przyłóż rękę - zobaczysz jaka jest siła ssania.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
VanOrtega 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 130
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 24, 2011 21:44   

Wojtek759 napisał/a:
spider666 napisał/a:
Jakiej wielkości puszkę od simoty dałeś? Czy odczułeś jakąś różnicę poza dźwiękiem?


AIRBOX SIMOTA do 200km

OBUDOWA WYKONANA Z KARBONU
Wymiary:

* wysokość - 160 mm
* średnica - 130 mm
* średnica wlotu 77mm
Plus....
PODWÓJNA TURBINKA DOLOTOWA
DO UKŁADÓW DOLOTOWYCH WYPOSAŻONYCH W FILTR STOŻKOWY
ŚREDNICA MONTAŻOWA:
65-77 [MM]


Odczucia z jazdy? eleganckie. Efekt ? szybciej się zbiera potrafi nawet na 2 biegu kołami zamielic mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach. Ogółem poprawiona dynamika silnika.


jest dokladnie tak jak kolega napisał;) Najwazniejsze dla mnie sa wrazenia z jazdy a po zamontowaniu tego stożka z przyjemnoscia jezdze moja 25tka gdziekolwiek:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wojtek759 



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Lubartów



Wysłany: Wto Sty 25, 2011 22:36   

marcinmarcin napisał/a:
Wojtek759 napisał/a:
Ja w swoim założyłem Air boxa plus mały wirnik za Air boxem całe nic to daje ale cały dolot z doprowadzonym powietrzem od dołu nawet ładnie chodzi.
Problem będziesz miał jak Ci się to g....o rozleci i wpadnie do silnika, więc raczej bym to wyjął na twoim miejscu, tym bardziej że to nie daje nic, a wręcz blokuje przepływ powietrza.


Kolego drogi po pierwsze nie zakładał bym tego gdybym nie wiedział gdyby nie przyniosło to efektu. Na hamowni przed i po nie byłem ale wiem ze to nie ogranicza mocy w brew pozorom po obserwacjach to na prawdę daje szybszy skok na obroty. prosty test... przepustnica i za nią nic, odpalam samochód i wkręcam go na obroty , potem robię ponowny test ale za przepustnicą to nic znaczące twoim zdaniem badziewie. ja różnice widzę. Poza tym cale to badziewie jest zrobione z nie byle jakiego kawałka plastiku więc tak szybko się raczej nie rozleci.
Jedynym sposobem rozstrzygnięcia sporu jest zrobienie testu na hamowni.
A co do magnetyzerów to nie prawda ze nic nic nie dają gdyż mam założone to w dwóch autach : vw Corrado 2.0 16v przed magnetyzerami palił 11L miasto , 9L Trasa Gazu
Po założeniu Magnetyzerów 10.2L miasto 8.1L trasa Gazu.
: MG ZR 1.4 16v Podobny spadek około litry mniej tyle że na benzynie.
Oczywiście obliczone dokładnie i tankowane do pełna po każdych 100km
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 02:56   

Cytat:
Kolego drogi po pierwsze nie zakładał bym tego gdybym nie wiedział gdyby nie przyniosło to efektu. Na hamowni przed i po nie byłem ale wiem ze to nie ogranicza mocy w brew pozorom po obserwacjach to na prawdę daje szybszy skok na obroty. prosty test... przepustnica i za nią nic, odpalam samochód i wkręcam go na obroty , potem robię ponowny test ale za przepustnicą to nic znaczące twoim zdaniem badziewie. ja różnice widzę. Poza tym cale to badziewie jest zrobione z nie byle jakiego kawałka plastiku więc tak szybko się raczej nie rozleci.
Jedynym sposobem rozstrzygnięcia sporu jest zrobienie testu na hamowni.
A co do magnetyzerów to nie prawda ze nic nic nie dają gdyż mam założone to w dwóch autach : vw Corrado 2.0 16v przed magnetyzerami palił 11L miasto , 9L Trasa Gazu
Po założeniu Magnetyzerów 10.2L miasto 8.1L trasa Gazu.
: MG ZR 1.4 16v Podobny spadek około litry mniej tyle że na benzynie.
Oczywiście obliczone dokładnie i tankowane do pełna po każdych 100km

Więc kolejny hit allegro tuningu też pewnie przetestujesz :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 08:48   

Niektórzy dają sobą strasznie manipulować patrze... a ja się zastanawiałem kto w telezakupach kupuje ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 09:44   

Tak patrze na necie na tą "turbine" i jedyne co mi się nasuwa na myśli to "WTF? To jest jakiś wynalazek prosto z NASA? Bo jeśli mnie oczy nie mylą to coś nie jest napędzane niczym innym jak pędem przepływającego powietrza... to jak ma niby nie blokować przepływu? Część energii pędzącego powietrza musi być wykorzystana na napędzenie tego czegoś, a jak jeszcze masz dwa takie wynalazki to już zupełnie porażka... ale ważne, że Ty jesteś zadowolony, że wydałeś kasę na chińską zabawkę :ok:

Komentarze na necie mówią wszystko:
Cytat:
Tak samo jak w przypadku wszystkich innych dostępnych na rynku nowości z Chin, również ten produkt nie nadaje się do montażu nawet w rowerze i kategorycznie odradzam trzymania go nawet blisko samochodu, bo nie dość że to wstyd to niebezpieczne.

Pracuję w warsztacie zajmującym się modyfikacjami samochodów i pewnego dnia klient przyniósł mi taką turbinkę i chciał, żebym ją zamontował. Nawet gdybym uległ jego prośbie i bardzo chciał, nie miałem możliwości wsadzenia tego do dolotu, gdyż rozpadła się w rękach! Aż strach pomyśleć co by się stało gdyby ktoś faktycznie wsadził to do układu i rozpadła by się podczas jazdy. Za filtrem nie powinno być nic, co może blokować przepływ powietrza do komory spalania. Jak ma coś tam być, to na pewno producent o tym pomyślał.

Ta turbina nic NIE daje! NIE przyśpiesza przepływu powietrza w układzie dolotowym silnika. NIE zwiększa również ciśnienia powietrza, NIE wygląda estetycznie i NIE jest solidnie wykonana. Powtarzam, NIE WOLNO TEGO MONTOWAĆ w samochodzie!


Cytat:
miałem do czynienia z tym wymysłem dowcipnych konstruktorów w samochodzie klienta. Przyjechał na normalny przegląd zwracając mi uwagę na dziwne odgłosy dochodzące spod maski. Okazało się później, że dopiero, co kupił ten samochód nie wiedząc, że wcześniejszy właściciel obdarował go tytułową wspaniałą turbiną. Oczywiście wymontowałem to ustrojstwo, co ciekawe brakowało jednej łopaty śmigła. Nawet nie chce wiedzieć gdzie się podziała. Jeśli ktoś chce by jego samochód przestał jeździć to jest produkt dla niego. Ogólnie nie kupujcie tego szajsu!!!


:rotfl:

Cytat:
mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach

Jakie wcześniej miałeś problemy z wymijaniem?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 12:44   

Pływak napisał/a:
Cytat:
mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach

Jakie wcześniej miałeś problemy z wymijaniem?

Nie dopatrzyłem się tego :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] układ dolotowy , stożek
kula92 Tuning mechaniczny 1 Czw Lut 02, 2012 17:21
Alexi
Brak nowych postów [R200] Obudowa filtra powietrza
leszczu Tuning mechaniczny 13 Pią Gru 07, 2012 08:10
Markzo
Brak nowych postów [R200] Tłumik mugen i filtr powietrza K&N. Co to da?
donmulanka Tuning mechaniczny 24 Sob Lut 23, 2008 14:26
maciekwawa
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 98r.] Jaki filtr powietrza i wydech najlepszy
mieszko911 Tuning mechaniczny 6 Pią Paź 18, 2013 19:57
MD
Brak nowych postów Układ wydechowy do 200vi
pajakVi Tuning mechaniczny 5 Nie Sie 29, 2010 21:15
pajakVi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink