Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Aluminiowy korpus pompki sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Aluminiowy korpus pompki sprzęgła
Autor Wiadomość
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 04, 2011 08:58   

Zaworek zwrotny jest umiejscowiony centralnie na czole tłoczka (pod białą plastikową zaślepką i małą sprężynką).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 04, 2011 08:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 10:56   

AAND, nie ,zawór zwrotny na samym tłoku ,ty mówisz o szybkozłączce, 100sztuk :grin: wątpliwa sprawa, 10 może ,sam na allegro sprzedał 92 przedmioty :razz: a wątpie zeby we wrocławiu 100 korpusów miesiecznie sprzedawał
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 04, 2011 11:27   

Trochę zdjęć, aby wszysko było jasne.
Słabym punktem tej konstrukcji jest zaworek zwrotny jak również szara plastikowa uszczelka tłoczka.
Są to zdjęcia padniętej pompki. Nie dało się już na niej jeżdzić, pedał zostawał w podłodze. Podnoszenie pedału i podpompowanie już nic nie dawało.
Przecieków płynu na zewnątrz żadnych nie było (sucho). Płyn poprostu cofał się z powrotem za tlok, do zbiorniczka.
Wymieniłem na nową. Przejechałem już na niej 24 000 km (9 miesięcy).
 
 
AAND 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 56
Skąd: Tczew



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 20:36   

Co moge powiedzieć więcej w tydzień poszło 6 korpusów, jak narazie 0 pytań, będę informował jak sprawy bedą szły dalej.

pozdrawiam

[ Dodano: Pią Lut 04, 2011 20:36 ]
Pompki niestety nie moge założyć do freelandera, wysprzęglik BRITPARTOWY założyłem 2 miesiące temu i jak narazie ok, ciekawe jak długo wytrzyma ;)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 04, 2011 20:42   

Mój wysprzęglik BritPart od TD4 przejechał już 34 tys (17 miesiecy). Jak na razie wszystko gra.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 20:47   

AAND napisał/a:
Co moge powiedzieć więcej w tydzień poszło 6 korpusów, jak narazie 0 pytań, będę informował jak sprawy bedą szły dalej.
Może to jedna osoba kupiła bo padają w takim tempie. :razz:
AAND napisał/a:
wysprzęglik BRITPARTOWY założyłem 2 miesiące temu i jak narazie ok, ciekawe jak długo wytrzyma
Ja kupiłem od Ciebie AP i śmiga bez zastrzeżeń. :grin:

P.S. Miło że pojawiłeś się u nas na forum. Widząc opisy na aukcjach widzę że już przeglądałeś http://forum.roverki.eu/v...p=459245#459245 :wink:
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 04, 2011 23:10   

u mnie już 3 z tym wynalazkiem było... ;] czekam na resztę, bo to kwestia czasu, zadziałało bo po prostu mieli syf i się odetkało przy wymianie bo płyn poleciał, nic więcej.

"Wystarczy wyciągnąć starą pompkę, przełożyć tłoczek, zalać płyn do zbiorniczka, odpowietrzyć (tak jak odpowietrza się hamulce ) i jeździć." - to nie układ hamulcowy nie ma zaworków... nie tak się odpowietrza;]

"Dotychczasowa pompka została stworzona w korpusie plastikowym, mało wytrzymałym na tarcie jakie jest przy każdym wysprzęglaniu, " - nic się nie wyciera... miałem jedną wytartą i to przez tuning właściciela :)


"Wystarczy wyciągnąć starą pompkę, przełożyć tłoczek, zalać płyn do zbiorniczka, odpowietrzyć" - zapomniałeś o gumowym wkładzie w zbiorniczku, jest on baardzo ważny:)

co do reszty potwierdzam, fajny ten korpus ale nie leczy jedynie zapobiega :) no ale wszystko trzeba przejść:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 04, 2011 23:23   

A tak trochę z innej beczki: przymierzał ktoś może tłoczki z innych aut do korpusu z R75?
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 10:08   

0l0, tak gdzies już był temat poruszany ,nasza pompka jest nietypowa :razz:
 
 
AAND 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 56
Skąd: Tczew



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 15:26   

Czyli co ?? Całkowicie korpus ten się nie sprawdza ?? lepiej odpuścić temat ?? czy może kwestia rozwojowa, typu, że sprzedawać z nowym zaworkiem i reperaturką ?? może da się dopasować zaworek, jeżeli on też zawodzi ?

Korpus jest wykonany Ok, tylko jak wyżej są opisy że to nie jest wina korpusu, tylko tłoczka, to czemu się nie da dopasować tylko gumki ?


Rozumiem wątpliwości do firmy FATIMEX, ale może jednak udało im się coś dobrego zrobic ??

;)

[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 15:26 ]
Co do opisu to faktycznie, nie powinno się tego odpowietrzać jak hamulce... tylko w drugą strone :) przynajmniej pompki plastikowej nie da się tak do końca odpowietrzyć.


Patrzę na temat z innej strony - nowe pompki są masakrycznie drogie i też zawodzą dość szybko, kto nie chce przerobić na pompkę z BMW to nie ma za wiele opcji :)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 16:13   

Fatimex popełnił błąd na starcie.
Zainwestował kasę w rozwój korpusu. Mógł od razu korpus przystosować do innego tłoczka (z innego auta) o średnicy 16mm. Takich dobrych kandydatów jest mnustwo. Choćby pierwsza lepsza pomka od jakiegoś japończyka z ciegnem zakończonym gwintem. Do cięgna dorobić tylko przykręcane oczko i kontrowane nakrętką.
Takie kompletne pomki kosztują niewiele ponad 100zł, a do niektórych dostępne sa nawet kity naprawcze za grosze.
Wtedy napewno i naprawdę schodziły by takie pomki w setkach.

W zamian za to proponują korpus za koszmarne pieniadze, nie wnoszący prawie nic, do którego pasuje tylko orginalny tłoczek do kupienia za min 600zł. Szukają naiwniaków którzy kupią taki korpus i będa wkładać swoje mocno wyeksploatowane tłoczki.
Za ten korpus moge dać 100zł a nie ponad 400.

Pompka od BMW była by dobrym rozwiazaniem gdyby nie fakt że średnica tłoczka wynosi 19mm co powoduje zmianę przełożenia układu z 3.67 na 2.60 i oczywiście padał musi ciężej chodzić.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 21:19   

Pieta napisał/a:
Pompka od BMW była by dobrym rozwiazaniem gdyby nie fakt że średnica tłoczka wynosi 19mm co powoduje zmianę przełożenia układu z 3.67 na 2.60 i oczywiście padał musi ciężej chodzić.
jak dobrze wycętrujesz i dasz cos pod pedał ok 0.5 cm jest idealnie
Jeżdże ponad dwa lata i nawet do pompki niezaglądałem ,w porównaniu z wiekszoscią posiadaczy r75 którzy co chwile mają problemy z pompkami,węc mysle ze jest bardzodobrym rązwiązaniem
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 23:07   

domel-x napisał/a:
Pieta napisał/a:
Pompka od BMW była by dobrym rozwiazaniem gdyby nie fakt że średnica tłoczka wynosi 19mm co powoduje zmianę przełożenia układu z 3.67 na 2.60 i oczywiście padał musi ciężej chodzić.
jak dobrze wycętrujesz i dasz cos pod pedał ok 0.5 cm jest idealnie
Jeżdże ponad dwa lata i nawet do pompki niezaglądałem ,w porównaniu z wiekszoscią posiadaczy r75 którzy co chwile mają problemy z pompkami,węc mysle ze jest bardzodobrym rązwiązaniem


Centrowanie to nie wszystko.
Pompka może być wycentrowana idealnie, ale i tak ciężej chodzi z racji większego tłoka. W zeszłym roku zamontowałem u siebie, wycentrowałem idealnie i chodziła cieżej. Potem pomierzyłem i okazało sie, że średnice tłoczków są inne. Wymontowałem ją i wróciłem do orginalnej.
Pomnpka BMW jest rowiazaniem bardziej niezawodnym ale nie idealnym.
Pedał sprzęgła w R75 chodzi ciężko w porównaniu z innymi autami. Pompka BMW pogarsza komfort w tej kwestii.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 11:34   

Pieta, jak ktos ma delikatną nóżke :razz: ma wiekszy tłok ale mniejszy skok
niewiem ale ja różnicy niemam zadnej ,zresztą kiedys na spocie porównywalismy i różnica niewyczuwalna była ,może to tylko twój przypadek :smile: ,
tak wogule to juz mam pedał od angola troszke inaczej pospawany zeby pompa była zamontowana pod innym kontem ,i mam nadzieje ze bedzie lżej chodzić.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 15:23   

domel-x napisał/a:
Pieta, jak ktos ma delikatną nóżke :razz: ma wiekszy tłok ale mniejszy skok
niewiem ale ja różnicy niemam zadnej ,zresztą kiedys na spocie porównywalismy i różnica niewyczuwalna była ,może to tylko twój przypadek :smile: ,
tak wogule to juz mam pedał od angola troszke inaczej pospawany zeby pompa była zamontowana pod innym kontem ,i mam nadzieje ze bedzie lżej chodzić.


Skok nie ma znaczenia. Poprostu przy tym samym ruchu pedału sprzęgła (nogi) łożysko wyciskowe wykona wiekszy ruch przy pompce BMW.
Ale za to musisz użyć większej siły. Praw fizyki i mechaniki nie zmienisz. W hydraulice stosunek przekroju tłoków to tak jak w przekładniach kołowych, stosunek średnicy koła napędzającego do napędzanego.
Jeżeli nie czujesz tej różnicy w samochodzie, to porostu nie masz wyczucia w nodze.
Montując pompkę BMW myślałem, że jest ona zamiennikiem pod względem hydraulicznym, jak się okazało nie jest.

Też jakiegoś czasu kupiłem komplet pedałów od R75 za grosze. Myslałem o przerobieniu padału sprzęgła poprzez przesunięcie punktu mocowania cięgna pompki bliżej osi obrotu pedału i w ten sposób uzyskać to samo przełozenie całkowite układu jak w orginale.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:21   

jak skok niema znaczenia przy większym tłoku :? :musisz zmniejszyc skok zeby nierozwalic wysprzeglika,zeby tyle samo płynu pompa podawała co pompa orginalna
Pieta napisał/a:
, to porostu nie masz wyczucia w nodze.
tak niemam jak i paru kolegów z tego forum co byli n spocie w toruniu ,troche filozofujesz :razz:

co do nowego zamontowania pompki musze jeszcze blaszke podobną dorobic jak przy przy przeróbce bmw ,tylko musi byc skierowana do góry i mam wszystko, fajne własnie rozwiązanie ma bmw pompa prawie pionowo jest
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 21:38   

wedlug mnie to najwazniejsze jest uszczelnienie na tloczku a takie mozna by bylo dobrac
w sklepie z hydraulika silowa np od silownikow uszczelnienie tti kosztuje grosze
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
arcisir2 




Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 34
Skąd: WROCŁAW - LONDYN

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 13:11   

witam, szkoda ,ze temat w lutym się zakończył, bo ciągle mam dylemat regenerować, przerabiać na bmw czy chociażby montować nowy korpus ale tylko po to by sprawdzić jaki wpływ będzie miało na użytkowanie i jego zużycie... jakieś doświadczenia po 10 miesiącach ( nowy?, regenerowany?, naprawiany? ? )
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 16:27   

Ja zamontowałem u siebie metalowy korpus w czerwcu 2010 i jak na razie bez żadnej dodatkowej ingerencji pompka działa idealnie (tyle, że miałem sprawny tłoczek).
 
 
arkady 




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 20:06   

ja regenerowalem u kolegi z forum i jestem zadowolony;]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Problem z pedałem sprzegła po wymianie pompki sprzegła
taba19 Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Sie 10, 2016 23:22
taba19
Brak nowych postów [R75] Zamiennik pompki sprzęgła
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 29, 2015 12:07
Balas87
Brak nowych postów [R75] Wymiana pompki sprzęgła
niunia Rover serii 75, MG ZT 31 Wto Cze 11, 2019 20:50
martinsc
Brak nowych postów [R75] Przewód pompki sprzęgła
Pieta Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 04, 2010 18:47
Pieta
Brak nowych postów [R75] Zakup pompki sprzęgła
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Lip 21, 2009 14:40
Marian_K



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink