Najprostsze opcje to zimny dolot (bezpośrednio do puszki (ale nie wymontowuj puszki aby filtr był odizolowany))
Dobry filtr powietrza z większą przepustowością powietrza (np. K&N lub Pipercross)
A tak tyćko więcej babraniny może większy IC .. Tylko wtedy już IC nie byłby w ori miejscu bo tam raczej nie ma miejsca a w zderzaku..
Powiem Ci, że kumpel w CRX miał z renault Master i pasował do niego jak fabryczny. Proste mocowania i całkiem nie zła wydajność ale jak to w R600 siądzie to się przekonam dopiero za kilka miesięcy... Ewentualnie jak chcesz obniżyć temp w silniku może bandaż na kolektor coś pomoże ale nie wiem na ile to pomoże w cieplejsze dni silnikowi..
A tak swoją droga bo mnie to zastanawia.. Brt jest coś o Roverach czego Ty nie wiesz ? Jeszcze nie spotkałem się z tematem w którym byś się nie udzielił i odpowiedź nie była by poprawna (co widać po ilości Pomógł)..
Wgraj sobie mapki do Zabola do tego power button jak radzi Brt i ma to jechać
Filtry i tego typu rzeczy mało dają bo i tak tobie Turbina znów zagrzeje powietrze IC schłodzi. Ważne tylko ze dbać o regularne wymianę filtrów powietrza oraz paliwa
Ogólnie co zauważyłem to w tych naszych Dieslach się powinno te filtry co min 8-10tys km wymienić bo mój po 10tys to wygląda jak by tarzał się w jakiejś kotłowni
Podkręć sobie jeszcze Turbo jak tego nie zrobiłeś na 1.4bara
A druga opcja to inny IC lub od razu inna Turbinę albo pompę wtrysku opcji jest sporo jak chce się dłubać ale nie jest to tanie juz
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pawkaz, O kurcze to faktycznie mało Załóż sobie nowy filtr zobacz jak bardzo jest stary zabrudzony o pojeździj tak z 3 miesiące i zobacz jak bardzo się zabrudził Porównaj sobie ze starym rocznym filtrem na przykład co ma tylko te 5tys km
Możesz jeszcze przedmuchiwać np filtr co jakiś czas tez trochę syfu wytraci z niego Najgorzej są okresy gdzie jest sucho i dużo kurzu.
Popróbuj sobie zaglądnij i mniej więcej wyczujesz u siebie czas wymiany filtru
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
tomii620si, Tak tez się robi tylko co innego jak ktoś ma mały przebieg roczny
Ja takie coś tylko znam z swojego Malucha Tam raz do roku filtr przedmucham kompresorem i suma summarum olej wymieniam co 3lata oraz filtr bo nie zdarzam nawet 2tys kilometrów przez ten okres nim zrobić
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ja niestety robię tyle km, że czasami przesypiam poprawną wymiane olejów itd bo gdzieś mi te km uciekają.. (120km dziennie do pracy w 1 stronę i jeszcze do swojej 20km dziennie w strone także moje auta biją multum km)
A co do osiągów to powiem Ci, że miałem wolną chwile jak stałem w korku (i jakoś tak mi się przypomniał ten temat) i nic więcej sensownego mi nie przychodzi do głowy niż to co napisałem..
Dobry dolot --> większy IC .. Ewentualnie jak Ci mało mocy to jakiś chip (może większe wtryski ale przy delikatnym chipie myślę oryginalne wtryski bezproblemowo wydolą). IC np. z mastera 150zł (tyle, że wystaje ze zderzaka) + jakieś kolanka itd. aby to dobrze połączyć i jakiś chip i masz i moc i lepsze osiągi.. Do tego bandaż na kolektor (najlepiej przed chipowaniem) i wtedy masz już zupełnie inne auto.. Tylko inne pytanie. Czy masz na to $ i przede wszystkim czy Ci się chce ..
Pawkaz, zagadaj z ziomalami z W-wy o chipie, wtedy już nie powiesz że ci się auto muli, z Raptilem lub Markiem
Co do filtra powietrza, ja nigdy nie patrze na przebieg, widzę że jest brudny to wymieniam, filtr kosztuje grosze bo już od 20zł.
Brt - z DPL do Wrocka (oddają za paliwo jak za bene a na gazie jeszcze ich 70zł dziennie obrabiam także dniówka jest piękna )
Powiem tak bo nawet miałem Ci pisać na PW.. Masz mega wiedzę o Roverach, jak sam napisałeś - zamiłowanie to czemu jeździsz alfą ? Wiem, że mają fajną linie ale chyba na tym się kończy (no 2.4JTD jeszcze daje rade)..
Bierz 620Ti z gazem albo jak chcesz coś młodszego to jakiegoś 75/ZT albo ZS na podtlenku propanu ..
szoso - nie wiem.. Ja tam tych najtańszych nie kupuje..
Alfa ... jest piękna i bardzo fajnie jeździ ... a jak już, to w kolejce 159 stoi ZT niezły ale trochę starkawy się robi tego 2.4 najchętniej bym przygarnął ale do 159. W 156 ten silnik 1.9 16V robi wystarczającą robotę ... 2.4 gorzej jedzie. MI niestety do paliwa nie dopłacają, więc oprócz belli będzie jakiś 1.1 LPG niedługo a nie Ti
Gdyby nie K-seria to bym wrócił do R200 pewnie i do niej LPG wrzucił ... ale nie chcę K-serii wiec będzie coś innego
Szoso - nie wiem. Ja ostatnio wpakowałem zwykły filtr za 90zł i teraz do Ti będę szukał jakiegoś K&N albo pipercrossa
Bociek - uwierz jest różnica .. Czasami filtr potrafi zmienić charakterystykę pracy silnik (kiedyś w BMW wrzuciłem K&N dedykowanego to niebo a ziemia)
Brt - no fakt .. 159 piękna fura <3. Jak ma się na to $ to czemu nie ..
Czyli jednak nie wrócisz do Roverków . To może kup 200 coupe i na jakimś zlocie zrobi się konkurs mechaników na Swap na Hondowską np. D serie jakaś D16z6 Ci się wciśnie i bedziesz miał hihi a tak na serio to szkoda bo dobrze by miał R u Ciebie..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum