Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Tłumiki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Tłumiki

Jakie i gdzie
Autor Wiadomość
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 10:51   [R620] Tłumiki
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,

Poszukuję tłumików (środkowego i końcowego) do Rover-a 620Ti. Proszę o pomoc, gdzie mogę je dostać oraz jakie tłumiki będą pasowały. Mój mechanik nie potrafi niczego dobrać, może dostać orginały za łącznie ponad 700zł, a to wydaje mi się bardzo drogo.

Pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 12, 2010 10:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:09   

Mysle, ze www.tomateam.pl

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 11:09 ]
Jezeli sa takie same jak w innych wersjach silnikowych to jeszcze moze byc z Accorda, 4 gen, 5 gen. Ja do siebie zalozylem koncowy z ACC 4 gen. i hula az milo.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:11   

Chyba właśnie są inne niż w pozostałych wersjach, średnica wydechu jest podobno większa.
Na tomateam.pl nie znalazłem tłumików.
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:33   Re: [R620Ti] Tłumiki

emthommas napisał/a:
Witam,

Poszukuję tłumików (środkowego i końcowego) do Rover-a 620Ti. Proszę o pomoc, gdzie mogę je dostać oraz jakie tłumiki będą pasowały. Mój mechanik nie potrafi niczego dobrać, może dostać orginały za łącznie ponad 700zł, a to wydaje mi się bardzo drogo.

Pozdrawiam.

A TU i TU2 sprawdzałeś?
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 12:29   

Najciemniej pod latarnią ;-) Przeszukałem forum a na FAQ nie spojrzałem. Dzięki.

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 12:29 ]
Takie tłumiki udało mi się znaleźć w necie:
środkowy:
Bosal 284-355 (315zł brutto)
Edex 22.200 (120zł)
końcowy:
Bosal 279-345 (475zł brutto)

Czy ktoś zna sklep, gdzie można znaleźć tańszy tłumik końcowy?
A może można dobrać jakiś inny niż orginalny tłumik końcowy? Np. stąd: http://www.tlumikisportowe.com/tlumiki,7.html
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 20:38   

Tłumik końcowy jest prawie taki sam jak w dieslu. Odróżniają go końcówki wydechowe zakręcone do dołu (można se zmienić na fajne końcóweczki ale cena za sztukę to około 80-150 pln) i flansza mocowania od strony tłumika środkowego. Jak wymieniałem na ten z diesla to mechanik odciął flanszę z starego tłumika i zmontował do nowego - cena z robocizną wyszła równiutko 200pln (sam tłumik to koszt ~160pln). jedyny mankament to nieco głośniejsza praca silnika ale za tą cenę nie ma powodów do narzekań. Średnica rur, sposób ich wygięcia, mocowania idealnie pasują - tylko ta flansza
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 20:25   

Wielkie dzięki Marrkus, to bardzo przydatna informacja myślę że nie tylko dla mnie.

Jakiej firmy tłumik kupiłeś? Ja znalazłem na Allegro Polmostrów.

Tylko dlaczego ma być głośniej? W sumie silniki diesla są głośniejsze, więc chyba tłumiki powinny mieć większą siłę tłumienia niż w przypadku benzyniaka?

A Ty jeździsz z końcówkami wydechu wygiętymi ku dołowi, czy coś udało ci się z tym zrobić? Szczerze mówiąc to wolałbym wydech "prosty", dużo ładniej wygląda. A mam teraz ładne chromowane końcówki, może da się te zagięte obciąć i założyć te chromowane.
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 21:51   

emthommas napisał/a:
Wielkie dzięki Marrkus, to bardzo przydatna informacja myślę że nie tylko dla mnie.

Jakiej firmy tłumik kupiłeś? Ja znalazłem na Allegro Polmostrów.

Tylko dlaczego ma być głośniej? W sumie silniki diesla są głośniejsze, więc chyba tłumiki powinny mieć większą siłę tłumienia niż w przypadku benzyniaka?

A Ty jeździsz z końcówkami wydechu wygiętymi ku dołowi, czy coś udało ci się z tym zrobić? Szczerze mówiąc to wolałbym wydech "prosty", dużo ładniej wygląda. A mam teraz ładne chromowane końcówki, może da się te zagięte obciąć i założyć te chromowane.


Głośniej jest dla tego że wcześniej siedział Unipart (jeżeli dobrze pamiętam) a ten obecny to było nie było jakiś b.tani zamiennik. Końcówki mam na razie takie jak w dieslu - może na wiosnę zmienię- podczas wymiany tłumika nie maiłem czasu na wybranie bo było już późno i zamykano zakład. Moje końcówki niestety nieco się zniszczyły gdy ciągnąłem nimi po ziemi. Mi się mażą dwie takie końcówki jak na zdjęciu:

 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 22:32   

Ładnie te końcówki będą się w Roverku prezentowały :-) Ja mam chromowane, raczej dyskretne - niewiele szersze od orginalnych końcówek wydechu. Ale i tak dobrze wyglądają.

Spróbuję chyba zamówić ten tłumik z diesla. Szukam jeszcze potwierdzenia, że średnica wydechu się zgadza.

[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 22:32 ]
Nie mogę jeszcze znaleźć tego łącznika elastycznego sprzed katalizatora (Bosal oznacza go chyba jako 823-839 lub GEX-33665).
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 11:11   

Ten łącznik nie musi być jakiś specjalny, tłumikarze zazwyczaj mają takie rzeczy na stanie i są w stanie dopasować.

Można również znaleźć na allegro:

http://www.allegro.pl/ite...w_bmw_alfa.html
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:12   

Chyba zamówię tłumik od diesla. Wcześniej proszę o opinie na temat takiej instalacji (tłumik od 620SDi do 620Ti) osoby dobrze zorientowane w mechanice. Czy wydech z diesla będzie miał odpowiednią przepustowość?

Przy okazji - jakie są średnice wydechu w 620Ti i 620SDi? Nie mogę znaleźć takich informacji. W Ti chyba 2.5 lub 2.25 cala, a w SDi?
 
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 13:04   

Zadzwoń pod ten numer, gość ma dużo części od Rovera 620Ti i jest konkretny a i ceny ma dobre, sam od niego co nie co wziąłem :) oto nr: 601424697
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 14:51   

Kupiłem od gościa poleconego przez DANTE79R. Używany, ale mam nadzieję że stan tłumika będzie lepszy niż ten co wymieniam...
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 18:04   

Średnicę rur w tym tłumiku który wstawiałem (czyli od SDi) sprawdzaliśmy i była identyczna jak w tym który tam siedział wcześniej - tylko dla tego zdecydowałem się na taki zabieg. Co do przepustowości to nie ma co się martwić - to jest tłumik końcowy - tu by coś spiep..ć (spowodować spadek mocy) to chyba trzeba by było zatkać ten tłumik :wink: jego głównym zadaniem jest dopasowanie poziomu dźwięku do przepisów.

Ile dałeś za używkę??
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 18:29   

mam pytanie czy nie prościej i szybciej było kupić na allegro tłumik końcowy jakiś sportowy? Nikt nie każe kupować przecież jakiegoś wyjca a co nowe to nowe zawsze.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 18:43   

Można kupić uniwersalny np ultera ale trzeba by było jeszcze dorobić rurę od tłumika środkowego, w ostateczności wykorzystać tą z starego tłumika. Niezły tłumik niestety kosztuje - tak jak pisałem ja za tłumik z SDi i jego montaż zapłaciłem 200pln w takiej cenie to wiele nie znajdziesz - tym bardziej że ja potrzebowałem tłumika na już... kiedyś przy następnej okazji zmienię sobie na coś lepszego... jeżeli jeszcze będzie do czego go montować :wink:
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 19:32   

Pytałem z czystej ciekawości czy to jest jakoś uwarunkowane że szukaliście oryginału! Teraz już rozumiem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 20:00   

Moje zdanie jest takie: Rover 600Ti to przede wszystkim limuzyna i choć ma buta to jakoś sobie nie wyobrażam zarówno wygaru typu rynna czy jakiegoś wyjca. Osobiście myślę że najlepszym rozwiązaniem jest oryginał i piękna nie duża chromowana końcóweczka :) ale oczywiście to tylko moje zdanie i moja 600-tka tak właśnie będzie miała :) na wiosnę.
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 17, 2010 13:48   

Za używkę dałem 50zł - cena niska, dlatego się zdecydowałem. Choćby rok pojeździł to się opłaci.
 
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Lut 17, 2010 18:23   

no proszę jak ładnie pomogłem
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Dwa tłumiki końcowe
davidlive Rover serii 600, Honda Accord 6 Nie Lut 05, 2012 12:53
KRYS
Brak nowych postów [R620] Czy części od R400 pasują do R620?
SupportOnline Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Cze 09, 2013 10:36
tronsek
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 19:30
marthinez
Brak nowych postów [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Paź 22, 2007 22:39
piter34
Brak nowych postów [R620] Demontaż kierownicy w R620
szags Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Wrz 15, 2010 14:15
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink