Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 16v] po zmianie oleju klepie zawór
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 16v] po zmianie oleju klepie zawór
Autor Wiadomość
marcino2000 



Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Kraków



  Wysłany: Pią Lut 04, 2011 15:32   [R25 1.4 16v] po zmianie oleju klepie zawór
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Witam, po zmianie oleju zaczął klepać któryś z zaworów. Jak temu zaradzić?
pozdrawiam
Marcin
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 04, 2011 15:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 04, 2011 15:36   

włąsnie wczoraj tez uslyszalem ze cos zaczelo stukac ;/ ale oleju nie wymienialem po wymianie zobacze ja uzywam VALVOLINE MAX LIFE pol syntetyk
 
 
 
marcino2000 



Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 15:43   

z tego co się orientuje to jest tam jakiś hydrauliczny regulator luzu i to prawdopodobnie jego wina,tylko chciał bym żeby mi powiedział ktoś kto miał do czynienia z tym problemem. A olej był i jest wlany zgodny ze specyfikacją producenta.
pozdro!

edit: dodam że 100% pewności nie mam że to zawór, odgłos dochodzi z okolicy dekla rozrządu, razem z olejem i filtrem były zmieniane świece, odgłos pojawia się po włączeniu silnika, nie mają znaczenia obroty ani temperatura, na benzynie i gazie chodzi tak samo.
 
 
Andrzej_1272 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 304
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 17:43   

A może któraś ze szklanek,puka :?:
 
 
marcino2000 



Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 17:57   

Taki zbieg okoliczności by się przydażył? Przed zmianą oleju tego nie było. Wie ktoś jak działa ta automatyczna regulacja luzów zaworowych? Jakiś schemat rysunek albo coś?
jutro jeszcze sprawdzę układ zapłonowy, raz coś podobnego już miałem i okazało się że cewka padła i na jeden gar nie dawała prądu
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 19:14   

marcino2000 napisał/a:
z tego co się orientuje to jest tam jakiś hydrauliczny regulator luzu i to prawdopodobnie jego wina,

Kazdy z 16-stu popychaczy jest hydraulicznym regulatorem luzu.
marcino2000 napisał/a:
Witam, po zmianie oleju zaczął klepać któryś z zaworów.

Zdarza sie wtedy gdy za dlugo sie jezdzi pomiedzy wymianami, swiezy olej rusza syf w silniku ktorego juz w zawiesinie nie mogl utrzymac stary olej.
marcino2000 napisał/a:
A olej był i jest wlany zgodny ze specyfikacją producenta.

Czyli 10W40 "polsyntetyk" olej oki, jak kazdy tego typu to olej bardzo sredniej jakosci i w zasadzie to mineral, ale to nie na temat. Tak czy inaczej skroc okresy pomiedzy wymianami, a ten olej co masz teraz wymien np po 5 tys. ,albo wczesniej na taki sam lub lepszy.
Andrzej_1272 napisał/a:
A może któraś ze szklanek,puka

To jest potoczna nazwa popychacza wiec pewnie tak.
marcino2000 napisał/a:
Wie ktoś jak działa ta automatyczna regulacja luzów zaworowych? Jakiś schemat rysunek albo coś?

Mam w bagazniku moje stare popychacze to zrobie Ci fotki (jak potrzebujesz) jutro i wyjasnie co i jak.
I sprawdz uklad zaplonowy zeby wykluczyc jego uszterke.
Na stukajace popychacze moze pomoc przejazdzczka z obrotami pod czerwone pole, jeden ze specyfikow ktory dolewa sie do oleju, plukanka silnika przy wymianie oleju, trzymanie poziomu oleju ok. max na bagnecie, zmiana oleju na syntetyczny lub lepszej jakosci i lepkosci lub wymiana popychaczy. Wszystkie ze sposobow moga pomoc lub nie lacznie z wymiana. Zacznij od przegonienia auta moze sie popychacz odetka. Mi najpierw pomogla plukanka silnika na jakis czas ,potem na dluzej zmiana oleju na syntetyk. Az skonczylo sie wymiana. Mi stukaly tylko na zimno. W innych autkach co widzialem stukajace popychacze pomagal ktorys z powyzszch sposobow. Pozdr.
 
 
marcino2000 



Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 23:38   

dzięki za pomoc:) Problem na szczęście się rozwiązał, przejechałem się kilkanaście kilometrów i problem ustąpił, równocześnie keczu opisał bardzo dokładnie co zrobić. Dziękuję:) Rano na zimnym silniku zobaczę czy będzie klepał czy nie i w razie czego napiszę. Pozdrawiam!

edit:
znalazłem jak wygląda popychacz, pasowało by zasadę działania jeszcze poznać- ja z tych dociekliwych:)
pozdrawiam:)
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 21:00   

marcino2000 napisał/a:
Rano na zimnym silniku zobaczę czy będzie klepał czy nie

Na zimnym może klepać, mamy jeszcze w K-seryjce zjawisko opisane jako "piston rattle". Także nie sugeruj się :mrgreen:
keczu napisał/a:
przejazdzczka z obrotami pod czerwone pole
u mnie to wyeliminowało pukanie popychaczy, ale tylko na ok 1000 km, przeciągnij go do odcięcia na 4 biegach, przy okazji zobaczysz ile ma do setki :razz: Pukanie popychaczy często zapoczątkowane jest niedoborem oleju w silniku
keczu napisał/a:
trzymanie poziomu oleju ok. max na bagnecie
:ok: Z tym można śmiało jeździć, także jak Cię to nie mierzi strasznie to bez sensu ładować kasę, poczekaj lepiej na HGF to sobie to przy okazji wymienisz :razz: koszt jednego popka ok 40-50 zł a Ty ich masz 16 :/ Można taniej znaleźć w Anglii, jak masz kogoś znajomego na wyspach podeślij mu vin niech szuka :wink: mój znajomek zakupił za 3 funciaki sztukę do tego 230 zeta przesyłka ups i tak go wyszło taniej :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 iDT 2000r.] Zawór nadmiarowy pomy oleju
maras83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sty 13, 2009 07:25
oprawca_1978
Brak nowych postów [mg zr] nie odpala po zmianie silnika
zukmen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Sro Sie 22, 2012 21:44
zukmen
Brak nowych postów [R25] Problem z SRS po zmianie foteli.
herobot Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lut 10, 2017 17:47
herobot
Brak nowych postów [R25] Opór przy zmianie biegów
Yadziah Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Lis 06, 2011 22:01
Pawell
Brak nowych postów [MG ZR 2.0] muł na niskich obrotach przy zmianie z 1 na 2
rafal64j Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Sie 14, 2011 19:43
JacK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink