Wysłany: Sro Sty 05, 2011 16:29 [R214] Silnik benzynowy dziala jak diesel
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich serdecznie.
Jako ze to jest mój pierwszy post na forum prosiłbym o małą wyrozumiałość.
W sylwestra miałem wyjazd w góry. Po odpaleniu mojego R zaczęło troszkę dziwnie stukać pod maska, sprawdziłem wszystkie płyny, czy są dobrze naciągnięte paski itp. To co powinno się robić przed dalszym wyjazdem.
Po rozgrzaniu silnika stuki, lekkie klekotanie przeszło. Nie przejąłem się za bardzo wiec wsiadłem i ruszyłem. Po około 20km od Opola, na wjeździe na autostradę, przy około 30km ( ślisko ) dźwięk silnika benzynowego zmienił się w diesla. Natychmiastowo stanąłem, wyłączyłem silnik, awaryjne i Car Assistance. W międzyczasie przy oczekiwaniu na hol próbowałem uruchomić silnik bez, rezultatów. Silnik kreci, dusi się, działa jak czołg ale nie zapala.
Pierwsze moje podejrzenia poszły na rozrząd lub pompę wody. Niestety prawdopodobnie to nie to. Ani wody nie ubyło, tez nie ma jej w oleju po odkręceniu świec. Rozkręcając boczną pokrywę silnika nic nie wypadło! Wszystkie rolki jak i pasek są na swoim miejscu, brak ubytków w pasku rozrządu, brak wybitych zębów.
Mogę jedynie dodać ze dbam o samochód. Wymiana oleju po 10 tys, wymiana filtru paliwa po 20 tys. rozrządu po 40-50tys. Silnik ma przejechane 240tys km - przy 220tys wymiana rozrzadu.
Prosiłbym o jakieś spostrzeżenia, może miał ktoś taka sytuacje, na co powinienem/mechanik powinien zwrócić uwagę. W granicach jakiej ceny przy własnej robociźnie się wyrobie. Rozumiem ze są to ciężkie pytania ale znajdzie się jakaś jednoznaczna odpowiedz.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 05, 2011 16:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Sty 05, 2011 19:09 Re: [R214] Silnik benzynowy dziala jak diesel
nie poluznilo sie male kolo rozrzadu? male kolo jest pod tym duzym na zewnatrz i napedza reszte. alternator,pompe klimy,wspomagania. jest tam trudny dostep.klucz chyba 24 najlepiej lamany oczkowy lub nasadowy.
nie poluznilo sie male kolo rozrzadu? male kolo jest pod tym duzym na zewnatrz i napedza reszte. alternator,pompe klimy,wspomagania. jest tam trudny dostep.klucz chyba 24 najlepiej lamany oczkowy lub nasadowy.
Jak by się poluźniło to od razu ucięło by klin, a to prowadzi już kilka osób na forum wie do czego.
Więc przy poluzowaniu takiego koła odgłosy się nie zmienią. Po prostu stanie się cisza
w skrajnym przypadku moglo sie poluznic. czeste sa przypadki wyrobienia malego kola i to wlasnie slabe dokrecenie jest jego przyczyna. mialem raz takie kolo;podczas wymiany paska ze mialo luz kilkanascie % a to bardzo duzo.
a kolega na jakim oleju jezdzil? chodzi mi o pochodzenie?
Tak właśnie o ten dziwny dźwięk mi chodziło, niestety problem jest jeszcze w tym ze nie odpala. Możliwe ze coś z kablami bo miałem lekkie problemy.
polofix napisał/a:
w skrajnym przypadku mogło się poluźnić. częste są przypadki wyrobienia małego kola i to właśnie słabe dokręcenie jest jego przyczyna. miałem raz takie kolo;podczas wymiany paska ze miało luz kilkanaście % a to bardzo dużo.
a kolega na jakim oleju jeździł? chodzi mi o pochodzenie?
Mobil1 Super 2000 10/w40. kupowany w stałym sklepie oczywiście po niższej cenie jako ze to znajomy.
mi tak klekocze:D i jezdze juz tak 2 lata mozliwe ze silnik juz poprostu jest zuzyty i jak bym chciał sie pozbyc klekotania musial bym wymienic pol silnika
A to dobre.
Chyba pozostało prawidłowe ustawienie, rozrządu i wymiana paska.
Tylko problem jest w tym ze jestem totalnym laikiem i nie mam pojecia jak to zrobic. Wiem ze sa jakies wzory jak co ale nie posiadam nic z tych rzeczy.
Tylko problem jest w tym ze jestem totalnym laikiem i nie mam pojecia jak to zrobic
Zalezy czy sie czyjesz na silach bo to dosyc odpowiedzialna sprawa, jak sie zrobi cos nie tak to bedzie jeszcze gorzej. W zasadzie to jak wymiana kompletu rozrz. Wygloda to tak, tylko Ty masz manualny napinacz i silnik nie na stole, blokady nie koniecznie.
http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8
pipens napisał/a:
rozrzad przestawiony o okolo 3-4 zabki,
Troche duzo, ale mozna sprobowac ustawic moooze sie nic nie stalo. Pozdr.
Troszkę temat odgrzany. Zamieszczam zdjęcia przyczyny tego zdarzenia, mianowicie diesla zamiast benzyny oraz podaje koszty naprawy dla forumowiczów . Dodatkiem sa wykresy kompresji, dla niektórych ciśnienia na cylindrach.
Koszta: koło zębate walu korbowego ~ 60/70zl ( podziękowania dla Tomateam )
pasek rozrządu Bosch ~ 60zl
Czas naprawy: około 2 tygodni, naprawa we własnym zakresie z powodu 2 etatów
PAMIĘTAJCIE: nigdy na popych, hol ani tego rodzaju rzeczy. Tak bylem głupi ^^
male kolo obrobione calkowicie.musialo to naprawde dlugo jezdzic.poprostu za slabo dokrecona sruba i tyle. podaj wykres po remoncie.
acha no i zgodzilo sie z tym co napisalem wczesniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum