Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Piszczący pasek - napinacz? pasek? rolka?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Piszczący pasek - napinacz? pasek? rolka?
Autor Wiadomość
Matbia 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 241
Skąd: Otwock

Rover 600

  Wysłany: Sro Lut 09, 2011 00:08   [R620] Piszczący pasek - napinacz? pasek? rolka?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam!!

Od jakiegoś czasu zaczął odzywać się spod machy w moim roverku dźwięk piszczącego paska... teraz jest już on tak uporczywy ze wkońcu musze się za to wziąść... Z tego co wiem pasek ten krótki jest dobrze naciągnięty i niedawno wymieniany więc on odpada. Ten długi pasek nie wiem kiedy był wymieniany ale z tego co patrzył "pomocnik mechanika" jest w porządku. Ten owy pomocnik mechanika stwierdził iż przyczyną piszczącego paska jest napinacz który należy cały wymienić i nic innego... Z tego co patrzyłem napinacz to jednak dość spory koszt. Zastanawiam mnie jednak czy nie uratowala by mojego portfela zmiana samej rolki... czy to cos da? Pasek piszczy w momencie odpalenia auta a podczas jady przy redukcji biegów oraz przy wciskaniu sprzęgła i hamowaniu... najczęściej jednak piszczy przy redukcji biegów noi przy ruszaniu... Prosze o pomoc!

Zmienić samą rolkę? czy to coś pomoże?

Zmienić cały napinacz? Jeśli tak to jaki pasuje do mojego modelu? VIN BM258610

A może wystarczy zmiana paska? Czy mógłby sie tak rozciągnąć że napinacz juz go nie napina?

Prosze o pomoc bo juz cała wieś mnie słyszy jak wyjeżdzam :/
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 09, 2011 00:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Lut 09, 2011 15:01   

Piszczało mi tak samo, czyli generalnie przy każdej zmianie obrotów. Naciągnąłem ten krótki pasek który napędza chyba alternator i klimę i od tej pory jest cichutko. U mnie ten pasek też był nowy ;) Pewnie po prostu po założeniu musiał się ułożyć, zrobił się luźniejszy i trzeba było drugi raz naciągać.

Wcześniej pytałem o to mechanika przy jakiejś okazji, ledwo spojrzał i powiedział że to nie wina paska ani złego naciągnięcia, tylko koła pasowe są już za bardzo wytarte. Powiedział mi, żebym tak sobie z tym jeździł ;)
 
 
Matbia 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 241
Skąd: Otwock

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 23:15   

No dobrze tylko że ten krótki pasek jest już naciągnięty na maxa juz nie da się więcej ruszyć tą klimą.

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 01:56 ]
okazało sie jednak że to wina tego krótkiego paska... jest naciągnięty na maksa ale dalej piszczy.. wie może ktoś jaki ma symbol ten krótki pasek? tak żeby podać w sklepie... bo kupiłem ten co mam o okazało się że przy naciągniętym na maksa i tak coś piszczy a symbol który ściągnełem ze starego był od jakiegoś fiata...

[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 23:15 ]
Dziękuje za wszystkie posty bardzo mi pomogły:) Musiałem poradzić sobie sam, więc napisze chociaż może komuś się przyda i komuś się wyjaśnię.
A więc w moim roverku występują dwa paski: pasek długi 6pk napędzający cały osprzęt wraz z sprężarką klimy, oraz mały krótki którym Klima napędza alternator symbolu tak naprawde nie ma... a nie ma z tego względu że jest to klima dokładana. Nie wiem jak magicy w Anglii to sobie wymyślili i jaki pasek założyli, po sprowadzeniu z Holandii mojego Roverka po jakiś 5tys. zaczął właśnie piszczeć ten krótki pasek, okazało się że jest on już poharatany dlatego dlatego też spisałem symbol i poszedłem do sklepu, sprzedawca nie miał identycznego więc dał mi pasek 4PK545 firmy gates (stary miał logo fiata) przejechał on jakies 5 tys. km po ciągłym naciąganiu zabrakło skali i piszczy teraz niemiłosiernie. Ponieważ przydałby się pasek 4PK540 taki też szukałem lecz jeszcze takiego nikt nie wyprodukował :) Znalazłem więc w internecie porade aby kupic pase 4PK545 lecz firmy GoodYear podobno jest bardziej odporny na rozciąganie i wytrzymuje dość długo. Jutro Lece do intercarsu po taki pasek, mam nadzieje ze to rozwiąże ten uporczywy pisk.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Pasek wieloklinowy, napinacz?
fenomen1717 Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Gru 13, 2012 22:20
kadzaf
Brak nowych postów [R620 SDi]Strzelił pasek!
m. Rover serii 600, Honda Accord 22 Czw Wrz 15, 2011 11:57
szoso
Brak nowych postów [R620 sdi] pasek klinowy
michallo Rover serii 600, Honda Accord 9 Nie Wrz 04, 2011 11:44
michallo
Brak nowych postów [R620] Pasek wieloklinowy
fenomen1717 Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Kwi 22, 2015 16:35
fenomen1717
Brak nowych postów [R620] Pasek pompy wtryskowej
adekbp Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Paź 11, 2015 16:27
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink