Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam
Chciałem dołożyć do mojego R45 tempomat, najlepiej oryginalny. Włącznik można znaleźć na Allegro, ale nigdzie nie mogę namierzyć pozostałych urządzeń (o ile są potrzebne). Czy może ktoś wie co potrzeba jeszcze?, gdzie to dostać i jak to uruchomić? Gdzieś w sieci trafiłem, że włącznik tempomatu zwiera któryś pin komputera z masą (wtedy komp wie jaką ma prędkość utrzymać). Wszystkie potrzebne czujniki np.wciśnięcie hamulca są zamontowane (ABS), brakuje tylko przycisków + i - 2km/h, ale to pewnie też gdzieś pod komputer się podpina. Może ktoś wie gdzie? Może ktoś ma schemat elektryczny oryginalnego podłączenia tempomatu? Czy trzeba podpiąć komp. samochodu do kompa. serwisowego i uaktywnić to? Kto w LUBLINIE ma kompa. serwisowego?
Znalazłem uniwersalny tempomat, ale czy ktoś wie, kto w LUBLINIE jest w stanie takie coś zamontować?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 26, 2011 16:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Siema kolego, ja mam uniwersalny tempomat, zestaw składa się z:
1. pompki tempomatu - od niej idzie linka do przepustnicy, jest to element wykonawczy układu odpowiada za właściwe otwarcie przepustnicy
2. Sterownik, można go sobie ustawić wg własnego widzimisię (czułość itp)
3. czujniki na pedałach - na sprzęgle i hamulcu, kiedy wciśnie się któryś z pedałów tempomat się wyłącza
4. manetka przy kierownicy
Myślę, że oryginalny tempomat, jak i jego zasada działania będzie bardzo podobna. Także musisz szukać tych wszystkich elementów, + wiązki przewodów i na pewno trzeba to będzie zaprogramować, IMHO gra nie warta świeczki taniej będzie zamontować uniwersalny. Z zamontowaniem powinieneś sobie sam poradzić.
Musisz tylko znaleźć jakieś dobre miejsce na sterownik, najlepiej w środku samochodu, jest to mała puszka więc nie będzie problemu, ze skrzynki bezpieczników trzeba wziąć zasilanie , pociągnąć kable w okolice pedałów sprzędła i hamulca i tam zamontować czujniki.
Następnie montaż manetki gdzieś w pobliżu kierownicy. Teraz pozostaje przeciągnąć kable przez ścianę grodziową do komory silnika i podłączyć do pompki, która też trzeba jakoś sensownie pod maską umieścić.
Pompkę trzeba połączyć z przepustnicą za pomocą linki i odpowiednio naciągnąć.
Zapomniał bym, do sterownika trzeba jeszcze doprowadzić sygnał z impulsatora bądź cewki (do wyboru).
Teraz kiedy wszystko jest poskładane, przy pierwszym uruchomieniu trzeba skonfigurować sterownik. Trzeba zrobić parę kilometrów, i zobaczyć czy wszystko gra. Do zestawu dołączona będzie tez instrukcja, a tam jest wszystko jasno rozpisane.
To tak po krotce, robota na parę godzin, ale da się zrobić samemu, ja co prawda sam nie montowałem swojego tempomatu ale, kiedyś zaczął mi szwankować i miałem okazje przestudiować cały ten układ. Możesz jeszcze uderzyć do kolegi Remi55, on także montował u siebie uniwersalny tempomat.
Dzięki za info., pewnie będę musiał założyć uniwersalny. Znalazłem w sieci tego producenta http://www.waeco.com/en/4374.php z tego co piszą w instrukcji to montuje się jeszcze czujnik prędkości na wał Kardana, raczej sam się tego nie podejmę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum