Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 00:31 [R All] Wersje skrzyni PG1
Mam pytanie, ile było wersji skrzyni PG1? Ja wiem o dwóch, z 1,8VVC i 2.0D, była jeszcze jakaś? Pytanie wynika stąd,że zmieniłem skrzynie w moim R, bo dyfer miał spory luz(efekt zaniedbania dziury w osłonie przegubu). Założyłem skrzynie ponoć z z R25 idt, z anglika, rok wybity na korpusie to 2003 i jest problem z obrotami, tzn na 1,2 i 3 biegu jest normalnie, ale np na 4 przy 60km/h miałem 2200obr, a przy 140 na 5 3750 . Za dużo im nie jeździłem, bo ok15km, przy okazji też myłem okolice bloku, bo spod miski olejowej trochę leciało, ale nie sądzę,żeby to mycie zabrudziło tarcze sprzęgła na tyle,żeby się ślizgała, zwłaszcza,że jest gruba. skrzynia pasowała bez najmniejszych problemów, jedynie musiałem zmienić 2 sruby łączące korpus, bo w mojej były szpilki, do których mocowało się poduszkę skrzyni. Obroty, które podałem wg przełożen z rave nie pasują do żadnej z tam opisanych tam wersji pg1
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez thef Nie Kwi 19, 2009 12:09, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 00:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdziłem z ciekawości przełożenia z R45 i wyszło,ze zwykłe 1.8 117km ma pg1 z przełożeniami, ktore pasują do mojej, obecnej. Tylko pytanie, da się tak bez problemu zalożyć skrzynie z benzyny do diesla? Nie różnią sie kielichem?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 17:16
oooooo, widze, ze pierwszy raz ktos pisze o podobnym problemie do mojego. Chyba u mnie ktos tez przelozyl skrzynie, bo u mnie obroty wygladaja tak:
Przy 90km/h mam 2500RPM. (inni uzytownicy SDI na forum maja 2000)
Przy 130km/h mam 3500RPM
Przy 150km/h mam 4000RPM
Przy 160km/h mam 4250RPM
Przy 170km/h mam 4500RPM
Jak cos Ci sie uda dowiedziec, to pisz. Gdzie na korpusie skrzyni masz cos nabite?
ja do swojego r620SDI '95 zalozylem skrzynie od r220SDI ( nie wiem jaki rocznik) i przelozenia sa takie same jak mialem wczesniej tj.
3 bieg, 2000tys obr., 50km/h
4 bieg, 2000tys obr., 70km/h
5 bieg, 2000tys obr., 95km/h ( pokazywal na liczniku 90, ale na gps bylo cos ponad)
Obr. pokazuje dobrze, to słychać. na starej skrzyni miałem tak, jak być powinno, czyli przy 120 na V 2750obr/min, ta jest wyraźnie krótsza. Wg rave, skrzynia z diesla ma przełożenia(w przyubliżeniu) III-1,222, IV-0,85 V-0,65, i główne 3,938. Z 1.8VVC III- 1,3,IV-1,02, V-0,75 i główne 4,2. W 1,8 117km, z 45 są przełożenia biegów takie, jak w 1,8VVC, ale głowne jak w dieslu. I tak właśnie jest u mnie. Niby nie wielkie róznice,ale jednak trochę to wkurza. Prędkościomierz też pokazuje dobrze. nr skrzyni jest na ubudowie sprzęgła, od góry, widać go po wyjęciu filtra powietrza. Na mojej skrzyni(tej nowej) niestety brakuje tej naklejki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja podając VVC myślałem o 25/mg zr. tam była ta, o której pisałem. Moja jest z 2003r
[ Dodano: Nie Kwi 26, 2009 12:36 ]
właśnie, piszecie,że ktoś sprzedał skrzynie z benzyny, tylko mam pytanie, czy skrzynia z benzyny kompletnie niczym nie różni się w mocowaniu, os skrzyni z diesla? Dało by się po prostu jedną wyjąć i załozyć drugą?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 20:04
Troche abstraktcyjna sytuacja Ja chce w takim razie z powrotem skrzynie od diesla! Tylko jak rozpoznac jaka skrzynie mam... czy jakis mechanik od Roverow to pozna? Ile kosztuje przelozenie skrzyni? Moze ktos bedzie chcial wymienic ta moja na normalna dieslowska
ja za samo przelozenie zaplacilem 200zł ( u znajomego) ale doszedl do tego nowy olej, naprawa lozyska i cos jeszcze. łacznie wyszlo 450zł. Za skrzynie od 220SDI dalem 500zł
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Maj 21, 2009 19:41
maras83 napisał/a:
w całej tej sytuacji widzę jeden plus, mój roverek od 60 do 100km/h, na 4biegu ma 5,5-5,8s wcześniej bylo to ok 7s
no tak... ale przez to wiecej nam pali pewnie... zauwazyles zwiekszone spalanie po wymianie tej skrzyni?
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jesli faktycznie mam inna skrzynie i inne przelozenia, to zeby zrobic tak jak bylo w standardzie w SDI musze wymienic cala skrzynie czy wystarcza jakies bebechy w srodku, zebatki czy cos?
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 16:08
witam
mam problem ze skrzynia a mianowicie mam wyjechane trochę tryby i nie chce kupować całej skrzyni bo wsadziłem nowe łożyska a niestety mechanik chyba "to" przeoczył.
Pytanie brzmi: czy tryby ( koła zębate) od rovera 420 2.0 16v 133 będą takie same jak w 620 Ti
chodzi mi o przełożenia , bo mam opcje kupić całą skrzynkę od takiego rovera za ok 300 a w innym razie muszę kupić całą skrzynie do ti za ok 700
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum