Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] Wersje skrzyni PG1
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:48
[R All] Wersje skrzyni PG1
Autor Wiadomość
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 00:31   [R All] Wersje skrzyni PG1

Mam pytanie, ile było wersji skrzyni PG1? Ja wiem o dwóch, z 1,8VVC i 2.0D, była jeszcze jakaś? Pytanie wynika stąd,że zmieniłem skrzynie w moim R, bo dyfer miał spory luz(efekt zaniedbania dziury w osłonie przegubu). Założyłem skrzynie ponoć z z R25 idt, z anglika, rok wybity na korpusie to 2003 i jest problem z obrotami, tzn na 1,2 i 3 biegu jest normalnie, ale np na 4 przy 60km/h miałem 2200obr, a przy 140 na 5 3750 :/ . Za dużo im nie jeździłem, bo ok15km, przy okazji też myłem okolice bloku, bo spod miski olejowej trochę leciało, ale nie sądzę,żeby to mycie zabrudziło tarcze sprzęgła na tyle,żeby się ślizgała, zwłaszcza,że jest gruba. skrzynia pasowała bez najmniejszych problemów, jedynie musiałem zmienić 2 sruby łączące korpus, bo w mojej były szpilki, do których mocowało się poduszkę skrzyni. Obroty, które podałem wg przełożen z rave nie pasują do żadnej z tam opisanych tam wersji pg1
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez thef Nie Kwi 19, 2009 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 00:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 09:15   

Przełożenia wyglądają na 2.0 turbo, ale w 2003 już chyba nie robili. Może jest z 1.8 turbo, ale nie wiem jakie w niej były.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 12:07   

1,8 turbo było tylko w R75 i ze skrzynią getrag, a nie z PG1 :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 16:47   

Sprawdziłem z ciekawości przełożenia z R45 i wyszło,ze zwykłe 1.8 117km ma pg1 z przełożeniami, ktore pasują do mojej, obecnej. Tylko pytanie, da się tak bez problemu zalożyć skrzynie z benzyny do diesla? Nie różnią sie kielichem?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 17:16   

oooooo, widze, ze pierwszy raz ktos pisze o podobnym problemie do mojego. Chyba u mnie ktos tez przelozyl skrzynie, bo u mnie obroty wygladaja tak:

Przy 90km/h mam 2500RPM. (inni uzytownicy SDI na forum maja 2000)
Przy 130km/h mam 3500RPM
Przy 150km/h mam 4000RPM
Przy 160km/h mam 4250RPM
Przy 170km/h mam 4500RPM

Jak cos Ci sie uda dowiedziec, to pisz. Gdzie na korpusie skrzyni masz cos nabite?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 17:53   

A nie jest to możliwe ze zle pokazuje obrotomierz :?:

No trochę dziwne ja na swojej PG1 mam przy
90km/h - 2.000RPM
125km/h - 3.000RPM
140km/h - 3.250RPM
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 18:06   

Nie mam pojecia... raczej nie, bo halas tez jest wiekszy.

Kilka moich zdjec:







Tutaj ktos podrzucil ze swojego auta:



Przy takiej predkosci u mnie by juz pewnie bylo 5,5kRPM
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 18:57   

A jaki wy macie nr nabity na skrzyny?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 19:22   

Ja szukalem jakichs numerow itp. na skrzyni, ale nic nie moge znalezc. Gdzie cos powinno byc?
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 20:43   

ja do swojego r620SDI '95 zalozylem skrzynie od r220SDI ( nie wiem jaki rocznik) i przelozenia sa takie same jak mialem wczesniej tj.
3 bieg, 2000tys obr., 50km/h
4 bieg, 2000tys obr., 70km/h
5 bieg, 2000tys obr., 95km/h ( pokazywal na liczniku 90, ale na gps bylo cos ponad)

sprawdzane na GPS
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 00:38   

Obr. pokazuje dobrze, to słychać. na starej skrzyni miałem tak, jak być powinno, czyli przy 120 na V 2750obr/min, ta jest wyraźnie krótsza. Wg rave, skrzynia z diesla ma przełożenia(w przyubliżeniu) III-1,222, IV-0,85 V-0,65, i główne 3,938. Z 1.8VVC III- 1,3,IV-1,02, V-0,75 i główne 4,2. W 1,8 117km, z 45 są przełożenia biegów takie, jak w 1,8VVC, ale głowne jak w dieslu. I tak właśnie jest u mnie. Niby nie wielkie róznice,ale jednak trochę to wkurza. Prędkościomierz też pokazuje dobrze. nr skrzyni jest na ubudowie sprzęgła, od góry, widać go po wyjęciu filtra powietrza. Na mojej skrzyni(tej nowej) niestety brakuje tej naklejki :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 01:31   

To w takim razie wam ktoś zle skrzynie sprzedał nie do diesla :shock:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 08:27   

Hm...

Sa 2 rodzaje skrzyn w 1.8 VVC, dla BRM - B6BST, dla zwyklego - C4BS

Gear ratios: C4BS/C6BS

Final 4.200 : 1
Fifth 0.765 : 1
Fourth 1.033 : 1
Third 1.308 : 1
Second 1.842 : 1
First 3.167 : 1
Reverse 3.000 : 1

B6BST

Final 3.938:1
Fifth 0.848:1
Fourth 1.033:1
Third 1.308:1
Second 1.750:1
First 2.923:1
Reverse 3.000:1

Wychodza mi takie predkosci/obroty jakbym mial C4BS/C6BS...
U mnie tez nie ma tam naklejki.

Dla porownania przelozenia diesla:

Gear ratios: S6BS/S6BSU

Final 3.938 : 1
Fifth 0.648 : 1
Fourth 0.848 : 1
Third 1.222 : 1
Second 1.895 : 1
First 3.250 : 1
Reverse 3.000 : 1

Tu http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html mozna fajnie wszystko policzyc
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 11:16   

Ja podając VVC myślałem o 25/mg zr. tam była ta, o której pisałem. Moja jest z 2003r

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2009 12:36 ]
właśnie, piszecie,że ktoś sprzedał skrzynie z benzyny, tylko mam pytanie, czy skrzynia z benzyny kompletnie niczym nie różni się w mocowaniu, os skrzyni z diesla? Dało by się po prostu jedną wyjąć i załozyć drugą?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 20:04   

Troche abstraktcyjna sytuacja :/ Ja chce w takim razie z powrotem skrzynie od diesla! :) Tylko jak rozpoznac jaka skrzynie mam... czy jakis mechanik od Roverow to pozna? Ile kosztuje przelozenie skrzyni? Moze ktos bedzie chcial wymienic ta moja na normalna dieslowska :D
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 21:17   

ja za samo przelozenie zaplacilem 200zł ( u znajomego) ale doszedl do tego nowy olej, naprawa lozyska i cos jeszcze. łacznie wyszlo 450zł. Za skrzynie od 220SDI dalem 500zł
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 23:15   

w sklepie www.tomateam.pl sa dwa rodzaje uszczelniaczy polosi do PG1, wiec roznia sie nie tylko przelozeniami
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 22:44   

w całej tej sytuacji widzę jeden plus, mój roverek od 60 do 100km/h, na 4biegu ma 5,5-5,8s :mrgreen: wcześniej bylo to ok 7s
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 19:41   

maras83 napisał/a:
w całej tej sytuacji widzę jeden plus, mój roverek od 60 do 100km/h, na 4biegu ma 5,5-5,8s :mrgreen: wcześniej bylo to ok 7s


no tak... ale przez to wiecej nam pali pewnie... zauwazyles zwiekszone spalanie po wymianie tej skrzyni?

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jesli faktycznie mam inna skrzynie i inne przelozenia, to zeby zrobic tak jak bylo w standardzie w SDI musze wymienic cala skrzynie czy wystarcza jakies bebechy w srodku, zebatki czy cos?
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 16:08   

witam

mam problem ze skrzynia a mianowicie mam wyjechane trochę tryby i nie chce kupować całej skrzyni bo wsadziłem nowe łożyska a niestety mechanik chyba "to" przeoczył.

Pytanie brzmi: czy tryby ( koła zębate) od rovera 420 2.0 16v 133 będą takie same jak w 620 Ti ??

chodzi mi o przełożenia , bo mam opcje kupić całą skrzynkę od takiego rovera za ok 300 a w innym razie muszę kupić całą skrzynie do ti za ok 700
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pytanie o wersje Roverka.
jerzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pią Kwi 06, 2007 15:28
jerzu
Brak nowych postów [all] stuki ze skrzyni biegów
emilek900 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Maj 15, 2014 12:00
emilek900
Brak nowych postów [ALL-R PG1] PG1 S4EMU Remont skrzyni biegów
Gość Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Sie 21, 2015 10:21
Harry
Brak nowych postów [R75] Rewitalizator do automatycznej skrzyni biegów
urzendnik Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sob Sty 03, 2015 14:58
NoPE
Brak nowych postów [Różne R] Olej skrzyni jeszcze raz.
Gdzie kupić.
lamer Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Pią Sty 11, 2008 15:59
lamer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink