Wysłany: Czw Mar 10, 2011 17:03 [R214 '96] Hamulce - drganie i wskazówka temperatury???
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich!
Ostatnio jadąc i hamując z ok 110km/h przy ok 80 km/h zaczęło mi szarpać i tak jakby wibrować kierownicą i przednimi kołami. Jakby hamulce źle łapały a jechałem wcześniej non stop ponad 100 km i było wszystko ok jak hamowałem. Nawet cztery dni wcześniej jechałem też w podobna trasę tarcze były ciepłe tak jak powinny być. Pojawiał się tak jak zawsze trochę taki pył na alusach, a ostatnio po tej szarpaninie zjechałem na stację oglądam tarcze no i tak lewa tarcza ok ciepła ale tak jak ma być zatem prawa śnieg topiła aż palca sparzyłem a na feldze dużo tego czarnego pyłu a stan klocków ciężko określić .Podejrzewam że to wina klocków że ten lewy mam starte do "blachy" ale takie objawy???Nie wiem może to wina czego innego może hamulce mi źle biorą może tarcze. Proszę o pomoc co to może być waszym zdaniem???
A drugi problem to że wskazówka od temperatury mi szaleje. Na tracie spadała na sam dół podnosiła się do położenia na środku (tam gdzie powinna być) i tak parę razy czasem jakby się chciała podnieść ale "nie mogła" a jak wyruszałem było wszystko ok wskazówka tam gdzie trzeba płyn ok itp...i dziś rano tez Co to może być ? Czego to wina??? Sprawdzałem kable i gniazda z wtykami na sondach i niby ok...
_________________ msoboń
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 10, 2011 17:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Co do hamulców to chyba prawy zacisk masz zapieczony i ci nie odpuszcza.
A co do temperatury to albo termostat masz cały czas otwarty, albo czujnik odpowiedzialny za wskazania na licznik się zepsuł.
Wysłany: Pią Mar 11, 2011 00:09 [R214 '96] Hamulce - drganie i wskazówka
Co do hamulców to tak jak kolega leszczu19901 pisał. Miałem podobnie tylko że z lewym i w dodatku klocki po gwałtowniejszym hamowaniu nie powracały do wcześniejszej pozycji. Raz jechałem prędkością 100km/h i nic sie nie działo, innym zaś razem jak jechałem podobną prędkością, a wcześniej mocniej przyhamowałem (np. jakieś nagłe hamowanie) to po pewnym czasie jazdy lewa tarcza strasznie mocno się nagrzała i w środku samochodu słychać tylko było jakieś dziwne chrobotanie i lekkie wibracje kierownicy. Oczywiście tarcza gorąca i śmierdziało przegrzanymi hamulcami. Co zrobić? Ja przeczyściłem zaciski hamulcowe i zeszlifowałem trochę wystajace końcówki z klocków, które przesuwaja sie po prowadnicy( takim rowku) w zacisku. Oczywiście te rowki w zacisku też były czyszczone. Najlepiej szczotką drucianą, albo taką koncówką drucianą do wiertarki- szybciej sie czysci
Dziś jechałem samochodem i jak wciskam stopniowo hamulec to tak w połowie zaczyna mi pulsować pedał hamulca i słychać te odgłosy z prawej strony...
Tak wiec czyścić to czy wymieniać.... ?
Już sam nie wiem ... ale jak hamuje to drga przód i pedał pulsuje i mam wrażenie takie jak jazda i hamowanie na rowerze z centrowanym kołem ... Naciskając pedał do końca aż koła się zatrzymują wyraźnie czuć że hamuje tylko koło od kierowcy ... cały czas szukam przyczyny...
A jeśli chodzi o abs to jak wszystko grało to abs nie działał mi za dobrze ale tak się z autem nie działo...
Na razie postanawiam kupić nowe klocki i myślę czy tarcze też ...???
[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 12:28 ]
Aha i wracając do ABS to żadna kontrolka nie świeci mi...
Jeżeli podczas hamowania Ci wibruje i to tym mocniej im samochód wolniej jedzie (podczas hamowania), lub bardziej wciśnięty hamulec, to zapewne tak jak Ci bonus89 powiedział: pokrzywiłeś tarcze schładzając je śniegiem. Przy wymianie klocków lub/i tarcz zakup też specjalny smar do cylinderków, wyczyść i nasmaruj prowadnice, sprawdź czy te gumki przy nich nie mają nieszczelności - jak mają to można kupić zestaw naprawczy.
Co do tej latającej wskazówki to jeżeli ona opada na samo dno i zaraz wraca do położenia temp. pracy to zlokalizuj czujnik temperatury i wyczyść powierzchnie styku (podłączenie czujnika) drobnym papierem ściernym >600. Możesz też dogiąć blaszki o ile takie znajdują się w kostce (nie pamiętam już). Miałem ten sam problem i po przeczyszczeniu tego połączenia wszystko wróciło do normy.
Jeżeli zamierzasz sam wymieniać klocki/tarcze to zaopatrz się wcześniej w śrubokręt udarowy (tarcze się ciężko odkręcają). Tłoczki z przodu wciśniesz dłońmi lub ściskiem stolarskim, nie używaj młotków itp. bo można tylko zniszczyć gumową uszczelkę. Jeżeli masz tłoczki na których jest krzyż to takie się wkręca za pomocą czegokolwiek co spełni swoje zadanie.
Jeżeli zamierzasz wymieniać hamulce na obu osiach to po wymianie hamulców na jednej osi podpompuj pedałem hamulca bo wywali Ci płyn ze zbiorniczka.
ABS sprawdzisz wjeżdżając na piaszczystą lub jakąś inną śliską drogę. Po wciśnięciu hamulca powinien się załączyć. Druga sprawa, że nie powinien się załączać podczas delikatnego hamowania na suchej drodze. Najczęściej (jak abs jest uszkodzony) się załącza przy dojeżdżaniu do świateł, itp. Rozumiem że to wibrowanie nie ma charakterystycznego odgłosu ABS i nie wypycha Ci przy tym pedału hamulca?
[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 22:58 ]
Problem rozwiązany miałem tylko zapieczony hamulec od strony pasażera wszystko rozebrałem sprawdziłem tarcze i są proste i klocki dobre.
A co do wskazówki temperatury to na 100 termostat bo już coraz bardziej było zimno i wskazówka leżała. Dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum