Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] po HGF brudny korek i zbiorniczek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] po HGF brudny korek i zbiorniczek
Autor Wiadomość
xytras 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2004
Posty: 56
Skąd: Wronki



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 13:34   [R200] po HGF brudny korek i zbiorniczek
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

witam ! jak w temacie po HGF zauważyłem brudny korek i zbiorniczek - płynu nie ubywa więc mam nadzieję że ten brud to pozostałość oleju kanałach chłodzących a nie nowy HGF ??

czy to normalne ??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 13:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 13:45   

To zależy jak dużo tego jest.
Prawidłowo po HGF to się powinno umyć zbiorniczek.
Ja robiłem uszczelkę kumplowi to umyłem szczotką do butelek .
Powinno się przepłukać cały układ chłodzenia.
(Do tego celu idealnie nadaje się woda z octem)
Następnie 3 razy płukanie samą letnią wodą i potem zalanie płynem.
Po zrobieniu około 100 km od HGF powinno się wlać do silnika płukankę i zlać olej i zalać nowym.
Dlatego zaraz po HGF zalewam silnik mieszanką starego przepracowanego i nowego oleju by nie robić kosztów.
Jak tak zrobisz masz długo święty spokój.
Podstawa to solidne przepłukanie chłodnicy i nagrzewnicy bo inaczej po HGF potrafi śmierdzieć z nagrzewnicy nawet ponad miesiąc.
 
 
xytras 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2004
Posty: 56
Skąd: Wronki



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 13:48   

no tak myślałem... ale niestety mechanicy się pospieszyli - z tym olejem...no ale cóż - nalotu jest nie dużo - umyje zbiorniczek- zreszta mam drugi czysty... dzieki mam nadzieje że to to...
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 20:10   

Mycie samego zbiorniczka nic nie da. Plukalem ostatnio uklad po wymianie uszczelki. Najlepszy jest proszek do prania nie pieni sie. Trzeba przepuscic przez uklad ze 30 l wody (zalezy od stopnia zasyfienia ukladu) zalewajac silnik woda z rozpuszconym wczesniej proszkiem i spuszczakac wode kilka razy. Za kazdym razem silnik musi popracowac z 10 min. i trzeba odpowietrzac tak z grubsza tylko luzujac srubke odpowietrznika przy napelnianiu, nagrzewnica na max. cieplo.Wymontowany zbiornik domywa sie benzyna ekstrakcyjna. I wazne zeby miec dostep do goracej wody zeby nie zalewac silnika zimna. Na koniec ze dwa razy czysta woda. Duzo roboty ,ale na 100% skuteczne. Plukanka kupiona w sklepie nie da sobie rady z tego typu tlustym syfem. I niech mi nikt nie pisze ze to glupi pomysl bo wiele razy tak robilem jak uklad byl naprawde mocno zasyfiony. Nie ma obawy o elementy silnika, pralki zrobione tez z podobnych materialow i tu zalewamy proszek na chwile. Po plukance za dzien lub dwa znowu zacznie sie zbierac syf w zbiorniku. Po takim zabiegu nie ma takiej opcji. Pozdr.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 22:23   

Pisząc o płukance miałem na myśli płukanie kanałów olejowych w silniku, a nie wlewaniu tego do zbiorniczka wyrównawczego.
Po zrobieniu uszczelki zalewam silnik przepracowanym olejem.
Wlewam płukankę (Engine Flush)
Silnik pochodzi. zlewam trochę oleju. Dolewam świeżego i znów daję płukankę.
Potem wylewam wszystko i zalewam czystym olejem.
Do zbiorniczka wlewam pół butelki octu (idealnie wszystko usuwa)
Zagrzewam wszystko do nominalnej temp.
Gaszę silnik i zlewam.
Potem płucze kilka razy letnią wodą.
Po takim zabiegu wszystko działa idealnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200] Nieszczelny zbiorniczek wyrównawczy czy korek?
pietro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Mar 05, 2011 20:19
pietro
Brak nowych postów [R200 1.4 98r.] Brudny silnik
Radek001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Sty 27, 2010 22:46
Lechos
Brak nowych postów [R200 1.4 99r] Korek do baku
pawelsmiechu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pią Wrz 28, 2007 18:26
pawelsmiechu
Brak nowych postów [R200] Termostat czy korek??
hopek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Lis 21, 2018 16:51
hopek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink