Wysłany: Nie Mar 13, 2011 12:38 [400Di 1998] Odpowietrzanie układu hamulcowego z ABS?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam koleżanki i kolegów,
mam pytanie jak w temacie.
Czy istnieje jakaś specjalna procedura odpowietrzania układu hamulcowego w Roverka wyposażonego w ABS? Odpowietrzanie pompy może?
Ostatnio po remoncie hamulca ręcznego mam wrażenie, że pedał hamulca jest bardzo miękki co nie jest komfortowe. Myślałem że to zapowietrzony układ jeszcze, i zrobiona procedura została drugi raz (tył + dodatkowo przód).
Na pewno już wiem że klocki i tarcze do wymiany, czy może na to zganić tą przyczynę na tą chwilę i dopiero po wymianie sprawdzić jak pedał się zachowuje.
Z góry dziękuję za pomoc u sugestię,
pz,
LUKI
_________________ Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 13, 2011 12:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hm, czyli grzebiąc tylko z tyłu istnieje niebezpieczeństwo zapowietrzenia całego układu?
Jedynie stosowałem technikę tył Prawy-Lewy, potem po przejeździe próbnym dla pewności parę wciśnięć Przód Prawy-Lewy.
Dzięki za sugestię, zastosuję ją, miejmy nadzieję że się poprawi.
A tak z innej beczki... co polecacie na teraz w sensownym stosunku jakość=cena jeżeli chodzi o tarcze oraz klocki?
Bo się już naczytałem na temat Bremo, i innych "znanych firm".
Kieruję się na Lucas, ale czy jest coś innego, tańszego w dobrej cenie?
_________________ Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Pon Mar 14, 2011 11:50
Powiem Ci tak. Ja w czwartek robiłem swap przednich hampli i odpowietrzaliśmy tylko przód, ale podstawa: układ nie miał jak się zapowietrzyć dalej, gdyż o to zadbałem. Przed odkręceniem przewodów ham. od zacisków ścisnąłem je szczypcami morsa, jak założyłem nowe zaciski, przykręciłem przewody i odpowietrzaliśmy- powietrza była znikoma ilość- wystarczyły 2-3 depnięcia na pedał.
A co do drugiego pytania, to wachlarz tarcz i zacisków jest dość spory- wszystko zalezy od grubości portfela.
A powiedzcie mi, czy w naszych Roverkach (bynajmniej mojej wersji) podczas odpowietrzania ma być włączony zapłon, aby dobrze odpowietrzyła się pompa ABS? (czy ewentualnie jest tam gdzieś jakiś odpowietrzacz). Czytałem na forach CIVIC że chłopaki taki manewr stosują, ale to zależy od wersji. Nie mogę doczytać czy się właśnie czy po przekręceniu zapłonu zaczyna działać pompa ABS.
Dziś będę zakładał tarcze, new klocki, to się pochylę jeszcze nad odpowietrzaniem dokładnym, bo to chodzi o bezpieczeństwo.
Na przód kupiłem tarcze Brembo, na tył Lucas. Na wszystkie koła poszły klocki Kashiyama.
_________________ Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Ha, się okazało podczas wymiany tarcz, że przednie tłoczki się pocą, i uszczelki do wymiany w zaciskach... i ja się dziwię że pedał hamulca jest miękki
Zobaczymy jak uda mi się go odpowietrzyć po tych manewrach wszystkich.
_________________ Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Czeka Cię wymiana uszczelnień tłoczków. Będziesz to robił sam, czy mechanior
Z tyłu daliśmy radę z teściem naprawiając ręczny, to i z przodu myślę że nie będzie problemów
Patrząc na przód to jest większa średnica, to i poruszać się w "środku" będzie łatwiej.
Trzeba się nauczyć czegoś nowego w życiu tak że wyzwanie już podjęte, a i samemu można to dokładniej i czyściej poskładać.
Już mam zamówione dwa komplety uszczelek, smar do tłoczków i będziemy działać po powrocie z pracy.
_________________ Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
[ Dodano: Wto Mar 15, 2011 22:04 ]
Wszystko śmiga jak na razie, jutro zobaczymy na przeglądzie jak zachowują się hamulce.
Części kupiłem tutaj
http://japan-czesci.pl/kontakt.php
W razie czego chłopaki też mogą zamontować na miejscu nową, czy też używaną część bo pytałem się na zaś.
Mam na miejscu w Krakowie sklep niedaleko adresu zamieszkania, towar dostępny od ręki, albo dwie-trzy godziny po zamówieniu telefonicznym tak że polecam Krakowskim Roverowcom.
W razie czego na priv się odezwijcie, to powiem wam jak "tam zagadać" o dobre ceny.
Na razie widzę tak, że wciskam pedał hamulca, przekręcam kluczyk raz, na dwa - pedał stoi, odpalam silnik i pedał opada powoli... Ale podczas jazdy hamuje na podobnym poziomie jak przed robotą.
Nie wiem jak u was się zachowuje pedał hamulca, czy też jest taki w miarę miękki.
Możecie się coś wypowiedzieć na ten temat? nie mam porównania po prostu do tego czy tak ma być, czy może normalnie to działa inaczej.
_________________ Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto Mar 15, 2011 23:29
luki_pj napisał/a:
Nie wiem jak u was się zachowuje pedał hamulca, czy też jest taki w miarę miękki.
Na początku miałem tak że wystarczyło lekko dotknąć pedał hamulca i już hamował. Po wymianie sprzęgła (nie ja wymieniałem) coś się zje... i muszę konkretnie wcisnąć hamulec żeby był efekt, do tego przy hamowaniu z dużej szybkości mam wrażenie że auto "myszkuje", co ciekawe po długiej jeździe pedał hamulca robi się twardy i hamuje jak dawniej. Mam w planach wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum