Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] coupe urwana szpilka koła tył
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] coupe urwana szpilka koła tył
Autor Wiadomość
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:29   [R820] coupe urwana szpilka koła tył
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam.... wczoraj zauważyłem że brakuje mi w tylnym prawym kole szpilki tzn nie było nakrętki i kawałek jeszcze został szpilki...
a więc dzisiaj z braku zajęcia wziąłem lewarek podniosłem tył do góry.. odkręciłem koło zacisk tarcze i okazało się że niestety nie ma możliwości wyjęcia pozostałej śruby, jak i włożenia nowej ... co teraz lepiej zrobić wyjąć piaste i dać do rozłożenia?.. czy lepiej kupic taką jak ta.//?
http://allegro.pl/piasta-...1500557907.html
z góry dziękuje za odpowiedź.;)
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 20:58   

Jak tak bardzo ci przeszkadza to wymieniaj, ja zostawiłbym to i zmieniłbym tę szpilkę przy okazji (np przy zmianie łożyska gdzie i tak trzeba będzie to wszystko zwalać).
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 22:36   

ok chyba to zostawię tak jak mówisz.;)...
mam jeszcze pytanko... mam chyba oryginalne nakretki
i moje pytanie brzmi czy na tych nakrętkach te chromowany element jest wymienny?,
bo moje sa już trochę poździerane i chciałem załozyć takie nakładki czy nasadki ...ja te?
http://allegro.pl/nakladk...1464524903.html
da rade? wymienić te chromy?zdjac?
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 22:50   

Oryginalne nakrętki owszem mają ozdobny element chromowany, ale raczej nie jest on wymienny. Tzn zdemontować pewnie się da, ale raczej nigdzie go nie kupisz. Proponuje ci kupić nowe nakrętki, koniecznie pływające. Swego czasu kupowałem do siebie, płaciłem 7zł od sztuki. Coś takiego powinno pasować http://allegro.pl/nakretk...1514973562.html

Te plastikowe zaślepki z allegro bym sobie odpuścił.
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 22:57   

Tomek1212 napisał/a:
Coś takiego powinno pasować http://allegro.pl/nakretk...1514973562.html



mhm wyglądają podobnie.;).. wielkie dzięki.;)..
a tylne szpilke zrobie jak coś powazniejszego zacznie się dziać.;)..
Pozdrawiam.;)
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sob Mar 19, 2011 16:20   

Tomek1212 napisał/a:
Coś takiego powinno pasować http://allegro.pl/nakretk...1514973562.html


Panowie, nie wiem jak macie w 800- kach, ale w 200, 400, 45, mamy nakrętki z kulą sferyczną na końcu ( tzn. tam gdzie nakrętka przylega do felgi ) , a te z linku powyżej mają stożek. Chyba, że w 800-ce tak jest, to ok.
Ostatnio zmieniony przez Jugol Nie Mar 20, 2011 01:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 00:15   

W R800 oryginalnie montowano nakrętki pływające, stożkowe.
Można je dokręcać ganem aż sok będzie lecieć, a i tak odkręcają się zwykłym kluczem w rękach.
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 20, 2011 10:10   

własnie przy odkręcaniu nie było problemów...:D. :lol:
zwykły oryginalny klucz... i lekko poszły...
\Nie to co w Renualt mojej mamy gdzie przy odkręcaniu klucz z nasadką ChromeVadium nasadka nie wytrzymała i pękła.. :cry:
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
mklimczuk 



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: ZMC



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 21:12   

Tomek1212 napisał/a:
W R800 oryginalnie montowano nakrętki pływające, stożkowe.
Można je dokręcać ganem aż sok będzie lecieć, a i tak odkręcają się zwykłym kluczem w rękach.

Czy te nakrętki sprawdzą się przy oryginalnych felgach w roverku 800?:
http://allegro.pl/nakretk...1507426483.html
Czy lepiej wydać więcej i kupić te:
http://allegro.pl/nakretk...1500943653.html
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 21:31   

Przy zwykłych blaszakach (stalowych) te pierwsze wystarczą, jednak do alusów najlepsze są te drugie. Różnica w cenie chyba nie jest aż tak straszna, myślę że warto dopłacić do tych pływających.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 00:22   

juz mialem je brac, ale po przeczytaniu jednego negatywa mam wątpliwości :roll:

"Po sześciu dniach użytkowania śruby pękły w trakcie jazdy samochodem, czego skutkiem było oderwanie koła. Gdyby nie mała prędkość wypadek mógłby skończyć się tragicznie. Taki towar nie powinien być dopuszczony do sprzedaży. NEGATYW !! !!!!!!"
a moze to jakas zemsta konkurencja :/
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Mar 21, 2011 00:38   

Nie wierzę w to, ze śruby pękły w czasie jazdy i to wszystkie cztery. Owszem, można przyjąć że się zwyczajnie omielą przy dokręcaniu, albo gwint sie przekręci lub będą rdzewieć, ale nie wierzę w to pęknięcie.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 19:36   

Matexx, ta szpilka urwała się z powodu korozji? Kiedyś widziałem rovera 600 właśnie z tak fatalnie sorodowanymi szpilkami że jedna z nich praktycznie uległa biodegradacji. W takim przypadku pewnie reszta piasty też jest nieźle skorodowana i wymiana na drugą byłaby lepszym wyjściem.
Ale jeśli pozostałe 3 szpilki są w miarę ok to też narazie bym nic z tym nie robił. Przy wymianie niestety trzeba się też liczyć z wymianą czujnika ABS, stary prawdopodobnie się uszkodzi przy wyjmowaniu.

Odnośnie nakrętek to moje też miały bardzo poniszczone ozdobne osłonki więc kupiłem nowy komplet. Fabryczne nakrętki mogą służyć do montażu felg aluminiowych i stalowych.
Ruchomy pierścień dociska felgę aluminiową, a sferyczna fazka na końcu dociska felgę stalową.
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 23, 2011 18:33   

szpilka podejrzewam że jest ukręcona widać.. nawet raczej od korozji to nie.. inne są w dobrym stanie, piasta też w dobrym stanie... mhm a gdzie kupowałeś oryginalne nakrętki??.. chętnie bym kupił takie nowe.;)
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 20:52   

Te co ja kupowałem też miały to podtoczenie, ale ono do niczego nie służy. Felga stalowa tez jest przytrzymywana przez tę pływającą część.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 21:36   

Nowe nakrętki (fabryczne mg-rover) kupiłem kiedyś dawno temu na ebay.co.uk, , do tego nakrętki zabezpieczające z dodatkowymi kapturkami które imitują normalne nakrętki. Niestety ale na przednich kołach te kapturki zgubiłem (tzn tylko 2 z nakrętek zabezpieczających), prawdopodobnie odpadły od temperatury.

Odnośnie trzymania felg stalowych, powinienem dodać że ja mam felgi stalowe od jakiejś hondy, 15" 5.5J, i właśnie one są dociskane tylko przez tą małą sferyczną fazkę na końcu fabrycznej nakrętki.

Poniżej fotka, niestety mała rozdzielczość, to są moje stare śruby , używam je w zimie do stalówek, widać pierścienie pływające które w tym przypadku nie pełnią żadnej roli, niedotykają felgi. Jedna z nakrętek to niefabryczna zabezpieczająca, nie ma pierścienia bo go zdjąłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820 coupe] Zerwany gwint w głowicy
Perez Rover serii 800 6 Czw Lip 14, 2011 11:41
Perez
Brak nowych postów [R820] coupe pedał sprzęgła w podłodze.
Matexx Rover serii 800 26 Czw Maj 19, 2011 21:28
automechanik
Brak nowych postów [R820] Coupe szyby boczne i tylne
Matexx Rover serii 800 4 Sro Lip 13, 2011 00:24
Perez
Brak nowych postów [R820] coupe główny wałek skrzyni poleciał...
Matexx Rover serii 800 23 Sob Wrz 03, 2011 19:45
Matexx
Brak nowych postów [R820 coupe] Gdzie jest bezpiecznik lampki bagażnika?
Perez Rover serii 800 5 Nie Cze 19, 2011 00:58
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink