Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] swap z 8V na 16V - proszona dość pilna pomoc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] swap z 8V na 16V - proszona dość pilna pomoc
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 15:50   [R200] swap z 8V na 16V - proszona dość pilna pomoc
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

witam, jak niektórzy wiedzą, zabrałem się za zmianę 8V na 16V no i kupiłem właściwe elementy itp ale niestety właśnie była zdjęta głowica itp no i okazuje się, że blok silnika pęknięty i wchodzi w grę tylko SWAP

Umówiłem się z sprzedawcą, że w sobotę podjadę odebrać silnik kompletny z osprzętem czyli kolektory, rozrząd itp i tutaj prośba - co ma się znajdować w tym silniku i na co zwracać uwagę, czy on nie jest wadliwy

silnik z tej aukcji: http://allegro.pl/rover-4...1499547187.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 24, 2011 15:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:02   

O kurka :/ gruba sprawa to suabo strasznie :( Widze że leje z pod pokrywy wałków ale to da się opanować, generalnie sprawdź tylko czy HGFa objawów nie ma, na chłodnym silniku odkręć korek zbiorniczka i niech ktoś tak do 4 tys. przegazuje i zobacz czy nie puszcza powietrza "nie bulgocze" w zbiorniczku.

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 16:02 ]
no i rozrząd kiedy był zmieniany przy okazji niech sprawdzi stan paska rozrządu bo jak stał troche i popękał to też do wymiany
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:34   

bonus89 napisał/a:
Widze że leje z pod pokrywy wałków ale to da się opanować


drogo to naprawić?

rozrząd będę zmieniał na tzn pompa moja a pasek nowy

no i nie wiem, czy już nie zbankrutować i od razu nie zrobić uszczelki póki silnik będzie na wierzchu

z tym kręceniem już nie sprawdzę bo silnik już wyjęty więc nie ma jak sprawdzić :/
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:44   

memphisto napisał/a:
bonus89 napisał/a:
Widze że leje z pod pokrywy wałków ale to da się opanować


drogo to naprawić?

Co ty. :wink:
http://allegro.pl/rover-p...1512070677.html

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 16:44 ]
memphisto napisał/a:
no i nie wiem, czy już nie zbankrutować i od razu nie zrobić uszczelki póki silnik będzie na wierzchu

A masz już kupione części ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:44   

1sza pozytywna wiadomośc dnia dzisiejszego :mrgreen:

Dzięki leszczu :mrgreen:

Aha bonus, ten kolektor z tego silnika z linku, ma ta wtyczkę co ty miałeś? Czy nie będę musiał mechnikowi tłumaczyć, że nie ma strachu ?
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:46   

Nie memphisto, ten silnik z Twojego linku to starszy model i nie ma tej wtyczki, wszystko bedzie plug%play :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:46   

leszczu19901 napisał/a:
A masz już kupione części ??


nie, bo warsztat pracuje tylko na swoich więc to oni by kupowali
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:48   

więc pewnie Cie ładnie podliczą, jak jeździłem po sklepach i pytałem o koszta tych uszczelek wszystkich z zestawu allegro za 300zł to w sklepach 550 zł minimum :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:49   

memphisto napisał/a:
leszczu19901 napisał/a:
A masz już kupione części ??


nie, bo warsztat pracuje tylko na swoich więc to oni by kupowali

Aha. :wink:
Ciężka sprawa, żeby nie było tak, że założą, a później HGF cię znowu łapnie. No nie wiem. Ja jak bym robił to już bym robił wszystka na cacy. :wink:
A potem się cieszył z większej mocy. :razz:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:51   

bonus89, u nich 450 na szczęście tylko nie wiem czy to robić czy niech auto ruszy, poczekać miesiąc, zobaczę czy się nic nie psuje i to wymienić u kogoś innego, gdzie będę mógł sobie dac swoje uszczelki i taniej wyjdzie czy jak już oni swapują to niech i oni zrobią uszczelkę - sam nie wiem

PS. pomógł będę rozdawał co jakiś czas więc nie ma nerwów :mrgreen:
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:53   

leszczu19901, tylko żeby się nie okazało jak zacznie zmieniać uszczelke że będzie jak u mnie. Tzn, że zawory do roboty albo gniazda, i wtedy nagle koszty rosną jeszcze o spore sumy :/ Tyle że ja to robiłem na życzenie, większe zawory itp

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 16:53 ]
memphisto, ja na Twoim miejscu bym narazie zeswapował i polatał troszke obadał czy nie ma HGFa a jak wpadnie jakaś gotówka albo wypadnie HGF to dopiero zrobił głowice na cacy i uszczelke. Z tym myśle nie ma presji polatasz troche i obadasz jak motor
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:53   

raczej przeczekam troszkę uzbieram $$ i zrobię ponownie uszczelkę, gorzej jak się okaże, że po 100km mam olej w zbiorniku :P wtedy będzie "bajka" :roll:
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:55   

Nie katuj go narazie po swapie mocno, bo jak stał troche to też musi popracować, obchodź się jak z jajkiem a jak będziesz miał kase to zrobisz reszte jeśli będzie potrzeba. Z głową jak będziesz jeździł to nie powinno się nic dziać myśle. HGF nigdy nie pojawia się bez przyczyny :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 16:57   

bonus89 napisał/a:
HGF nigdy nie pojawia się bez przyczyny :)

Rożne są opinie na ten temat. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 17:01   

bonus89 napisał/a:
Nie katuj go narazie po swapie mocno


nie katuj tzn ile? 4.5k może być? czy to już katowanie? :P przecież jajko zniosę jak będę jeździł 16V 3.000 max :mrgreen:

a ogólnie ile tak na spokojnie jeździć? 200km? 500 ?
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 17:03   

leszczu19901 napisał/a:
bonus89 napisał/a:
HGF nigdy nie pojawia się bez przyczyny :)

Rożne są opinie na ten temat. :wink:

Jeśli tutaj wyskoczy to może być przyczyną to że leżał troche. Według mnie sam nie wyskakuje :P

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 17:03 ]
memphisto napisał/a:
bonus89 napisał/a:
Nie katuj go narazie po swapie mocno


nie katuj tzn ile? 4.5k może być? czy to już katowanie? :P przecież jajko zniosę jak będę jeździł 16V 3.000 max :mrgreen:

a ogólnie ile tak na spokojnie jeździć? 200km? 500 ?
Na początek to nie dawaj mu tak w gaźnik bo stał troche, spokojnie go wkręcaj i tydzień tak pośmigaj lajtowo jak będzie oki wszystko to potem możesz szaleć, tylko zawsze na ciepłym i nie chodzi tu o poziom wskazówki od temperatury cieczy tylko musi być dobrze ciepły silnik
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 17:04   

tak offtopowo wrzucę, że felga 17" z MG z oponą 205/45 jest strasznie lekka :mrgreen: ona na oko waży 15kg a greg-si pisał, że jego 15 też tyle mają
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 17:06   

ale placek 205 w porównaniu do jakichś 185 stawia jednak oporu troszke :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 17:13   

w sobotę jadę po silnik z przewozem 1200 wyniesie mnie

1200 silnik + 200 kable WN + pasek rozrządu pewno 100 + olej 200 + chłodnica 100 + 100 na ewentualne extra wydatki

to części mam 1900 PLN a robocizna póki co to 600 PLN więc 2.500 nie moje : (

z tego starego silnika mam coś chcieć? coś może dac się sprzedać ?

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 17:13 ]
aha i jeszcze jedno pytanie mam, bo mechanikowi o tym nie wspomniałem.

Jak będą mi ten silnik wymieniać, to w związku z tym, że jest zmiana kolektora i ssaka i wtrysków, to oni mają więcej roboty? doliczą mi coś za to? czy aby wymienić sinik, to i tak trzeba to zdemontować?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 17:17   

memphisto napisał/a:
tak offtopowo wrzucę, że felga 17" z MG z oponą 205/45 jest strasznie lekka :mrgreen: ona na oko waży 15kg a greg-si pisał, że jego 15 też tyle mają

Na oko to chłop w szpitalu umarł. Wrzuć na jakąś wagę z prawdziwego zdarzenia. Sam chętnie poznam ich wagę. Bo 15kg z oponą na 17' to bardzo mało.

Co do silnika to ja bym nie zmieniał uszczelki od razu. Nigdy nie wiadomo czy ta nowa pożyje dłużej i czy będzie dobrze założona.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 Vi] Problem z silnikiem. Dość głośne stukanie.
Aful89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Pon Kwi 29, 2013 10:10
Aful89
Brak nowych postów [R200] HGF, swap 8V na 16V
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 99 Pią Maj 25, 2012 18:45
leszczu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] 1998 SWAP
rover200dermet Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Kwi 07, 2012 21:18
Adrian
Brak nowych postów [R200] Swap Rover 200 1,4 16V na 2,0 16V
dariozz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Kwi 29, 2010 11:50
UniculTLX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink