Witam
Wczoraj tj. w niedzielę na warszawskim spocie ktoś poruszył temat zakupów w internetowych delikatesach i hipermarketach. Jako osoba powiedzmy posiadająca jakąś wiedzę na temat rynku e-comerce w branży FMCG postanowiłem Wam polecić tą formę zakupów i przekazać parę przydatnych wiadomości.
Jeżeli chcecie się kierować wyborem sklepu na podstawie wyłącznie cen to polecam koszyk sporządzony przez portal dlahandlu.pl: http://www.dlahandlu.pl/k...ernetowy,6.html
Jeżeli chodzi o jakość usług i metodę działania to trzeba tą branżę podzielić na dwie gałęzie, pierwsze to brick and clicks czyli e-sklep działający przy hipermarkecie np. alma24.pl- Alma, Piotr i Paweł - Piotr i Paweł, a.pl- bomi, hipernet.pl- l.leclerc i inni mniej ważni gracze na rynku. Jako ciekawostkę trzeba podać że już niedługo tesco udostępni nam możliwość robienia zakupów przez internet. Druga gałąź to pure players czyli sklepy stricte nastawione na sprzedaż online, w warszawskim przypadku to frisco.pl i fresh24.pl w innych miastach niestety nie ma takich sklepów.
Różnice pomiędzy tymi sklepami? Brics and clicks co prawda gwarantuje nam szybką realizację bo w zależności od sklepu to może być nawet godzina bądź dwie i już dostawca puka do naszych drzwi. Kompletacja odbywa się w jednym z hipermarketów do którego możemy sami pójść i sami nie raz np. w almie widzieliście studentów biegających z dokumentem "wz" i szukających produktów. Jednakże jest tutaj mały haczyk. Zamówić możemy od każdej kwoty jednakże trzeba płacić za dostawę do pewnej kwoty. Kolejnym z minusów jest to że jest to sklepowa żywność, czyli pomidory bądź jabłka obmacywane przez x osób, mięso leżące x czasu w lodówce.
Pure players działają inaczej. Posiadają swoje magazyny zawierające tzw stock, są to zazwyczaj produkty z długą datą przydatności oraz te z krótszą ale z świetnymi wynikami sprzedażowymi. Resztę produktów zamawiają na bieżąco "pod klienta" i tu pojawia się problem. Ponieważ zamówienie możemy dopiero złożyć na kolejny dzień i to w dwóch "rzutach" pierwszy to jest 7-14 drugi 16-23. W przypadku obydwu sklepów czas na zamówienie zakupów na "pierwszą zmianę" kończy się o 15:00 dnia poprzedniego, na "popołudnie" możemy zamawiać do 12 w nocy. Tutaj jeżeli chodzi o świeże produkty typu mięso i warzywa pureplayers'i mają przewagę nad tamtymi ze względu na to że produkty przyjeżdżają jak już wspomniałem "pod klienta" prosto od dostawcy. Codziennie świeże mięso które jest pakowane w pojemniczki, a warzywa foliowane. Co znaczy że przed klientem kontakt z towarem ma tylko pracownik hurtowni. Jeżeli chodzi o kosz dostawy obydwa sklepy mają kwoty minimalne od których można złożyć zamówienie i przy której to odrazu mamy dostawę gratis: frisco.pl - 100pln fresh24.pl - 150zł
Kolejną kwestią jaką trzeba wziąć pod uwagę to skuteczność kompletacji. Czyli tzw braki i zamienniki. Jeżeli chodzi o brick and click to te sklepy mają na półce albo i nie i co wtedy? Są dwie możliwości czyli np. na 20 zamówionych produktów dostajemy 13 i musimy później biec do sklepiku osiedlowego to uzupełnić albo gdy już chcą dać "zamiennik" czyli produkt o takich samych właściwościach to nękają klienta setką telefonów prośbą o zgodę.
Jeżeli chodzi o pure to obydwa sklepu odrazu podczas składania zamówienia dają nam możliwość wyboru czyli wyrażamy zgodę na otrzymanie zamiennika bądź jej nie wyrażamy i jednocześnie możemy się narazić na wycieczkę do najbliższego sklepu.
Pytanie skąd się biorą braki o których wspomniałem? Sprawa prosta, trudna dostępność na rynku, najlepszym przykładem może być np. sytuacja z wodą mineralną muszynianka której pół wakacji nie było na rynku ze względu na awarię w rozlewni. Innym problemem może być wycofanie produktu i brak aktualizacji oferty przez sklepy.
Kończąc już ten "wstęp" do rynku e-glocery to napiszę Wam, że jest to świetna forma zakupów. Dlaczego? Wyobraźcie sobie pójście na weekendowe zakupy z swoją kobietą. Traci się około dwóch godzin jak i nie lepiej z czego część to dojazd- stanie w korku i wyłożenie hajsu na paliwo, później chodzenie za tymi produktami po markecie o dużej powierzchni, później znowu stanie w kolejne i ponownie powrót autem do domu.
Co dają nam zakupy? Przede wszystkim oszczędność czasu. W ciągu 5 minut jesteśmy w stanie złożyć zamówienie. Wyobraźcie sobie ze siadacie "w rodzinnym gronie" przed komputerem z talerzem pełnym kanapek, herbatką i robicie wspólnie zakupy których nie musicie osobiście dźwigać po schodach. Jest to znakomita oszczędność czasu, a zaoszczędzony czas można poświęcić rodzinie, rozrywce albo co bardziej pasuje na to forum.... roverowi.
_________________ mp3 kills vinyl industry
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 28, 2011 22:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wyobraźcie sobie pójście na weekendowe zakupy z swoją kobietą. Traci się około dwóch godzin jak i nie lepiej z czego część to dojazd- stanie w korku i wyłożenie hajsu na paliwo, później chodzenie za tymi produktami po markecie o dużej powierzchni, później znowu stanie w kolejne i ponownie powrót autem do domu.
Co do takich zakupow to ok rok temu sprawdzalismy z kolegami w pracy dostepnosc danych produktow i wszystkiego nie bylo..np jakiejs czekolady, jakiegos proszku do prania itp.Nie pamietam nazwy sklepu.
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum