Wysłany: Sro Mar 30, 2011 13:47 [R45] ITD 2.0 Sedan 74 KW - Sprzęgło
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam. Panie i Panowie stałem się "szczęśliwym" posiadaczem w/w pojazdu kilka tygodni temu. Pod względem wizualnym jak i mechanicznym po sprawdzeniu silnika, układu hamulcowego, zawieszenia itd bez zastrzeżeń. Do piątku.... Po wjeździe na podjazd wrzuciłem wsteczny, wycofałem i na tym zakończyłem przygodę bo po powrocie na luz żadnego biegu nie udało się wrzucić. Nie zdenerwowałem się zbytnio bo powiedzmy, że byłem gotowy na jakiekolwiek przygody. Samochód ma 176 tyś. przebiegu więc miało prawo. Mechanik na pierwszy rzut oka stwierdził że na pewno wysprzęglik i po dalszym oględzinach że sprzęgło również. Po czym dzwoni do mnie dzisiaj i mówi że to co zastał po całkowitej rozbiórce przerosło jego oczekiwania. Całość jest łatana z .... kilku autek niekoniecznie Rover, jakieś spawy, cuda na kiju, brak oryginalnych mocowań sprzęgła i tym podobne kwiatki. Posiadam już kompletne nowe sprzęgło valeo i wysprzęglik. Potrzebuje z tego co mówi mechanik pompę sprzęgła, zbiorniczek i jakieś zdjęcie lub schemat jak wygląda mocowanie oryginału oraz jak to leży w skrzyni biegów. Ponadto mocowania więc uchwyt, rączka. Proszę o pomoc ! Części niekoniecznie nowe. Może ktoś ma namiary na kogoś kto posiada wybrane elementy. Jeśli ktoś kojarzy jakie elementy będą jeszcze potrzebne a o których zapomniałem to proszę o posty ! Czy zamienniki mogą być też z Hondy ? Jeśli tak proszę o szczegóły. Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 30, 2011 13:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z hondy moga byc ale latwiej ci kupic z rovera
szukaj tez czesci z rovera 400 w dieslu (nie wiem czy w 600 i 200 wysprzeglik itp byl taki sam) ale lapy mocowania to pewnie tak
a skrzynie masz orginalna roverkowa??
bo nie wiem jak mozna tyle nakrecic i jaki moglby byc tego powod
nastepnie, tu: http://allegro.pl/mocowan...1509368380.html
masz oryginlane mocowanie wysprzęglika.
A co do schematu, jak to wyglada w oryginale, rozrysowane masz wsio na czynniki pierwsze, opisane sposoby wymiany poszczególnych podzespołów R - w tym i sprzęgła, to tu: http://www.roverki.pl/ind...-startdown/105/
masz dościągnięcia tzw. RAVE- szczegółowo rozrysowany na czynniki pierwsze Twój R z opisami napraw itd, itp. Powodzenia
Witam ponownie. Odnośnie pytania o skrzynię to o dziwo jest oryginalna Najlepsze jest to, że gość (poprzedni właściciel), który kupił go rok temu jeździł na tym ustrojstwie nie będąc tego świadomy, zadeklarował się nawet, że jeśli tak faktycznie jest to zwróci część kosztów naprawy ( o tyle w porządku). Wczoraj wykonywaliśmy z mechanikiem kilka telefonów w sprawie oryginalnych części i pomocny okazał się chyba już wywołany nieraz na tym forum Pan Marcin z HRAUTOMOBIL, który ma mi dzisiaj wysłać zestaw brakujących fragmentów układanki ... Do tego pliku .iso z racji nie bycia Klubowiczem raczej nie mam dostępu niestety Za namiary na części bardzo dziękuje
Jugol, to nie jest oryginalne rozwiązanie. Ten zestaw jest od Freelandera. W Roverze i Hondzie pompka i wysprzęglik są to dwa elementy. Nie wiem, czy zestaw pasuje Plug in Play, czy trzeba robić "myk" jak z pompkami od anglika do 75 (tzn. podmienić przewody).
W każdym razie nie jest fabryczne rozwiązanie. Ponadto przewód w wersji ze skrzynią PG1 i R65 są inaczej ułożone.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Czw Mar 31, 2011 23:31
Sugeruję się tym co widzę na foto. Wysprzęglik jest identyczny jak u mnie i pompka też, w końcu dzisiaj to u siebie dokładnie widziałem- wymieniałem sprzęgło Opis aukcji też to potwierdza.
Chyba że u mnie ktoś też założył od Frelka
Ale po zerknięciu teraz w RAVE uważam że i wysprzęglik i pompka jest identyczna z tym co widzę na foto jak i u mnie w R 45.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 10:44
Jugol napisał/a:
Sugeruję się tym co widzę na foto. Wysprzęglik jest identyczny jak u mnie i pompka też, w końcu dzisiaj to u siebie dokładnie widziałem- wymieniałem sprzęgło Opis aukcji też to potwierdza.
Jugol, nie podejrzewam Cię, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Pompka i wysprzęglik są takie same. Mało tego we wszystkich wersjach Roverów 400/45/MG ZS pompka i wysprzęglik są takie same (elementy robocze). Wszystko co je odróżnia to uształtowanie (ułożenie go w aucie). Najtańsze rozwiązanie to zestaw od Frelka... jednak we freelku jest to jeden, norozłączalny układ (jeden nierozłączlny przewód, który łączy oba elementy). W Roverze 400/45/MG ZS (również Honda Civic Diesel) są to dwa elementy połączone zaworkiem (tym żółtym na środku przewodu pomiędzy pompką i wysprzęglikiem.
Mało tego tego, w opisie aukcji jest, że wysprzęglik jest identyczny w wersji ze skrzynią R65 i PG1. Faktycznie wysprzęgliki jak pisałem, są identyczne (również we Freeleku), różnią się ukształtowaniem przewodu. Zwróć uwagę, że zdjęcia zmyślnie zrobiono, że nie widać całości pompki i wysprzęglika (łącznie z przewodami), a jedynie sam elementy roboczy. Trzeba by zapytać kogoś, kto taki zestaw stosował, czy przewód, który jest we freelku da się tak ułozyć, aby niczego nie dotykał i nie jest ani za długi, ani za krótki (te przewody nie są zbyt elastyczne i połączenie naprężeń z n.p. zimową porą może prowadzić do uszkodzeń).
Witam ponownie. Nie kliknąłem "Kup teraz" Tak jak wspominałem kupiłem wysprzęglik oraz samo sprzęgło wcześniej. Dzisiaj przyszła z HRAUTOMOBIL pompa sprzęgła i wszystkie poza jednym elementy mocujące. Chodzi o łącznik pomiędzy pompą a wysprzęglikiem ? Czytam posty powyżej i mam wrażenie że chodzi o ten "żółty zaworek" ? Jeśli tak to prosiłbym jakieś namiary ewentualnie wyprowadzenie z błędu Pod jakim hasłem tego szukać ?
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 15:08
lucas_de napisał/a:
Witam ponownie. Nie kliknąłem "Kup teraz" Tak jak wspominałem kupiłem wysprzęglik oraz samo sprzęgło wcześniej. Dzisiaj przyszła z HRAUTOMOBIL pompa sprzęgła i wszystkie poza jednym elementy mocujące. Chodzi o łącznik pomiędzy pompą a wysprzęglikiem ? Czytam posty powyżej i mam wrażenie że chodzi o ten "żółty zaworek" ? Jeśli tak to prosiłbym jakieś namiary ewentualnie wyprowadzenie z błędu Pod jakim hasłem tego szukać ?
Pod nijakim. Jedna część jest na końcu wężyka od pompki a druga na końcu wężyka od wysprzęglika
Ok Panowie już się poprawiam. Nie dogadałem się z mechanikiem. Brakuje przewodu łączącego pompkę sprzęgła z wysprzęglikiem. Czyli tak jak pisał kolega powyżej elementu zakończonego końcówką szybkiego łączenia z wysprzęglikiem. Czy ktoś się orientuje czy przewód z aukcji hondy civic 5d będzie odpowiedni ? link do aukcji Czy może ktoś jest w jego posiadaniu i mógłby odsprzedać lub wie gidzie można takowy dostać ? Dzięki z góry...
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 09:38 ]
Przepraszam za podpicie ale sprawa pilna, chciałbym w końcu zwolnić dziuple mechanika ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum