Wysłany: Czw Lis 03, 2011 20:26 Kolektory dolotowe w K-serii
Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zmiana ssaka w moim R.
W związku z tym miałbym prośbę do posiadaczy silników K-serii 16V by podzielili się swoją wiedzą na temat kolektorów dolotowych.
Z tego co udało się znaleźć to:
1. Kolektor plastikowy 1.4, 1.6 16V
2. Kolektor metalowy 1.4 16V (R114GTi)
3. Kolektor metalowy 1.4 16V (Poldorover 1.4 GTi)
4. Kolektor plastikowy 1.8 16V (120km)
5. Kolektor metalowy 1.8 16V (VVC 145km)
6. Kolektor metalowy 1.8 16V (VVC 160km)
Takie kolektory występowały w różnych K-seriach.
Chciałbym zebrać informacje jakie wymiary mają te kolektory wejściowe (przy przepustnicy) i co ważniejsze wyjściowe na flanszy przy silniku.
Z tego co się orientuję wszystkie kolektory można stosować zamiennie w tych silnikach. Może dzięki zebraniu informacji udałoby się poprawić osiągi niektórych R
Więc zaczynamy.
1. Kolektor plastikowy 1.4, 1.6 16V
Wyjściowy ok. 32mm
5. Kolektor metalowy 1.8 16V (VVC 145km)
Wyjściowy ok. 36mm
To informacje jakie wyczytałem. Może wiecie coś więcej?
Pisać
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 03, 2011 20:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Lis 04, 2011 10:20
greg-si napisał/a:
Z tego co się orientuję wszystkie kolektory można stosować zamiennie w tych silnikach
Tyle że w przypadku kolektora od poldrovera przepustnica jest obrucona w drugą stronę więc odpada raczej do roverów. Wymiarów wewnętrznych kolektora do poldrovera nie znam (bo wszystkie co mam są już rozwiercane) ale ostatnio gdzieś padło hasło 32mm przy głowicy. niemniej jednak jest tam na tyle dużo "mięsa", że nawet na 36mm da się go rozwiercić bez problemu. Od strony przepustnicy będzie jakieś 60mm. Przepustnica w Poldku jest 56mm a wlot do kolektora jest wyraźnie większy.
prawdopodobnie to samo się tyczyło będzie metalowego kolektora z rovera. Polecam zdobyć taki i rozwiercić i przepolerować ile się da szczególnie zwracając uwagę na spasowanie z głowicą. Ewentualnie gotowego z VVC...
Plastiki prawdopodobnie będą uniwersalne...
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Tyle że w przypadku kolektora od poldrovera przepustnica jest obrucona w drugą stronę więc odpada raczej do roverów.
To racja. R114 GTi ma wyglądem taki kolektor jak poldorover lecz przepustnica jest już z tej strony co trzeba.
Bocian_s napisał/a:
prawdopodobnie to samo się tyczyło będzie metalowego kolektora z rovera. Polecam zdobyć taki i rozwiercić i przepolerować ile się da szczególnie zwracając uwagę na spasowanie z głowicą. Ewentualnie gotowego z VVC...
Stąd też mój temat
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum