Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 17:02 [R75] Przy rozruchu szarpanie autem i biały dym.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam.
Dziś w czasie jazdy auto straciło moc i zgasło. Po ponownym rozruchu (silnik ciepły) było słyszalne metaliczne stukanie w komorze silnika (jakby zawór, ale niekoniecznie) i brak zapłonu. Po ściągnięciu lawetą pod dom po paru godzinach (silnik zimny) przy rozruchu szarpie autem i z rury wydechowej leci biały dym. Czytałem na forum o różnych czujnikach wału korbowego i rozrządu, a także i innych, sprawdziłem wszystkie posty z podobnymi objawami, ale wydaje mi się raczej, że jest to sprawa mechaniczna nie elektryczna, choć mogę się mylić. Dziwi mnie to szarpanie. Nie podmieniałem akumulatora, brak wycieku oleju pod samochodem, bezpieczniki ok. Czy pod domem mogę coś bliżej ustalić, co uległo uszkodzeniu, jakieś sugestie?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 17:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 17:25
zarazek12 napisał/a:
Dziś w czasie jazdy auto straciło moc i zgasło. Po ponownym rozruchu (silnik ciepły) było słyszalne metaliczne stukanie w komorze silnika (jakby zawór, ale niekoniecznie) i brak zapłonu. Po ściągnięciu lawetą pod dom po paru godzinach (silnik zimny) przy rozruchu szarpie autem i z rury wydechowej leci biały dym. Czytałem na forum o różnych czujnikach wału korbowego i rozrządu, a także i innych, sprawdziłem wszystkie posty z podobnymi objawami, ale wydaje mi się raczej, że jest to sprawa mechaniczna nie elektryczna, choć mogę się mylić.
Mogą być wtryski, czujnik ciśnienia na listwie CR lub coś z zasilaniem paliwa (pompy paliwa).
zarazek12 napisał/a:
Dziwi mnie to szarpanie.
Opisz lepiej ten objaw.
zarazek12 napisał/a:
Czy pod domem mogę coś bliżej ustalić, co uległo uszkodzeniu, jakieś sugestie?
Na początek sprawdź płyn w układzie chłodzenia i poziom oleju. Sprawdź również szczelność intercoolera, a dokładnie kolanko od Turbo http://forum.roverki.eu/v...p=468006#468006 Widać od góry w okolicach filtra powietrza.
Jeżeli układ intercoolera jest szczelny to kup jakiś preparat do czyszczenia wtrysków i dolej do baku ale tylko w przypadku kiedy uda się uruchomić silnik.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 17:45
Spotkałem się z przypadkiem, że w CDTI w Oplu (silnik Fiata) pękła głowica i miał podobne objawy. Niby jeździł, ale chodził bardzo nierówno, zarzucało obrotami i był duuużo słabszy...
Nie znam się bardzo na naprawie samochodów, gdzie jest listwa CR i czujnik ciśnienia? Szarpanie mam na myśli przy rozruchu są nierówne obroty silnika (siedząc w aucie buja nim do przodu i do tyłu) i czasem gasną lampki na zegarach. Płyn chłodzenia ok i olej w normie. Jutro sprawdzę szczelność intercoolera i pompkę paliwa. Nie wiem, kiedy był wymieniany filtr powietrza, mamy samochód od 2 lat i przez ten okres na pewno nie był wymieniany. Dzisiaj sprawdziłem jedynie styki na czujniku wałka rozrządu i na pompce paliwa. Po przekręceniu kluczyka słychać, jak pompka pracuje, ale nie wiem, czy podaje paliwo. Dodam, że jadąc dzisiaj w podróż do stacji paliw auto sprawowało się normalnie, po zatankowaniu innym paliwem przejechaliśmy około 5 mil i właśnie samochód zwariował. Być może to jest przyczyna?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 20:45
zarazek12 napisał/a:
Nie wiem, kiedy był wymieniany filtr powietrza, mamy samochód od 2 lat i przez ten okres na pewno nie był wymieniany.
To obowiązkowo zobacz jak wygląda.
zarazek12 napisał/a:
Dodam, że jadąc dzisiaj w podróż do stacji paliw auto sprawowało się normalnie, po zatankowaniu innym paliwem przejechaliśmy około 5 mil i właśnie samochód zwariował. Być może to jest przyczyna?
Hej!
Wczoraj był u mnie kumpel mechanik i stwierdził, że jednak jest coś z rozrządem i zaworami, więc naprawa w Anglii nieopłacalna. Dałem sobie spokój i szukam innego auta, choć tak jest mi go szkoda, bo to piękny samochód. Teraz idzie na sprzedaż na części, jeśli jest ktoś chętny ściągnąć go do Polski, to czekam na maila darekfl@tlen.pl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum