Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Porady i opinie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Porady i opinie
Autor Wiadomość
woreczek 



Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 13:46   [R200] Porady i opinie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów zarówno chętnych jak i mniej chętnych do pomocy.

Otóż mam mały problem. Jakieś 3 tyg z parkingu przed moją kamienicą ukradziono mi samochód (Seat Ibiza FR '07). Niestety nie był ubezpieczony (AC) i z racji tego szukam czegoś "budżetowego". Natknąłem się na samochodzik o czasem mylnej nazwie (spolszczonej wymowie) Rover ;] z serii 200. Zaciekawił mnie ze względu na ciekawy silnik wyposażenie oraz cenę. Interesuje mnie najmocniejszy silnik 2.0 SDI o mocy 105 KM. Troszkę poszukałem różnych opinii na temat tego samochodu i udało mi się ustalić, że jest to tani ale i dobry o ile nie bardzo dobry samochód o w miarę niskiej awaryjności, dobrej kulturze pracy (silnik), a także i świetnym wyposażeniu (biorąc pod uwagę rocznik i cenę)!

Chciałbym te opinie skonfrontować bezpośrednio z Wami jako, że Wy na co dzień poruszacie się takimi samochodzikami i na pewno wiecie o wiele więcej niż jakikolwiek redaktor (bez urazy), który wsiadł raz zrobił 100-200 km i wie wszystko o samochodzie.

Czy z ręką na sercu polecilibyście ten samochód z konkretnie tym silnikiem?

No i na koniec kwestie czysto techniczne. Czy sterowanie turbiny oraz pompy wtryskowej odbywa się mechanicznie czy są one sterowane elektronicznie poprzez ECU?

Pytam o to gdyż są to dla mnie istotne elementy do tego by za pomocą "virusa" nieco podnieść mu moc do powiedzmy bezpiecznych (120-130KM) pod warunkiem, że w tym silniku będzie to bezpieczne. Tu pojawia się kolejne pytanie - czy i jakie są możliwości (głównie elektronicznego, choć mile widziane propozycje w miarę rozsądnego mechanicznego) tuningu tego silnika.

Pozdrawiam
woreczek.
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Kwi 19, 2011 06:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 13:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 14:02   

To więc tak Turbo sterowane Mechanicznie Pompa elektrycznie. 130 Kunia mozna wyciągnać bez problemu. Jeden z bardziej bezawaryjnych silników Rovera . Jezdze od ok 3 lat i nigdy mnie nie zawiódł. Leje-Wsiadam-Jade ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kipy 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 103
Skąd: nowy sącz



Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 18:20   

Siemka rzeczywiście samochodzik godny polecenia. Spalanie średnie u mnie wynosi ok. 6,0 l/100 km. Jeżdżę już nim ponad 3.5 roku przejechałem nim w tym czasie ok. 40 kkm i jestem w pełni zadowolony. Raz mi tylko padł w trasie, typowy problem dla tego roverka - wiązka pompy wtryskowej. A tak poza tym wszystko oki :rotfl: Więc jeśli trafisz zadbany model i będziesz o niego dbał to będziesz miał z niego frajdę. Powodzenia :ok:
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 20:36   

Potwierdzam ,... ja zrobiłem (część żona) juz 50.000 (przy 160 tys. licznikowych - ale raczej kręconych)

do tej pory nic poważnego sie nie diało - manszety , i chyba guma od turbo .. reszta to eksploatacja - lać , jeździc ..jeździć..jeździc ..lać:)

a - pompka tylnego spryskiwacza mnie czekan do naprawy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
woreczek 



Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 22:38   

A co sądzicie o R400? Bo zauważyłem, że w podobnych cenach a w środku o wiele ładniejszy (mówię głównie o desce).
 
 
TrAViShOn 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 349
Skąd: 3MiA100



Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 23:01   

'de gustibus non disputandum est' ja tam wolę 600, oczywiście turboklekota...
Fajne w tym silniku jest to: http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
A co do tuningu, to: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29627
Tylko z tą 'kulturą pracy' nie do końca się zgodzę...
_________________
'Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego.' Lew Tołstoj
Ostatnio zmieniony przez TrAViShOn Nie Kwi 17, 2011 23:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 23:06   

woreczek, zmień proszę temat tak, aby bardziej odzwierciedlał Twój problem.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
woreczek 



Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 22:39   

kasjopea napisał/a:
woreczek, zmień proszę temat tak, aby bardziej odzwierciedlał Twój problem.


Zmieniłem.

Wracając trochę do tematu. Trochę bo raczej od niego nieco odbiegnę. Otóż zauważyłem, że Rover 400 jest niemal w tej samej cenie co Rover 200, a stylistyką wnętrza (głównie deski) położył "młodszego brata" na łopatki. Mówię tu o tym samym (nie do końca wiem czy tym samym) silniku. I tu właśnie moje pytanie. R400 miał silnik 2.0 TD czy to jest to samo co 2.0 SDI z R200? Patrząc na oznaczenie śmiem twierdzić, że może być to ten sam silnik jednak z kilkoma "modyfikacjami".

Jak jest z tym tematem? Czy to ten sam silnik (w sumie ta sama moc) czy może jednak ma jakieś subtelne zmiany/różnice. Jeśli tak to jakie?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 06:19   

woreczek napisał/a:
R400 miał silnik 2.0 TD czy to jest to samo co 2.0 SDI z R200?

Rover nie ma oznaczenia TD, silnik na pewno był ten sam, tylko może ten słabszy SD
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 06:49   

woreczek napisał/a:
A co sądzicie o R400? Bo zauważyłem, że w podobnych cenach a w środku o wiele ładniejszy (mówię głównie o desce).


Rover 200 mały zwinny, ładny i prosty konstrukcyjnie (głównie zawieszeniowo). Prostota zawieszenia ma swoje zalety. W razie awarii (niezbyt częstych) koszty naprawy są bardzo niskie (wahacz ok. 100 zł, wkłady drążków reakcyjnych 25pln/szt.). Prostota ma jednak swoje koszty - niższy komfort. Największa różnica jest w wyciszeniu kabiny, zawieszeniu i wibracji od silnika.

Rover 400 większy, już nie tak zwinny i nie tak prosty kontrukcyjnie. Silnik, skrzynia i hamulce są identyczne. Różni się nadwozie, wykończenie i zawieszenie. Rover 400 ma zawieszenie wielowahaczowe z przodu i z tył, co powoduje lepsze prowadzenie, większy komfort jednak również droższe naprawy (gdyż elementów narażonych na wymianę jest więcej). Oczywiście tragadii nie ma, gdyż jest ono bardzo trwałe... jednak kupując samochód, który ma kilkanaście lat można spodziewać się różnych rzeczy. Oczywiście samochód jest również cieższy, co przekłada się na osiągi :)

Rover 600 analogicznie jak wyżej. Dłuższe, cięższe nadwozie. Większy komfort, słabsze osiągi.

Podczas kontroli przed kupnem warto sprawdzić stan nadwozia, Rovery 400 i 600 mają "hondowskie przypadłości" i po prostu lubią korodować. Koniecznie trzeba wejść pod samochód aby sprawdzić stan metalowych przewodów paliwowych i hamulcowych.

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2011 07:49 ]
maryba napisał/a:

a - pompka tylnego spryskiwacza mnie czekan do naprawy


Pewnie przewód przy zawiasie tylnej klapy.
 
 
Matyjak 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 09:50   

Witam wszystkich. :)

Dopisuję się do wypowiedzi poprzednich klubowiczów. Sam posiadam Roverka 200 i jestem w 100% zadowolony. Nie wiem jak jeździ diesel ale moja benzyna (1.6 16V) potrafi na prawdę zszokować innych na drodze. Rover jest ogólnie w miare wygodnym samochodem. Siedzi się wysoko i jak się trafi wersję z dobrym wyposażeniem, w dobrym stanie blacharskim i w dobrej cenie to proponuję w ogóle się nie zastanawiać tylko brać... :) :D

Pozdrawiam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 10:01   

Matyjak napisał/a:
Nie wiem jak jeździ diesel ale moja benzyna (1.6 16V) potrafi na prawdę zszokować innych na drodze.


Rover 220SDi był w swoim czasie najlepiej przyspieszającym Diesel'em w swojej klasie :)
 
 
Matyjak 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 10:07   

autko lekkie a silniki z dużą mocą... ;)
 
 
 
Lukasz_Konin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Konin

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 12:41   

ja ze swojego Roverka 200 rowniez jestem bardzo zadowolony, silniczek 1.4 16v, bardzo ladne wyposarzenie, skora, elektryczne szyby, szyberdach itd, jak to w wersji SILVERSTONE, prowadzi sie rownie dobrze :)
_________________
Poprostu Brychu :)
 
 
 
lucas202 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 101
Skąd: Krotoszyn

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 15:18   

każdy pyta i każdemu polecam, kupilem 1,4 16V z `97 z przebiegiem 118 000km (realny) i dziś mam 142 200km w 15 msc. I co mi przy nim nawaliło? NIC
no moze hamulce juz wołają przy hamowaniu ze nadchodzi ich czas.

ale naprawde polecam.

Części drogie, psują się i wogóle :wink: :wink: :wink:

opinia moich znajomych hehe
_________________
"LiFe Is EaSy WitH EyEd CLoSed"
 
 
 
woreczek 



Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 18:08   

Matyjak napisał/a:
autko lekkie a silniki z dużą mocą... ;)


Wcześniej miałem Ibizę FR '07 TDI (130KM). Mimo, że dość nowy samochód to bardzo lekki (1190kg) i przy tej mocy i krótkiej 6-cio biegowej skrzyni na 1/4 mili zostawiałem z tyłu nowe audi a3 sportback 1.9TDI (ok 180KM) w automacie. To był mały wiatraczek dlatego teraz te 105 KM będzie trochę słabe zwłaszcza, że w tych samochodach turbinka włącza się później (ok 2k rpm, w ibi od ok 1750 rpm) no i o wiele niższy moment (tu 210NM w ibi 310NM). Wiadomo, że nie ma co porównywać samochodu niemal o 10 lat nowszego... ale dla mnie nie będzie to zbyt szybki samochód dlatego niemal od razu będę go "kręcił", żeby osiągi były porównywalne :)
 
 
Matyjak 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 21:06   

Ale tak jak sam powiedziałeś ten samochodzik jest jednak dużo starszy od Ibizy którą miałeś... Ale jest również lżejszy o prawie 200 kg więc jak w nim podłubiesz to uważam że i tak będziesz w miarę zadowolony... :)
 
 
 
woreczek 



Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 21:27   

R200 z silnikiem 2.0 SDI waży 1105kg natomiast R400 z tym samym silnikiem waży 1280kg więc już dużo (ibi 1190kg), a raczej chcę kupić R400...
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 21:32   

woreczek napisał/a:
R200 z silnikiem 2.0 SDI waży 1105kg natomiast R400 z tym samym silnikiem waży 1280kg więc już dużo (ibi 1190kg), a raczej chcę kupić R400...


Pocieszające... znaczy, że będę mógł zejść z autem do wagi poniżej 1000 kg :)
 
 
Matyjak 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 21:53   

Nie sprawdziłem, ale myślałem że roverek 200 w dieslu będzie ważył trochę więcej niż moja benzyna... Mój waży 1000 kg... 105 kg spora różnica... Sorry za wprowadzanie w błąd... :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover serii 200 >> 1.4] proszę o porady i opinie
Adamskiy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 16, 2013 10:11
Adrian
Brak nowych postów [R200] Problem z kołami. Potrzebuje porady
dawidek721 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Paź 02, 2012 12:27
dawidek721
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200] Koła z oponami zimowymi potrzeba porady.
Dk-san Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Paź 03, 2012 05:45
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink