Forum Klubu ROVERki.pl :: [618] Dylemat ze sworzniami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[618] Dylemat ze sworzniami
Autor Wiadomość
Gulag 




Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 38
Skąd: Wlkp



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 16:10   [618] Dylemat ze sworzniami
Typ: i Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Na wstępie napisze że wiem co oznacza zerwanie sworznia (widziałęm tematy na forum, a w poprzednim samochodzie sam to zrobiłem) stąd też pewnie wyczulenie. Generalnie w świeta zaczęło coś skrzypieć w lewym kole, odrazu pomyslałem o sworzniach, a że na majówkę chce jechać nad morze odrazu pojechałem do mechanika. Diagnoza sworznie górne do wymiany (niestety nie miał czasu). Popatrzyłem i lewy i prawy ma peknieta i wysuszoną na wiór osłonę. Wyjazd nad morze już dogarany a samochodu naprwić nie mogę. Co myślicie o nasmarowaniu i ruszeniu w trasę (myślę że jakieś 700 km przy 4 osobach w kabinie)? (wiem że to wróżenie z fusów) ale te sworznie muszą być w takim stanie od dawna, a skrzypi tylko jeden. Jeśli nie smarowanie to moze jakis inny pomysł na zabezpieczenie?


-----------------------------------------aktualizacja
Pekniety był tylko jeden (one mają obwódkę wyglądająca jak pękniecie). W pękniety wsadziłem rurkę od WD40 napsikałem i skrzypienie ustało.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 16:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
klonek 



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: zamość



  Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 16:35   

Polecam dodatkową przygodę z kolejami polskimi lub inna estremalna rozrywkę typu bus lub autobus.Procentowo nieco większa szansa na przeżycie :lol: .
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 20:59   

Gulag napisał/a:
Pekniety był tylko jeden (one mają obwódkę wyglądająca jak pękniecie). W pękniety wsadziłem rurkę od WD40 napsikałem i skrzypienie ustało.
Wytarte gniazdo sworznia.
Lepiej nie kuś losu i to napraw.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 21:29   

Akurat WD40 nie smaruje, tylko wypiera wodę, więc do sworzni się wg mnie nie nadaje. Zwłaszcza, że są tam dość duże obciążenia. Najprościej to chyba kupić wahacz i wymienić, sam przez to przechodziłem wczoraj ;)
Robota banalna, trzeba mieć tylko jakiś klocek, albo drugi podnośnik i podeprzeć samochód za dolny wahacz, żeby ustalić górny wahacz w normalnej pozycji i dokręcić tuleje.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 21:49   

Odradzam, ryzyko jest duże miałem identyczną sytuacje wymień sworzeń i to szybko
 
 
Gulag 




Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 38
Skąd: Wlkp



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 07:29   

Genralnie nie chodzi o to czy ja chcę wymienić czy nie, bo chcę, ale temat wyszedł wczoraj popołudniu i byłem u 3 mechaników i nikt mi tego wczoraj lub dzisiaj nie chciał zrobić, więc jedyna alternatywą jest rezygnacja z wyjazdu ;) Doskonale wiem że nikt mi nie powie że nie urwie się lub urwie się za 200 km, bardziej chodziło mi o dyskusję o minimalizowaniu ryzyka. Także podsumowując:
- temat świeży sworzeń zaczął skrzypieć jakieś 50 km temu (mechanik nie był w stanie ustalić stopnia zużycia)
- sworzeń nasmarowany WD40 nie wydaje żadnych dzwięków podczas jazdy, na postoju nawet przy wsadzeniu głowy w nadkole absolutnie nie wydaje żadnych dzwięków
- jest to sworzeń górny (wydaje mi się że mniej obciążony - choć mogę się mylić)
- w poprzednim samochodzie zerwałem sworzeń gwałtownie wyjeżdżając z podporządkowanej drogi (na głównej jechał samochód i chciałęm szybko wyjechać), więc jeśli zdecyduję się na trasę to oczywiście ostrożnie bez gwałtownego przyspieszania i hamowania

Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie jak minimalizować ryzyko? Temat wyjazdu nadal nieustalony :) Dodam że jadę z Poznania do Ustki i trasa jakościowo jest dobra, poza trasą samochodu nie będę dotykał!
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 08:29   

Gulag, chyba nie dociera do ciebie to co piszą koledzy wyżej
jadąc w trasę ryzykujesz
ps. sworzni nie smaruje się WD
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 11:32   

Kup na allegro wachacze gorne, popros o wysylke kurierem priorytetowa. Przesylke bedziesz mial na drugi dzien u siebie. 20minut i wachacze wymienione.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 22:03   

A ja bym nie panikował. Ja jeździłem na takich 4 miesiące i poza stukami nic się nie działo.
Mała jest szansa żeby górny sworzeń wyskoczył z gniazda, co innego dolny, bo na nim opiera się cały samochód, górny tylko przytrzymuje zwrotnice w pionie. Ja bym nie wyolbrzymiał skali zagrożenia
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 22:10   

_papa_ napisał/a:
A ja bym nie panikował. Ja jeździłem na takich 4 miesiące i poza stukami nic się nie działo.
Mała jest szansa żeby górny sworzeń wyskoczył z gniazda, co innego dolny, bo na nim opiera się cały samochód, górny tylko przytrzymuje zwrotnice w pionie. Ja bym nie wyolbrzymiał skali zagrożenia


ryzyko jest ale popieram,

powiem więcej z tego co mi wiadomo on już pewnie nad morzem siedzi :)

udanego majowego weekendu :ok:
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 07:10   

_papa_ napisał/a:
A ja bym nie panikował. Ja jeździłem na takich 4 miesiące i poza stukami nic się nie działo.
Skrzypiał, miał uszkodzoną osłonkę przez którą wlewałeś WD-40?

kruszan napisał/a:
powiem więcej z tego co mi wiadomo on już pewnie nad morzem siedzi
Oby z wymienionym sworzniem. :smile:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 09:23   

marthinez napisał/a:
Skrzypiał, miał uszkodzoną osłonkę przez którą wlewałeś WD-40?

Jak najbardziej był uszkodzony, luz był tak duży że sworzeń po wyjęciu latał luźno. Druga sprawa sworznie górne się nie niszczą w ten sam sposób co dolne w 90% moich przypadków pękały gumy owych sworzni. Przez te 3 lata (i 80tys. km) z moim R wymieniłem już kilka górnych wahaczy i sworzni i wiem co piszę. Wiem również sporo o konstrukcji i zachowaniu się zawieszenia w HA/R600, bo jestem zmuszony często tam zaglądać. Niektórzy chyba nie wiedzą....
PS. Smarowanie wd-40 to nie jest dobry pomysł, bo wypłukujemy wtedy resztki smaru. Lepiej jest wstrzyknąć strzykawką trochę smaru.
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 12:38   

_papa_ napisał/a:
Przez te 3 lata (i 80tys. km) z moim R wymieniłem już kilka górnych wahaczy i sworzni i wiem co piszę.
Koniecznie musisz zamontować coś dobrego.
Ja przez 5 lat wymieniałem raz z prawej (założyłem Delphi) i dwa razy z lewej (raz gówno z allegro po 65 zeta, a następnie Hondowski OEM).
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 23:44   

marthinez napisał/a:
Koniecznie musisz zamontować coś dobrego.
to widać twoje delphi to zupełnie co innego niż to co ja dwa razy kupiłem i żałuje tych 320zł co wydałem. I widać, że po lepszych drogach podróżujesz niż ja, bo dla mnie to wahacze górne do accorda (a właściwie to same gumy górnego sworznia) to loteria niezależnie od marki. I zarówno Delphi, Yamato i jakaś inna marka JC to jedna półka. Dla mnie lepiej jest zainwestować w tanie allegrowskie wahacze za ok. 50 zł i wymienić sworznie na coś dobrego, niż płacić za niby "coś markowego" co i tak się posypie za kilka tys. km.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink