Witam. To mój pierwszy post na forum Chciałbym prosić użytkowników o opinię na temat tego egzemplarza (o ile da się go tak pobieżnie ocenić na podstawie samych zdjęć i informacji sprzedawcy).
1.8l... na wstępie odpada, ze względu na awaryjność. Poczytaj na forum.
Nie strasz kolegi.
1.8 z turbiną to świetny wybór do R75, jeśli się jest świadomym motoryzacyjnie i raz na tydzień się sprawdzi poziom oleju oraz płynu chłodzącego
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Chodzi Ci o takich "fachmanów" co przerabiają uszczelki pod głowicą? Bo w tym silniku (1.8l) uszczelki to właśnie słaby punkt. Ja jak zakładałem gaz w swoim, to każdy monter pytał na wstępie, czy to nie jest silnik 1.8l bo w takim silniku gazu nie założy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Postudiowałem porady na forum i ostatecznie zdecydowałem się na ten egzemplarz:
Rover 75
Ja tam szybko nie jeżdżę, więc te 120 KM mi wystarczy (ważne żeby mało palił bo nie mam zamiaru jak radziliście montować gazu), a auto jest b. zadbane - mój znajomy był go mi już obejrzeć. Szkoda tylko że nie ma parktronica, ale i tak planowałem zakup kamerki cofania . Jutro po niego jadę, mam nadzieję że to będzie dobra inwestycja
P.S.
Cytat:
1.8l... na wstępie odpada, ze względu na awaryjność
Czytałem i nigdzie nie jest napisane że musi się popsuć (jako optymista wierzę że auto obejdzie się bez tego typu incydentów), a ewentualna naprawa na pewno będzie tańsza niż naprawa diesla....
Chodzi Ci o takich "fachmanów" co przerabiają uszczelki pod głowicą?
Nie, o takich, którzy prawidłowo zamontują i skonfigurują instalację gazową.
SNASIV napisał/a:
Bo w tym silniku (1.8l) uszczelki to właśnie słaby punkt.
HGF to problem wszystkich silników serii K (przy czym w serii 25/45/75 awarie występowały znacznie rzadziej). Jeśli się założy instalację gazową, którą gaziarz źle ustawi, to HGF nastąpi szybciej. Jeśli jednak instalacja zostanie dobrze dobrana i zaprogramowana, to o HGF bym się nie martwił. Sam miałem LPG w R200 1.4, na gazie zrobiłem 40kkm i problemów nie było (HGF miałem przed założeniem gazu).
SNASIV napisał/a:
Ja jak zakładałem gaz w swoim, to każdy monter pytał na wstępie, czy to nie jest silnik 1.8l bo w takim silniku gazu nie założy.
Takich monterów osobiście bym unikał.
pineska napisał/a:
Czytałem i nigdzie nie jest napisane że musi się popsuć (jako optymista wierzę że auto obejdzie się bez tego typu incydentów), a ewentualna naprawa na pewno będzie tańsza niż naprawa diesla....
Takie podejście bardzo mi się podoba.
Ogólnie w przypadku R75 równie dobrze można stwierdzić: "nie kupuję, bo mi się posypie pompa sprzęgła i wysprzęglik, wentylator oraz zamki drzwi". W przypadku KV6 można powiedzieć: "nie kupuję, bo się posypie VIS". W przypadku silników diesla też by się znalazły argumenty.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Sam miałem LPG w R200 1.4, na gazie zrobiłem 40kkm i problemów nie było (HGF miałem przed założeniem gazu).
Kiedyś (kilka tematów temu)
Boncky napisał/a:
a co ma r 45 do r 75 ? tyle samo co masło do margaryny... całkiem inne auta, całkiem inna masa, przełożenie. 1.8 to dośc awaryjna jednostka choć by ze względu na notoryczny HGF. Nie polecam gazu do tego silnika, bo będą problemy. chcesz tanio jeździć to kup 1.3 a nie 1.8 na auto o masie 1497kg... a jak już musi być R to kup 2.5L i tam ładuj gaz a nie do najsłabszego motoru 1.8
Trochę wyrwane z kontesktu, ale wydaje mi się, że porównywanie R200 1.4 z R75 1.8 jest podobnie abstrakcyjne. A co do awaryjności silników 1.8 pisano już na forum naprawdę wieeele razu i choćby nie wiem jaki instalator magik gaz zakładał, to w R75 1.8l nic dobrego nie wyczaruje.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a co ma r 45 do r 75 ? tyle samo co masło do margaryny... całkiem inne auta, całkiem inna masa, przełożenie. 1.8 to dośc awaryjna jednostka choć by ze względu na notoryczny HGF. Nie polecam gazu do tego silnika, bo będą problemy. chcesz tanio jeździć to kup 1.3 a nie 1.8 na auto o masie 1497kg... a jak już musi być R to kup 2.5L i tam ładuj gaz a nie do najsłabszego motoru 1.8
Trochę wyrwane z kontesktu, ale wydaje mi się, że porównywanie R200 1.4 z R75 1.8 jest podobnie abstrakcyjne. A co do awaryjności silników 1.8 pisano już na forum naprawdę wieeele razu i choćby nie wiem jaki instalator magik gaz zakładał, to w R75 1.8l nic dobrego nie wyczaruje.
Wierutne bzdury, ten sam 1.8 jest we freelanderach które ważą raptem kilkadziesiąt kilo mniej niż 75 i u żadnego gaziarza nie słyszałem żeby jęczał że się sypie uszczelka a jeździ zagazowanych multum i jakoś się nie psują. Jak ktoś chociaż marnie ogarnia mechanikę to jest na forum wątek do poczytania o zakładaniu termostatu PRT do K-serii i uważam ze gaz w tym silniku daje podobne rezultaty co właśnie ten termostat i jest zbawieniem dla K-serii
[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 14:53 ]
sam jeździłem K-serią w polonezie więc wiem co mówię, uszczelka padła przy 170 000km i tylko dlatego ze mi rura od układu chłodzenia przerdzewiała i płyn uciekł, przez co przegrzałem silnik i to cały temat uszczelki. Po naprawie zrobiłem kolejne 40 000km bez awarii i auto do dziś na chodzie a już 3 lata go nie mam. teraz kupiłem Freela 1.8 i stoi u gaziarza, będzie bujał ze mną do pracy codziennie na gazie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Trochę wyrwane z kontesktu, ale wydaje mi się, że porównywanie R200 1.4 z R75 1.8 jest podobnie abstrakcyjne.
Dlaczego? Stosunek mocy/pojemności/masy podobny
SNASIV napisał/a:
A co do awaryjności silników 1.8 pisano już na forum naprawdę wieeele razu i choćby nie wiem jaki instalator magik gaz zakładał, to w R75 1.8l nic dobrego nie wyczaruje.
Jak będzie mieć odpowiednią wiedzę i się postara, to wyczaruje dużo dobrego.
Co do awaryjności 1.8, zaryzykuję stwierdzenie, że w tandemie silnik-osprzęt wcale nie psuje się częściej niż CDT/CDTi czy KV6.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
kupiłem Freela 1.8 i stoi u gaziarza, będzie bujał ze mną do pracy codziennie na gazie
Mocno trzymam kciuki
sknerko napisał/a:
żadnego gaziarza nie słyszałem żeby jęczał
Jak komuś interes marnie idzie, to przecież nie będzie odmawiał instalacji, a tym samym pieniędzy. Osobiście większym szacunkiem darzę "gaziarzy", którzy potrafią powiedzieć "stary daruj sobie, bo będziesz miał problemy", niż Ci co mówią "pewnie, że założę jestem takim specem, że w hulajnodze zakładałem gaz i wbrew opiniom większości - jeździ!"
sknerko napisał/a:
jeździ zagazowanych multum i jakoś się nie psują
To stwierdzenie jest oparte na jakiejś ankiecie, czy luźnych domysłach
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To stwierdzenie jest oparte na jakiejś ankiecie, czy luźnych domysłach
to stwierdzenie opieram na własnych poszukiwaniach na różnych forach z LPG forum na czele. Zanim kupiłem auto to dośc długi czas szukałem co i jak z gazem w tym silniku i jakoś w necie nie ma nagminnie "zepsuł mi sie zagazowany landrover" lub inny z K-serią (pewnie usterki sie zdarzaja ale prędzej z powodu kiepsko dobranej instalacji albo "gaziarza" niż z samej konstrukcji silnika). Z klubowych znam auto Speediego które ma gaz od początku i jakoś nie słyszałem żeby narzekał, teść miał poloneza z K-serią i też 5 lat bez usterek ( i znam jeszcze kilka 1,4 roverkowe z podtlenkiem) więc wybacz ale śmiem twierdzić, że nie wiesz nic na temat gazu w K-serii w przeciwieństwie do mnie a komuś odradzasz gaz bo się naczytałeś, dlatego daruj sobie pisanie o ankietach awaryjności czy moich domysłach.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
więc wybacz ale śmiem twierdzić, że nie wiesz nic na temat gazu w K-serii w przeciwieństwie do mnie a komuś odradzasz gaz bo się naczytałeś, dlatego daruj sobie pisanie o ankietach awaryjności czy moich domysłach.
sknerko, zmniejsz proszę poziom agresji...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Jak komuś interes marnie idzie, to przecież nie będzie odmawiał instalacji, a tym samym pieniędzy.
Czyli twierdzisz, że znam samych druciarzy którzy każdemu gaz wcisną zeby tylko na sól zarobić?
wybacz ale pytałem w firmie która jest pierwszym w Polsce zakładem który zakłada STAGA i mało tego jako jedyni daja ogólnokrajowa gwarancję. Tak że myśle, że jak mają terminy na dwa miesiące naprzód to raczej nie sa zawaleni robotą dlatego, że są kiepscy....
[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 18:23 ]
piter34 napisał/a:
sknerko, zmniejsz proszę poziom agresji...
piter34, nawet się nie zdenerwowałem, nie lubię jak ktoś pisze że nie bo coś tam a swoje opiniie opiera na tym że coś gdzieś przeczytał a nie na bezpośrednim kontakcie z danym zagadnieniem.
Ja miałem w rekach kilka K-serii z gazem a teraz będę dosiadał własne.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, wybacz, ale utwierdzasz mnie w przekonaniu, że z pewnymi ludźmi nie warto dyskutować bo twierdzą, że wszystko wiedzą najlepiej... Nie uważam się za znawcę tematu, ale naczytałem się trochę o tych silnikach i jego wersjach, więc z uprzejmości dzielę się spostrzeżeniami z innymi forumowiczami, żeby oszczędzić im szukania odpowiedzi na innych forach.
sknerko napisał/a:
nie lubię jak ktoś pisze że nie bo coś tam a swoje opiniie opiera na tym że coś gdzieś przeczytał a nie na bezpośrednim kontakcie z danym zagadnieniem.
sknerko napisał/a:
to stwierdzenie opieram na własnych poszukiwaniach na różnych forach z LPG forum na czele
Śmiem twierdzić, że nie czytasz tego co piszesz.
sknerko napisał/a:
nie wiesz nic na temat gazu w K-serii w przeciwieństwie do mnie
Ja nigdzie nie napisałem, że jestem znawcą aut w gazie, chociaż kilka ich miałem i nadal mam. Ale za to teraz wiem do kogo uderzać w razie problemów Pozdro
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja nigdzie nie napisałem, że jestem znawcą aut w gazie
Wprost nie napisałeś, ale piszesz, że naczytałeś się trochę o tych silnikach, w związku z czym dzielisz się spostrzeżeniami z innymi forumowiczami.
Problem w tym, że można się naczytać wybiórczo, co moim zdaniem ma miejsce w tym przypadku.
Seria K jak najbardziej może udanie współpracować z LPG, czego dowodem są konkretne przypadki na forum. Jeśli nie działa, to problemem jest instalacja gazowa, gazownik albo kiepski stan silnika jeszcze przed założeniem LPG.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sob Maj 07, 2011 15:03, w całości zmieniany 1 raz
Problem w tym, że można się naczytać wybiórczo, co moim zdaniem ma miejsce w tym przypadku.
Seria K jak najbardziej może udanie współpracować z LPG, czego dowodem są konkretne przypadki na forum. Jeśli nie działa, to problemem jest instalacja gazowa, gazownik albo kiepski stan silnika jeszcze przed założeniem LPG.
Nie umiałem tego tak ładnie ująć a właśnie o to mi chodziło.
Dla mnie po przeczytaniu wątku o termostacie PRT jasnym było że instalacja gazowa może doskonale zastąpić ten patent a Land Rover PRT instalował aby zapobiec uszkodzeniu uszczelki.
I tak prawde mówiąc nie znam osobiście nikogo komu w sprawnym silniku rovera puściła uszczelka pod głowicą po założeniu gazu. Oczywiście odrzucam produkcje druciarskie, ale tez nie znam nikogo z druciarskim gazem w K-serii.
[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 15:40 ]
SNASIV napisał/a:
Ja nigdzie nie napisałem, że jestem znawcą aut w gazie, chociaż kilka ich miałem i nadal mam.
ale żadnego z roverowskim silnikiem.
SNASIV Wyjeżdżasz mi tu, że się naczytałem choć napisałem że miałem do czynienia z gazem w tym silniku bezpośrednio więc kto tu nie czyta?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak się składa, że mam taki sam silnik w R75, co Ty i instalację gazową.
To dlaczego odradzasz komuś w K-serii? to jest ta sama konstrukcja i w jednym i drugim silniku gaz jest bardzo dobrym rozwiązaniem bo wychładza silnik. A w V6 nie siadają uszczelki nagminnie bo trochę lepiej Powertrain zaprojektował układ chłodzenia (ale też siadają).
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum