Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 8V 1998r] Znosi na prawo przy dodaniu gazu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 8V 1998r] Znosi na prawo przy dodaniu gazu.
Autor Wiadomość
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 23:06   [R200 1.4 8V 1998r] Znosi na prawo przy dodaniu gazu.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

Witam. Zauważyłem ostatnio dziwną przypadłość w swoim R. Podczas normalnej jazdy w momencie naciśnięcia pedału gazu występuje szarpnięcie kierownicą lekko w prawo. Za każdym razem, gdy puszczę i po chwili dodam gazu jeszcze raz to znowu to występuje. Do tego znosi mi samochód na prawo podczas hamowania. Czego to może być wina?
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 01, 2011 23:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 09:04   

Ja bym sprawdził co z układem wspomagania. Może któryś z węzy się poci albo ma nieszczelność.
sprawdził bym naciąg paska na pompie wspomagania.
Przepłukał bym cały układ i zalał nowym płynem.
Z czasem z płynu wspomagania wytrącają się osady.
Maglownica ma takie delikatne cieniutkie siteczka.
Mogło się tam przytkać.
Czy zauważyłeś możne zmniejszoną siłę wspomagania ??
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 09:27   

Zawieszenie i układ kierowniczy sprawdż luzy na końcówce drążka kierowniczego i na samym drążku oraz sworzeń i tuleje wachacza.
_________________
rom
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 11:38   

SyntaX, wspomaganie działa wręcz wyśmienicie, nie zauważyłem pogorszenia jego działania, ani ubytku płynu. Natomiast o końcówkach drążków wiem od października, że są do wymiany, ale powiedzieli mi że jest na nich minimalny luz, ale jeśli nie szaleje moge na tym spokojnie jeździć. Do tej pory odczuwałem to tylko w postaci drgania kierownicy powyżej 120km/h .Czyli to może być ich wina? Luzy się powiększyły i pasuje to zrobić?
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 13:54   

pistolet napisał/a:
Do tego znosi mi samochód na prawo podczas hamowania.

To może coś z układem hamulcowym ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 14:25   

Ja na początku sprawdziłbym hamulce. Zobacz czy nie grzeje Ci któreś koło. Miałem podobnie w Audi, tłoczek zapiekło po zimie.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 16:12   

Byłem u mechanika, wymienił mi lewy przegub, bo był problem z ciągle włączającym się ABS i tym słynnym terkotaniem z pod maski. Problem zniknął po wymianie przegubu, do tego mechanik zrobił z zapieczonym tłoczkiem na lewym kole. Poza tym hamulce sprawdzał i są sprawne. Także hamulce odpadają.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 16:46   

pistolet, A ciśnienie w kołach sprawdzałeś ? zamień koła z lewej strony na prawą i zobacz czy wtedy będzie ściągać
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 17:46   

Powtarzam jeszcze raz układ kierowniczy i wachacz. Kiedy są luzy przyspieszanie powoduje zmianę geometrii koła to samo następuje przy hamowaniu. Kiedy nie występują większe siły od przyspieszania czy hamowania geometria może się jeszcze mieścić w granicach tolerancji.
_________________
rom
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 20:15   

Ciśnienie w kołach wszędzie 2.1, tydzień temu wymieniałem opony na nowe letnie. Koła wyważone i napompowane azotem.
Czyli do oddania mechanikowi żeby wymienił te końcówki drążków kierowniczych i sprawdził wahacz.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 21:16   

pistolet, Pytanie trochę z innej beczki czemu pompowałeś kola azotem??? O CO2 to słyszałem...???
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 22:10   

kamax_19, ponoć ciśnienie w oponach się nie zmienia ze względu na temperaturę ;) ja mam zwykły wiater ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 23:11   

automechanik napisał/a:
Powtarzam jeszcze raz układ kierowniczy i wachacz. Kiedy są luzy przyspieszanie powoduje zmianę geometrii koła to samo następuje przy hamowaniu. Kiedy nie występują większe siły od przyspieszania czy hamowania geometria może się jeszcze mieścić w granicach tolerancji.

Przepraszam nie doczytałem. Faktycznie masz rację! Musi byc wycheutany solidnie przód. Nie jest to może idealne porównanie ale faktycznie w "rozwalonym zawieszeniu" przy Fiaciku CC którym do tej pory jeździłem do pracy tak sie działo.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 10:33   

Azot jest lżejszy od powietrza, poza tym utrzymuje swoje ciśnienie do 2 razy dłużej niż zwykłe powietrze z kompresora ;)
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 03, 2011 17:23   

Kozik, no ja tez mam zwykły wiatr bo takie pompowanie pewnie kosztuje :razz:
 
 
 
shudder 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 84
Skąd: Brzesko/Kraków



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 17:51   

Mam tylko nadzieję, że nie pompujecie opon "specjalną mieszanką bogatą w azot" składającą się w 78% z azotu właśnie, 20% tlenu i 2% pozostałych pierwiastków... :D
_________________
Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
 
 
 
radomraptile 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 151
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 18:23   

moze tuleje
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 07:58   

shudder, widzę że sobie jaja robisz z kolegów, podając skład powietrza na naszej planecie. :lol:
A tak na poważnie to azot ma większe cząsteczki jest to wykorzystywane w przetwornicach membranowych azotu. Azot nie przenika tak łatwo jak pozostałe składniki powietrza przez gumę, a pozatym faktycznie ma mniejszą rozszrzalność niż inne gazy.
Nawiasem mówiąc nie ma możliwości napełnienia opony samym azotem.
W gruncie rzeczy chodzi tu głównie o zdrowie wulkanizatorów ( w oponie z małą ilością tlenu nie rozwijają się tak bardzo bakterie, grzyby i roztocza) i przy wymianie opon nie wdycha się tego paskudztwa.
_________________
rom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 2.0SDI '99] Coś puka przy dodaniu gazu
kurtki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Mar 16, 2014 22:08
kruszan
Brak nowych postów [R200] Glośny stuk przy gwaltownym dodaniu gazu i szuranie
Rece juz mi opadaja
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Kwi 28, 2009 14:54
ash
Brak nowych postów [Rover 214 + LPG] Opóźnienie przy dodaniu gazu na LPG
Tommek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sob Gru 25, 2010 19:19
hudy23_1985
Brak nowych postów [MG/ZR160] obroty spadają przy dodaniu gazu.
lopez86100 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Gru 28, 2009 17:57
lopez86100



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink