Wysłany: Sro Lip 04, 2007 21:03 [R all] Tester grubości lakieru - czy to działa?
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich forumowiczów
czy taki tester magnetyczny za 20-30 zeta z allegro faktycznie może coś pokazać czy to pic na wode? A czy lakiernicy mają jakieś profesjonalne które naprawde działają? Jak to jest z tymi testerami?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Lis 18, 2010 12:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 21:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Oczywiście istnieją urządzenia do pomiaru grubości lakieru. Rozmawiałem ze znajomym lakiernikiem i to działa. Można bez problemu wykazać, co było robione. Słyszałem, że czasami rzeczoznawcy posiadają takie urządzenia.
Działa i to w 100%. Kupiłem na allegro tester magnetyczny (coś koło 50zł) w opisie aukcji było napisane, że zebrał nawet jakieś wysokie noty w prasie motoryzacyjnej. Efekt jest taki, że wykrywa nawet 2 warstwę lakieru - pomiaru należy dokonywać tylko bardzo cierpliwie. Urządzenie bardzo proste w budowie - a zarazem bardzo skuteczne. Najciekawsze i niezapomniane są wrażenia z widoku min sprzedających auta - którzy zapewniają, że dany samochód był tylko lekko przerysowany, lub, że wypadkowość ograniczyła się do stłuczki parkingowej. Podsumowując - uważam, że warto - bo wydatek kilku złotych na tester może uchronić przed wydatkami kilku tysięcy po zakupie. Pewnie niektóre testery to buble – jednak ten co posiadam sprawdza się wyśmienicie. Dodam tylko, że niektórzy sprzedawcy aut są tak bezczelni, że zgadzają się na badanie testerem jednocześnie kłamiąc o bezwypadkowości i do czasu kiedy tester nie wykaże warstwy szpachla brną dalej w swe kłamstwa.
ja widzialem jak dziala taki profesjonalny ktory mierzyl grubosc, podawal ja w mikrometrach, szkoda ze go nie mielismy jak kupowalismy siedem lat temu kanciaka
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
wracam do tematu gdyż nie chcę nowy zakładać przymierzam kupić już drugiego rovera 75 i mam jednego upatrzonego ale sprzedający mierząc miernikiem grubości lakieru powiedział że prawy cały bok wychodzi w przedziałach do 190um reszta elementów ok 90um i teraz pytanie czy to wskazuje na cały malowany bok? i czy warto dalej interesować się tym autem jak wszystko oprócz tego malowanego boku wszystko wskazuje że auto jest ok
80-140um - Orginalna warstwa lakiernicza uzależnione od typu pojazdu
150-200um - Poprawki lakiernicze lecz wykonane solidnie najpewniej naprawa w ASO
200-300um - Gruba warstwa lakieru wskazuje na znaczne uszkodzenie elementu lakierowanego
>300um - Duża warstwa szpachli + lakieru
ja widzialem jak dziala taki profesjonalny ktory mierzyl grubosc, podawal ja w mikrometrach, szkoda ze go nie mielismy jak kupowalismy siedem lat temu kanciaka
Mamy taki profesjonalny miernik używany na statkach. Jak ktoś z okolic będzie kiedyś potrzebował to użyczę chętnie .
80-140um - Orginalna warstwa lakiernicza uzależnione od typu pojazdu
150-200um - Poprawki lakiernicze lecz wykonane solidnie najpewniej naprawa w ASO
200-300um - Gruba warstwa lakieru wskazuje na znaczne uszkodzenie elementu lakierowanego
>300um - Duża warstwa szpachli + lakieru
Wszystko fajnie pięknie tylko trzeba najpierw sprawdzić jaka jest tolerancja urządzenia którego się używa
Wszystko fajnie pięknie tylko trzeba najpierw sprawdzić jaka jest tolerancja urządzenia którego się używa
Tolerancja na co? Na temperaturę? Czy może masz na myśli dokładność i rozdzielczość?
[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 16:32 ]
W ogóle to w Radomiu znajduje się firemka handlująca elektronicznymi miernikami grubości lakieru. Zamierzam się do nich wybrać przy okazji czerwcowego zlotu i pogadać
Ja sie dowiedziałem że tolerancje grubosci lakieru sa podobne jak w Hondzie czyli ok. 200 mikronów.
Blacharz mi powiedział że na drzwiach może być na dole nawet 200mikr. na dachu i słupkach do 120.
[ Dodano: Sob Lip 16, 2011 00:48 ]
Rendikrendi napisał/a:
Ja sie dowiedziałem że tolerancje grubosci lakieru sa podobne jak w Hondzie czyli ok. 200 mikronów.
Blacharz mi powiedział że na drzwiach może być na dole nawet 200mikr. na dachu i słupkach do 120.
To samo ja sie dowiedziałem .
Podobno lakier jest lepszy od volkswagenów bo tam jest grubszy o wiele
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum