Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series] wzmacniacz sygnału przepływomierza MAFAM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series] wzmacniacz sygnału przepływomierza MAFAM
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 14, 2011 02:42   [L-series] wzmacniacz sygnału przepływomierza MAFAM

Witam,

O to ze się zabieram za budowę emulatora dla sygnału przeplywki chciałem przedstawić schematy dla MAFAM, ktory kosztuje ok 56 fontów i teraz już został zastąpiony cyfrowym wzmacniaczem DIGIMAF na stronie Rover-Rona :wink:

Jak zakończę mój projekt emulatora dam znać :wink:

Zwykły MAFAM działa bez zarzutów całkiem dobrze dopóki przeplywka całkiem nie padnie :wink: A koszt budowy takiego czegoś jest groszowy wiec zachęcam do budowy i przetestowania :mrgreen:

Ostatni układ na samym dole przedstawia jak uzyskać pełna wartość sygnału przepływu :wink: Teoretycznie będzie więcej mocy i trochę więcej czarnego dymu w dolnym zakresie ale powinno się autko lepiej zbierać :wink: Cos jak odpięta przeplywka ale nie powinno być limitu do 4000rpm :grin:



Jeszcze pozostaje taka opcja żeby polepszyć sygnał.
Kupic przeplywke Pierburg, ma trochę lepsze parametry i kształt :wink:
Trzeba wywiercić większy otwór jak pokazane na tym zdjęciu. Polepszy to trochę odczyt sygnału


Powodzenia :!: :smile:

Edit 2:
Dodaje schemat DIGIMAFU:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Czw Lip 28, 2011 23:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 14, 2011 02:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 14, 2011 09:52   

Chyba tylko Adi tutaj na tyle się zna żeby zrobić coś takiego ;)
A w czym jest lepszy ten cyfrowy MAFAM?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 14, 2011 12:23   

Krzysi3k, Lutownica w łapę i dawaj :wink: Masz wszystko narysowane :wink:

Digimaf jest o tyle lepszy ze od Rofver-Rona ma więcej opcji do ustawienia rożne parametry wzmacnianego sygnału i nic więcej poza tym.

Nie chce mi się w to zagłębiać bo jak sie uda co sie ma udać to przeplywka już w cale nie będzie potrzebna :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 14, 2011 14:04   

Mimo że mam schemat to i tak bym tego nie zrobił :P
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 01:12   

Remi55, rozumie zeby przeplyka dawala swoje 100% sygnalu to wystarczy zmostkowac pin 4 z 5 na wtycce ktora wpinamy w przeplywke??
tam sie daje jakis opornik czy inne badziejstwo??

[ Dodano: Nie Maj 15, 2011 01:12 ]
z tego co sie orientuje to jest dioda
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 01:28   

borek88, Jest to dioda 1n4148 i nie przeplywka tylko ECU w tedy myśli ze przeplywa max. mozliwe powietrze do środka np 900kg/h.

Czyli nawet na biegu jajowym będzie ECU dostawał sygnał ze ciągnie np 900kg/h powietrza :wink: Teoretycznie będzie i tak wiedział ze tak nie jest ale w czasie przyspieszania tego nie odróżni i teoretycznie powinien walić max dawkę paliwa do silnika jak sie jedzie. Teoretycznie oczywiście :wink: Trzeba popróbować :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 01:35   

to twoje teorie czy poparte jest to .uk??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Maj 15, 2011 12:25   

Słyszałem o mechanicznym sposobie oszukiwania przepływki, mianowicie w dolot wstawia się delikatną zwężkę w jej pobliżu, mającą na celu przyspieszenie przepływającego przez nią powietrza. Skutkiem tego jest informacja, że powietrza wpływa więcej co jest równoznaczne z większą dawką paliwa.

Teoretycznie powinno działać, ale sprawdzał raczej nie będę ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 12:40   

marcin316, Tak to działa jak przeplywka padnie wystarczy ściankę puszki przepływomierza zwezyc o 2cm i będziesz tka jak piszesz. Ale uważam to nie za dobry patent ponieważ u nas w Dieslach i tak dolot jest za wąski. Ale ogólnie działa :wink:

borek88, Co ma być poparte z UK :roll: Poparte jest made in Germany :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 15:16   

no wlasnie chodzi czy gdzies te schematy znalazles??
ktos juz robil to mostkowanie tych pinow
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 19, 2011 22:29   

Ja sie nie bede bawil w rzezbiarza, ale proponowalbym grupowe zamowinie DIGI-MAFAM, moze za posrednictwem Klubu?
Mysle, ze paru chetnych by sie napewno znalazlo, a koszt nie powala - 84Ł, chyba warto sie zrujnowac.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 14:06   

marcinZG, Digimaf drogi jest w porównaniu co w środku siedzi :) Koszt tego jest kilka złotych :wink:

Ale kto lubi przepłacać proszę bardzo, chciałem przedstawić działanie MAFAM bo nic innego to nie jest :wink:

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 14:06 ]
Moj cel jest całkiem wyeliminować przeplywke oraz te pudelka MAFAM czy DIgiMAf :wink:

Jak zakończę mój projekt emulatora :wink:

Chciałem tylko przedstawić jak to wygląda w środku i działa, kogo to interesuje niech buduje :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Shrekinho90 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 102
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 16:20   

Remi55, A czemu chcesz wyeliminowac przepływkę i mafam czy digimaf? W czym to rozwiązanie prócz braku tej nieszczęsnej przepływki będzie lepsze? Czy ten emulator będzie musiałbyc do czegoś podpięty prócz wtyczki od kabla do przepływki?
I jeszcze jedno co do kabli we wtyczce, mamy ich pięc, nr 2,3 to plus i minus, 1 to sygnał z temp. powietrza(?) 5 sygnał z ilością powietrza(?) a nr 4 "from ECU" od czego jest?
A próbowałeś może ze spięciem pinów poprzez tą diodę, albo może ktoś inny?
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 16:40   

Remi55 napisał/a:
marcinZG, Digimaf drogi jest w porównaniu co w środku siedzi :) Koszt tego jest kilka złotych :wink:

Ale kto lubi przepłacać proszę bardzo, chciałem przedstawić działanie MAFAM bo nic innego to nie jest :wink:

Jasne, ja tez nie zwolennikiem przeplacania za prymitywne rozwizania.
Ale to rozwiazanie nie jest juz jakies mega banalne dla kogos kto nigdy nie budowal ukladow, a tym bardziej nie ma na to za bardzo czasu.
Rezystor nawiewu wymienie sobie sam, jasne, ale tutaj nie chce sie juz bawic, za to chce miec to u siebie w aucie! ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 17:52   

marcinZG, Wystarczy napisać do naszego kolegi z forum Adi_Mistrzu i taki układ to dla niego pikuś :mrgreen:

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 17:52 ]
Shrekinho90, To z ta dioda mam z przeplywek od VW, Opla czy Audi, tam tak robią :wink:

Na Pin Nr4 jest zasilanie +5Volt dla przeplywki, Pin Nr. 1 jest tez +5Volt ale sie zmienia jak jest podpięty czujnik temp., czyli jak sie podepnie przeplywke :wink:

Emulator buduje dlatego żeby się zakończył czas zabrudzenia przeplywki oraz słabego sygnału, bo nawet z MAFAM czy Digimafem przeplywke może paść :wink:

A tak to będzie miał ECU cały czas odpowiedni sygnał jak by z nowa przeplywka, oraz będzie tez funkcja Power mode :razz:

Podpięty emulator będzie pod Map-sensora, będzie to działać jak w SDI :wink: Tam tez sobie ECU sam oblicza ilość paliwa do wtryskiwania na podstawie głownie map-sensora, czujnika temp i rpm :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Pon Maj 23, 2011 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Shrekinho90 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 102
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 19:30   

Hmm... ACHA :smile:
To czekam z niecierpliwością na twój wynalazek i myślę że nie tylko ja :ok:
 
 
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 23:58   

Zgodnie z prośbą przesyłam bebechy











 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 25, 2011 16:58   

voth napisał/a:
Zgodnie z prośbą przesyłam bebechy




[url=http://img834.images...451.jpg]Obrazek[/URL]


[url=http://img805.images...502.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img812.images...743.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img339.images...524.jpg]Obrazek[/URL]


No to teraz kto kiedy i za ile to skopiuje bo ja chetny tylko termin realny no i cene przystepna
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 25, 2011 23:09   

borek88 napisał/a:
bo ja chetny tylko termin realny no i cene przystepna

również się przyłączam.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 22:40   

Ja powiem od razu kopiować nie będę bo robię jak pisałem wyżej emulator, jeden schemat zwykłego MAF podałem :wink:

Bez sensu to trochę jest zrobione bo są twa takie same IC jeden pod ustawienia Bosch drugie dla Pierburga :wink:

Jak byś mógł zrobić jedno zdjęcie jednego tego Chipa na płytce bliżej co na nim pisze, wiem ze jest zdrapane ale troszkę można coś odczytać :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi
Brak nowych postów [K-series] VCC w 1.4?
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 31 Pią Lip 15, 2011 22:39
marcinmarcin
Brak nowych postów [L-series] Alternatywa dla VNT
Remigiusz Tuning mechaniczny 46 Sob Paź 10, 2015 10:39
kadzaf
Brak nowych postów [K-Series] Głowica VCC ->1.6
kezmanq Tuning mechaniczny 9 Wto Sie 27, 2013 13:11
rafalrz1989



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink