Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 63 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Maj 14, 2011 19:22 [R25] Problem! Na piątce maksymalnie 3tys. obrotów :/
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam,
Mam problem jak w temacie. Na każdym biegu mogę przycisnąć do 4.5tys obrotów ale na piątym biegu obroty zatrzymują się na 3tys. i prędkości ok 130km/h. Pedał w podłodze i ani rusz więcej nie pojedzie, chyba że z górki to potem trzyma obroty. Wiecie, od zapierniczania mam motór ale na autobanie wypada przycisnąć Nie wiem czego to może być wina, wymianę oleju i filtrów powinienem zrobić w czerwcu ale zrobię to szybciej, może to pomoże.
Liczę na Waszą pomoc
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Maj 16, 2011 15:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 14, 2011 19:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 63 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie Maj 15, 2011 16:42
Rozrząd raczej nie, przebieg to niecałe 90tys. Dynamika wydaje mi się ok, dobrze się zbiera. Jednak w górach, jadąc w 5osób, często trzeba redukować ale to chyba normalne
Na każdym biegu mogę przycisnąć do 4.5tys obrotów ale na piątym biegu obroty zatrzymują się na 3tys. i prędkości ok 130km/h.
ciekawe że na 4 biegu kręcąc 4,5tys obrotów prędkość to chyba rząd 150-160km/h - nie pamietam, ale wrzucając 5 bieg i gdyby była jakaś "blokada" to mogłoby poduszki pourywać od takiego szarpnięcia...
w kazdym bądź razie krecenie do 4,5tys obrotów to przesada jak na diesla... ale to nie moje auto więc ...
A co ma złego się stać. Zaraz za filtrem powietrza idąć w strone turbo jest wtryczka taka podłączona. Musisz ją mocno wciskąć aż odskoczy i wyciągnąć po prostu
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 63 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 14:44
No i odpiąłem tę wtyczkę. Jakby się zrywniejszy zrobił ale i tak dalej na czwórce max 3.4tys obrotów a na piątce równe 3tys... I prędkość około 130km/h. Także nie wiem co to może być... Jakaś blokada czy coś innego. Do tego wyskoczyła mi ikonka "check engine" jak jeździłem z odpiętym przepływomierzem. Teraz jak już z powrotem podpiąłem to i tak dalej się świeci. Co z tym zrobić? I jak przekroczyć barierę 3tys. obrotów??
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 63 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 15:26
Od 2-3 tys nie, czasami na 4 i 5 słabiej ciągnie tak do 2tys. I jak ruszam ostro to na niektórych biegach czuję taką dziurę przy wyższych obrotach i zmieniam bieg, w sensie że gazuję, samochód się rozpędza aż przy pewnych obrotach czuję że nie ma sensu go dalej ciągnąć bo jakbym miał jakąś turbo dziurę i na wyższy bieg zmieniam. Tak jest gdy na niższych biegach ciągne do ok 4tys.
Gulliver, pod komputer podpinałeś? Testbook T4, ewentualnie Boschowy KTS...
Mi się wydaje, że skoro taka odcinka to coś z układem wtryskowym, może pompa Ci nie wyrabia?
Ewidentnie nie osiąga takiej mocy jak trzeba, bo sam mówiłeś, że z górki więcej niż 3 tys. obrotów będzie miał i potem trzyma te obroty. Większość mocy silnika idzie na rozpędzanie się, jazda ze stałą prędkością nie obciąża tak mocno silnika Z silnikiem 100KM mógłbyś utrzymać prędkość 250 km/h, ale moc nie pozwoli Ci się do takiej rozpędzić
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 63 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 14:13
Ok, w takim razie poszukam na forum gdzie forumowicze z moich okolic podpinali komputer Myślę, że po zimie wymienię rozrząd bo mam coś koło 97tys. a autko ma 7lat i wtedy coś wyjdzie. W każdym razie dzięki za pomoc Jeżeli jeszcze masz jakieś sugestie to chętnie wysłucham!
[ Dodano: Sob Wrz 24, 2011 00:52 ]
Gdzieś wyczytałem żeby zaślepić zawór egr, tylko nie wiem gdzie to jest. Przeszukałem forum i nie mam pewności Czy to coś może pomóc? Jeżeli tak to najlepiej gdyby ktoś wstawił zdjęcie gdzie mam to zaślepić. Dzięki!
[ Dodano: Pią Wrz 30, 2011 15:13 ]
Byłem dzisiaj podłączyć R do kompa: błąd był przez odpięcie przepływomierza powietrza. Dość długo badali, przepływka została odpięta i przetestowana na warsztacie- wszystko z nią ok. Turbina też ok. Tylko mocy ma jakby 50 koni. Pompy nie miał jak sprawdzić bo to jakaś udziwniona z własnym komputerem boscha a koszt sprawdzenia to ok 800zł... Ale w pierwszej kolejności elektryk poradził abym udał się do mechanika by ten sprawdził złożenie rozrządu oraz ciśnienie w pompowtryskach. Przeraził mnie wizją naprawy pompy
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 63 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Paź 01, 2011 12:09
Może źle się wyraziłem ale coś z wtryskiwaczami związane. Podłączał do komputera od Hondy i mu wyskoczył błąd przepływomierza. Byłem u tego polecanego na forum http://www.elektronika.dabrowa.pl/ Jeszcze powiedział że powinien kopcić na czarno gdy się mocno przegazuje na postoju a u mnie tylko leciutki biały dymek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum