Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Temperatura silnika (cieczy)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Temperatura silnika (cieczy)
Autor Wiadomość
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Sro Mar 30, 2011 08:12   [MGF] Temperatura silnika (cieczy)
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Witam,
zakupiłem auto i chciałbym zabrać się za porządki. Na pierwszy strzał idzie temperatura silnika. Zauważyłem że silnik niezbyt ochoczo się nagrzewa. Z postów jakie do tej pory przeczytałem - wszyscy mówią o bardzo szybkim i wydajnym nagrzewaniu się auta. Otóż w moim przypadku - gdy jadę po trasie - temperatura silnika stoi cały czas na minimum. W aucie jest ciepło - ale nie gorąco (mimo odkręconego na max regulatora temperatury w aucie). Gdy dojeżdżam do miasta - chłodzenie "pędem powietrza" jest mniej wydajne, dochodzi do tego stanie na światłach/korki i wtedy temperatura silnika się delikatnie podnosi.
Przyznam że w poprzednich autach miałem już takie objawy. Za każdym razem był to termostat. Co na ten temat sądzicie? Mieliście już taką przypadłość w MGF?

Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 30, 2011 08:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 09:15   

Odpal silnik i sprawdż czy przewody chłodnicy górny i dolny ogrzewają się od razu w tym samym stopniu. Jeśli tak to wina termostatu.
_________________
rom
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 13:31   

Ja bym obstawiał ciągle otwarty termostat. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tomasz_s 



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 1
Skąd: Niemcy



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 18:16   

Rover 416 Si (1,6 benzyna, rok prod.1997)
W ubiegłym miesiacu wydmuchało uszczelke pod głowicą, naprawiłem. Później pojawił sie problem z chłodzeniem, zaczął się grzać i "wywalać" płyn. Wymieniłem świece, termostat, czujnik temperatury ale nadal jest gdzieś problem.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 19:57   

tomasz_s napisał/a:
Rover 416 Si (1,6 benzyna, rok prod.1997)
W ubiegłym miesiacu wydmuchało uszczelke pod głowicą, naprawiłem. Później pojawił sie problem z chłodzeniem, zaczął się grzać i "wywalać" płyn. Wymieniłem świece, termostat, czujnik temperatury ale nadal jest gdzieś problem.

A korek od zbiorniczka wymieniałeś ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 20:33   

bardzo ważna sprawa, sam sie przekonałem :D
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 21:46   

tomasz_s, Sprawdż czy w momencie kiedy wywala płyn chłodnica nie jest w stosunku do silnika zimna zwłaszcza w dolnej części. Jeśli tak będzie to oberwał się wirnik pompy wodnej.
Oczywiście korek zbiorniczka też jest ważny bo układ jest ciśnieniowy w związku z czym temperatura wrzenia jest wyższa. Spadek ciśnienia(niesprawny korek) powoduje, że w momencie chwilowego przegrzania następuje gwałtowne wrzenie, które skutkuje wywaleniem płynu przez korek zbiorniczka wyrównawczego
_________________
rom
 
 
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 08:56   

automechanik napisał/a:
Odpal silnik i sprawdż czy przewody chłodnicy górny i dolny ogrzewają się od razu w tym samym stopniu. Jeśli tak to wina termostatu.


Spróbuję to sprawdzić - tylko zastanawiam się czy w MGF jest do tego jakiś taki bezpośredni dostęp. :roll:
 
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 12:51   

A u mnie nagle pojawiły się dziwne objawy:
odpalam auto a temperatura już pokazuje max- kończy się skala.
Czy to może być wina czujnika czy ktoś już się kiedyś spotkał z czymś takim?
 
 
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 15:42   

Witam,
lukasz07 : trudno powiedzieć. Jeżeli silnik nie zdążył się nagrzać - to może być wynikiem popsutego czujnika. Zacząłbym od sprawdzenia czy masz wszystkie płyny (olej oraz płyn chłodzący). Czy temperatura skacze po przekręceniu kluczyka, czy po odpaleniu silnika. Jeżeli tak to po jakim czasie?

U mnie problem dotyczył oczywiście termostatu - a właściwie jego braku :) . Była tylko obudowa. Jednym słowem trafiłem z diagnozą bez sprawdzenia przewodów :cool: Po naprawie autko szybko się nagrzewa i jak na razie się nie przegrzewa.
Zauważyłem jednak wyciek płynu chłodzącego przez korek (jeszcze przed naprawą). Czeka mnie zakup nowego :roll:
 
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 16:24   

No właśnie u mnie jest tak że nawet jak jest zimny i tylko przekręcę kluczyk od razu pokazuje połowe- tyle ile zawsze powinno być ale jak już go odpalę to za 30sekund jest już koniec skali. A termostat wymieniłem ze 2 tygodnie temu.
 
 
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 14:43   

Jeżeli samochód jest zimny i po przekręceniu kluczyka od razu pokazuje połowę - to bardziej mi to przypomina padnięty czujnik niż problemy z chłodzeniem. :roll:
Niestety nie wiem gdzie dokładnie jest czujnik temp w tym aucie, ale warto byłoby się dowiedzieć, zobaczyć czy wszystkie przewody są prawidłowo podociskane. Kiedyś czytałem o sprawdzaniu czujnika temperatury poprzez podgrzewanie go w ciepłej wodzie - ale nie wiem czy świeczka warta zachodu.

http://www.tomateam.pl/sk...elektryka&c=969

Wygląda jakby chodziło o ten czujnik.
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 00:12   

zanim go sprawdzisz to sugerowałbym obejrzeć idące od niego przewody - kostka może być zaśniedziała, zardzewiała - coś może zwierać albo nie stykać. potem tak jak pisałeś sprawdził bym obecny czujnik.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 08:19   

No sęk w tym, że kostka jest połamana, ale styka dobrze. wyczyściłem wszystkie styki pilnikiem ale wciąż to nie pomaga. Znalazłem czujnik za 25 zł więc go kupię i zobaczymy.
 
 
pilek 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: łasin



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 20:54   

Witam wszystkich .
Mam pytanie związane z świeżo zakupionym roverkem 200 z silnikiem 1.4 8v mianowicie od dłuższego czasu jeżdzę autami z silnikami diesla lecz starszy diesel stojący w zimę pod chmurką raczej nie nadaje się dla kobiety więc postanowiliśmy jako drugie auto kupić bęzynkę . No mi teraz moje pytanie czy to jest w tym modelu jest normalne że po przejechaniu dość agresywnie odcinka około 5 km tem .płynu chłodzącego nie osiągnie 90 C
przy temp otoczenia około 20 C , ja jeżdzę omegą 2.5 td i podczas agresywnej jazdy motor osiąga optymalną temp już po jakiś 2 km .

Czy w tym przypadku jest walnięty termostat a może go już nie ma i płyn pracuje na dużym obiegu .
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 28, 2011 10:36   

pilek,
Po pierwsze, piszesz w nie tym dziale.
A po drugie już się o to samo pytałeś w innym temacie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Temperatura oleju
scooby MGF i MG TF 27 Sob Cze 23, 2012 22:21
T-RoX
Brak nowych postów [TF] Kłopoty z ogrzewaniem i temperaturą
bergi_87 MGF i MG TF 4 Pią Lis 02, 2012 10:13
flapjck1
Brak nowych postów [MGF] Nie działa radio. Temperatura oleju
alexdownar MGF i MG TF 3 Sro Lip 15, 2015 20:53
alexdownar
Brak nowych postów [ZR MGF itp.]Podobieństwo silnika MG ZR i MGF
jerzu MGF i MG TF 16 Pią Paź 12, 2007 16:03
jerzu
Brak nowych postów [PLANOWANIE BLOKU SILNIKA]
JERRY1 MGF i MG TF 18 Sro Maj 10, 2023 10:10
MultecFSO



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink